Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan svare meg selv her. Ja, HUACA funker også på CT. Første runde tok en svenske telefonen, men hadde systemtrøbbel og satte meg over til en engelsktalende kollega. Han nektet for at begge mulige avganger til C var Available.

    Ringte inn igjen nå og fikk en ny svenske. Han fant ledige billetter på den ene avgangen, men denne er dessverre veldig ugunstig med barn. Den gode avgangen, som fremdeles står som tilgjengelig hos SAS, var visst bare et resultat av dårlige oppdateringer / u-oppdatert cache.

    Andre som har erfaringer i samme gate?
     
    Last edited: 05. febr 2024
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    5,516
    Bonuspoeng:
    183
    De siste dagene har sas sluppet bonusbilletter daglig til NYC ca 120 dager frem, altså helt i starten av juni. Gjenstår å se om de holder på helt inn i ferien eller om den forblir uten bonusbilletter.

    upload_2024-2-5_14-26-15.png

    upload_2024-2-5_14-24-47.png

    K
     
    NoLimit, Spielhaug and holmen like this.
  3. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er greia med at ting ikke blir billettert? Hvor lenge ligger "oppdraget" og venter?
     
    WingmanWizard liker dette
  4. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er SA Bonusbilletter kommer det an på hvor lenge det er til avreise. Det kan gå alt fra timer til dager basert på dette.
     
    The_Dude liker dette
  5. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte inn nå for å booke tilbakereisen, noe som gikk skitt. Spurte om manglende billettering på utreise. Agenten så litt på det og mumlet at oppdraget ikke hatt gått videre. Han tok ny info, ba meg vente på linje, og gikk nok og snakket med backoffice. Hele utreisen er nå billettert på begge PNR.

    Vi snakker her OSL til X til Y. Dette er nå booket. Desverre var det ingenting fra X tilbake til Oslo nå. Kan jeg ringe inn senere i dag på CT-telefonen og legge til Y til X for hjemreise? Eller må jeg ha hele Y-X-Oslo linet opp?
     
  6. LL_Air

    LL_Air Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Er litt trøblete det der med billettering. Det er stor forskjell fra flyselskap til flyselskap hvor lenge bonusbilletter kan ligge før de autokanselleres. Jeg hadde en optimal tur med Air Canada her om dagen hvor jeg hadde fått I fra YYZ til LHR, men hvor de ble autokansellert etter kun fire timer :-(.

    Skal kunne legge til Y til X, men får endringsgebyr x 2 (eller hvor mange ganger du må endre for å komme i mål tilbake til Oslo).
     
    The_Dude liker dette
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde noen slike (store) utfordringer med Asiana i 2022, hvor jeg mistet billetter (LON-ICN-SYD) 2 ganger, men var heldig nok til at de fortsatt var der på 3. forsøk og da ga jeg meg ikke før de ble billettert. Der var det også snakk om få timer før de ble kansellert.
     
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,563
    Likes mottatt:
    6,997
    Bonuspoeng:
    183
    Kort spørsmål: Til SFO, hvilken er å foretrekke, United Polaris 777 fra LHR eller LH C 747-8 fra FRA?
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Er du på jakt etter å oppdatere til F om mulig?
     
    Arvid1410 liker dette
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,563
    Likes mottatt:
    6,997
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, jeg ser hva du tenker, og da er jo svaret gitt... Om det skulle dukke opp er det aktuelt, men pessimisten/realisten i meg tenker i utgangspunktet må vi *klare oss" i C så det er egentlig optimalisering av C opplevelsen som er prioritert.

    Kan legge til at turen er en del av en "feil vei" reise til Tokyo og vi har nå arrival ca kl. 15 (med United), mens LH er der ca. kl. 13. Videre til Tokyo neste morgen, så 2 timer ekstra i SFO er heller ikke å forakte.

    Har reist fremst i snuten i 747 med LH, men aldri i 2. etg. Er det noe å trakte etter eller er servicen så mye bedre på Polaris at LH er bare å glemme?
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg foretrekker LH foran United. Men har bare en tur i United Polaris under Covid. Som datapunkt for den vurderingen. Og endel flere i LH.

    Setet var litt for trangt. Maten var kjedelig, og service var veldig amerikansk, hos United.

    Så jeg mener Servicen generelt er bedre hos LH onboard.

    Uansett skal dere i Polaris Lounge på SFO og spise frokost før avreise mot Tokyo.

    Jeg digger 2 etasjen hos LH. Reiser dere 2 er ikke LH Setene noe problem heller.

    Men ingen av setene er klassledende.

    Jeg tenker at 2 timer ekstra i SF også er en god begrunnelse. Samt en teoretisk mulighet for F, selv om SFO vel ikke er stedet der det drysser seter utover EB.


    Vet ikke hva andre tenker, dette er bare mine vurderinger.
     
    Arvid1410 liker dette
  12. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,563
    Likes mottatt:
    6,997
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig gode tanker, og jeg følger vurderingene dine langt på veg. Jeg har reist Polaris over dammen før, men har faktisk aldri reist LH C intercont før. The word on the street er jo at LH C ikke er all verden, sammelignet med tilsvarende produkter hos andre
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror kanskje C hos LH lider under at de ikke er F.
    Og at setene har god plass men er utdaterte på teknologi og privatliv.
     
    Arvid1410 liker dette
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ny kabiner kommer i LH C, men da er "vi" ute av Star...
     
    Arvid1410 liker dette
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på en tur til BKK i november. Finner mye ledig IST-BKK, og mye ledig OSL-IST med mellomlanding et sted i Europa. Er ikke så dreven på dette med TK og married segments, men har noen lykkes i få bestille feks OSL-CPH-IST-BKk selv om denne ikke dukker opp når man søker gjennomgående? Planen er en overnatting i IST.
     
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Finner du alle segmentene hver for seg er det bare å ringe inn og prøve.
     
    Jeanette liker dette
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Det viktige er vel at du finner segmentene som inkluderer TK i ett søk. Så finner du CPH-IST-BKK når du søker på sas.no bør det være problemfritt å skjøte på OSL-CPH. Eller hvis IST-BKK er med Thai isteden så burde det være problemfritt å skjøte på CPH-IST med TK og OSL-CPH med sas
     
    Jeanette liker dette
  18. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    2,148
    Bonuspoeng:
    93
    TK bruker både married segments og O&D availability control, så i teorien kan det være tilgjengelighet på FRA-IST-BKK, men ikke OSL-IST-BKK selv om alle segmentene er tilgjengelig uavhengig av hverandre.
     
    Jeanette liker dette
  19. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,997
    Likes mottatt:
    7,685
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har
    Jeg har tidligere funnet TK, BKK-IST-CPH-SVG, TK helt til CPH, men bare på separate søk. Sydde ruten sammen og ringte CT som booka. Gjør det egentlig slik på alle mine bonus bookinger. Så det er bare å forsøke.
     
    paron and Jeanette like this.
  20. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    217
    Bonuspoeng:
    43
    Planlegger en tur til Porto. Ser at det er mulig å få billetter med Lufthansa fra Bergen til 30.000 poeng. Virker for meg som en ganske god deal. Hva kan jeg forvente av business class på en reise som dette. Servering, komfort, lounge i Frankfurt? Er helt ny i dette gamet og har alltid trodd at business class kun eksisterte på lengre flyreiser. Usa/ Asia etc?
     

    Attached Files:

Del denne siden