Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Men fikk du legge til BGO/OSL?
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
    BGO-FRA og CPH-BGO begge i økonomi
     
    Jeanette liker dette
  3. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått endringer på en tur, og de alternativene som SAS kom med (automatisk), er nå også blitt kansellert. De har ikke funnet nye alternativer.

    Lang historie kort; jeg har forsøkt agentrulleten 8-9 ganger nå, funnet en hel rekke med alternativer selv. Opplever at ingen lar seg booke, pga at agent ikke ser dem (jeg ser dem på SA-søk hos SAS), eller at de er waitlisted.

    Har nå eksempelvis 7 seter i C (og samme status i Øko) med LH som er waitlisted hos LH, som de ikke får booket.
    upload_2024-4-10_13-1-39.png

    Agent foreslo at jeg kan ringe LH for å be dem release dem. Da lurer jeg på hvorfor SAS ikke kan gjøre det, som da kanskje vil ha litt mer gjennomslagskraft enn en tilfeldig kunde ringer LH kundeservice - med tilsvarende utfordring i å forklare dette til en tilfeldig agent? Kommer til å spørre dem om det i ettermiddag.

    Har skrevet en mail til gullmailen, i håp om at de kan hjelpe.
    Noen som vet om råd i mellomtiden?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Helt vanvittig, viser bare til fulle hvor inkompetente noen av disse agentene er. Hvorfor i all verden skulle LH slippe noen seter til en tilfeldig kunde de ikke aner hvem er. Jeg tror jeg hadde klikka i vinkel om en agent hadde foreslått noe sånt til meg.
     
  5. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Ofte ser ikke SAS-kundeservice alle tilgjengelige muligheter ettersom de benytter en slags "endre reise" i sitt system. Mange reiser er ikke er synlig ved å gjøre det på denne måten, kontra det å foreta en ny booking. Be dem alltid foreta en ny booking for å bevise ovenfor dem at reisene faktisk finnes.

    Selv har jeg på egenhånd måtte booke en ny utreise, for deretter å kun beholde hjemreisen i min opprinnelige booking. Mye uvitenhet hos SAS-kundeservice.
     
  6. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, ikke sant! Nå skal det sies at vedkommende var en av de mer løsningsorienterte og ville virkelig hjelpe - i motsetning til noen av de andre jeg har truffet på. Han tok seg dog selv litt i det, og sa at "de sikkert kom til å bare si at jeg må ringe SAS".

    Men, ja, uansett - dette er frustrerende. Jeg vet jo segmentene lar seg booke.

    Takk for tips, skal forsøke å be dem booke ny reise. Men jeg har forsåvidt spurt om det indirekte om JEG kan booke turen, så kan de sy den sammen igjen. No-go til det... men sikkert avhengig av rulett, det også.
     
    RoadKing liker dette
  7. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Har kommet et steg videre;

    upload_2024-4-10_15-58-45.png

    Traff på en dyktig agent som fikk lagt den til, men det ble selvfølgelig brutt. Jeg ringte opp igjen, og han hadde heldigvis lagret den. Snakket med Emma, hun var hjelpsom og kontaktet back office - men de kunne ikke her og nå kontakte Lufthansa (...). Men bookingen ligger nå klar, så får jeg håpe at gullmailen kan fikse denne.
     
    Last edited: 10. april 2024
    RoadKing liker dette
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som vet om det er vanlig at TG slipper fler seter i C rett før avreise? Og om det er noen tekniske begrensninger som stopper endring av enkeltsegmenter med TG når det er andre TG-segmenter i bookingen? Isåfall kan det jo være verdt å ta sjansen på at en sånn routing kan forbedres senere...
     
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring etter å ha fulgt TG med argusøyne inn mot påskeferien er at de slipper seter når det nærmer seg, på de flightene med lavt belegg. Min erfaring når det gjelder endringer som involverer TG er at dette går knirkefritt, gitt at du er innenfor de nye, udefinerte tidsgrensene på hvor langt frem i tid segementene lar seg booke.

    Gjorde selv følgende endringer uten problemer
    Opprinnelig SVG-FRA-BKK-TPE-HAN
    1. endring: SVG-FRA-BKK-TPE-HAN, PNH-BKK-IST-CPH-SVG
    2. endring: SVG-FRA-BKK-HAN, PNH-BKK-IST-CPH-SVG
    3. endring: SVG-OSL-LHR-BKK-HAN, PNH-BKK-IST-CPH-SVG
    4. endring: SVG-OSL-LHR-BKK-HAN, BKK-IST-CPH-SVG
    Alle fly til/fra BKK var TG
     
    Jorge liker dette
  10. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Ved avbestillinger av bonusreiser, er det sånn at enten blir plassene tilgjengelig igjen ganske umiddelbart, ellers er det mest sannsynlig borte? Avbestilte en TK-biz reise kl 08:30, og finner den fortsatt ikke, så da er håpet antagelig ute?
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det nok ingen fasit på, men vanligvis så synker sannsynligheten for at de dukker opp igjen dess nærmere avreisedato du er
     
    Preference liker dette
  12. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Samboer fortjener en tur utenlands. Gleden var derfor stor når jeg i forrige uke kunne fortelle at det var enkelt å finne business-billetter til SIN, slik at hun og en venninne kan besøke en tredje venninne. Dette viste seg selvfølgelig å være de ikke bookbare TG-billetene, som nå er borte fra søkeresultatene.

    Er det noen som har tips til hvordan man kan komme seg til SIN i business en langhelg (4-5 dager) en av de tre siste helgene i oktober? Fant ett ledig sete på en Air India flygning, men ellers ser ser skrapt ut etter å ha søkt AF, AH og seats.aero.

    Har en CT som går ut i morgen, så damene står med pistolene mot tinningen min
     
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har mulighet til å sjekke tilgjengelighet i F med LH både fra FRA og MUC til SIN den 15.5.?
     
  14. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    F4 fra FRA. Samt såpass mye ledig i de andre bookingklassene at det per nå er en fair sjanse for at det blir sluppet seter.
    Fra MUC flyr vel ikke LH med First...
     
    jgroneng and magnusant like this.
  15. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, de flyr a350 der ja. Tusen takk
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Å joda.
     
  17. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Til SIN tenkte jeg...
     
    magnusant and RoadKing like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Sorry, oppfattet ikke det.
     
  19. fly

    fly Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om Air Dolomiti lar seg booke som eurobonusreise? Har en tur til NYC i august med utreise fra Italia (helst FLR eller BLQ) som jeg prøver å optimalisere (i denne sammenheng korteste og mest effektive rute ). Ser at United-søket AF viser en del tilgjengelighet med Air Dolomiti til FRA og MUC når det nærmer seg, men den kommer ikke opp i Eurobonus-søket på AF, eller AH..
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke spesifikt om booking, men jeg fikk ihvertfall ikke poeng hos Air Dolomiti når jeg reiste med dem
     

Del denne siden