Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hyggelig om noen kunne friske meg opp litt på denne. Har ikke gjort noe slikt før.

    Jeg sitter klar for å booke seter som slippes etterhvert. Altså vil jeg booke tur en dag, for så å booke retur 14 dager senere. Hva er prosessen og best practice for å få dette sydd sammen og at antall poeng/CT blir rett?
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det å legge til segmenter eller en full hjemreise gjøres som en vanlig ombooking via kundeservice. Tidligere betalte poeng og CT refunderes og trekkes på nytt etter gjeldende prisliste som en del av dette.
     
    Trent600 and The_Dude like this.
  3. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    OK - betyr det at jeg skal booke alt digitalt, og så ringe inn? Eller ringer jeg inn for å booke hjemreisen manuelt inn i utreise-bookingen? Eller virker begge deler?
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Om mulig så booker du utreisen på nett. Når returen dukker opp ringer du inn for å legge til hjemreisen. Det er ikke mer hokus pokus enn det. Om det er en kompleks utreise som ikke kan bookes på nett er det bare å ringe inn for å bestille utreisen, for så å følge samme oppskrift ved å ringe inn senere for å bestille hjemreisen.
    Booker du også hjemreisen på nett som ny booking må du bruke enda en CT ettersom det ikke går an å slå sammen to PNR.
     
    Trent600 and The_Dude like this.
  5. Dusk

    Dusk Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Det virker som om SAS fortsatt slipper bonussetter 330 dager før avgang for Europa, men er det riktig at de bare slipper to av gangen i pluss og go? Noen som har erfaring med om det kommer flere senere og er det fire til sammen, men begrenset til to per bookingklasse?
     
    WingmanWizard liker dette
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    SAS slipper normalt flere seter (4+) på short haul 300 dager før. Ofte enda flere nærmere avreise.

    https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
     
    Dusk liker dette
  7. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Driver og (prøver å) finpusse på en tur hjem fra BKK om en måneds tid.

    Ser at det er MASSE ledig med BR (Eva Air) BKK-LHR denne uka men ingen aktuelle for meg om 1 mnd. F.eks 6 stk (!) i morgen. Følger med på awardfares og awardhacks jevnlig.

    Er dette fordi Eva AIR slipper flere bonusseter i dagene rett før flygning?

    Hvis det dukker opp ledige seter i dagene rett før er dette som regel pga andre passasjerer avbestiller eller fordi selskapene slipper flere?
     
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Mange selskap har en dynamisk tilnærming til det å slippe flere bonusseter inn mot avgang basert på hvor mange ledige seter de har på flighten, inkludert EVA.
    Nå slipper EVA tilsynelatende kun 1 sete per long-haul-flight lang tid i forveien, men pleier å åpne slusene tett mot avgang. Er man fleksibel kan man relativt enkelt finne seter med dem.
    For å sikre seg en tur til dit man vil kan man alltids booke med andre selskap om det er ledig, for så å booke om tett inn mot avreise om det slippes billetter.
     
    rookietrader liker dette
  9. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare meg, noe galt, eller er alle bonus mellom OSL-ARN, OSL-CPH for 22-23-24-25 desember allerede spist opp?
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som det kan være blackout-datoer. SAS vil selge billetter istedenfor bonusbilletter til folk som skal reise i forbindelse med jula.
     
    The_Dude liker dette
  11. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Eller de kanskje ikke sluppet ennå? SAS slipper 330 dager før?
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, 330 så 22.12 skal slippes ca. 26. februar, om de ikke har startet blackluot perioden allerede pr 22.12.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    26. januar i tilfelle.
     
  14. Emblemet

    Emblemet Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Denne er nok litt utenfor formålet med tråden, men jeg prøver meg, fremfor å lage en ny tråd med ett såpass kort og enkelt spørsmål, og håper det går greit.

    Har en *A bonusreise OSL-MUN med Lufthansa i februar, i klasse X. Av det jeg kan se er 1 kolli baggasje inkludert ifølge billetten. Dog, som EBG har jeg som kjent ett ekstra kolli gratis. Gjelder dette her også? Eller har jeg bare det ene kolliet?
     
  15. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan prises openjaw? Målet her er å være noen dager i LA, før eller etter Hawaii. Alternativ 1 er jo å booke en nøstet PNR, altså PNR1 OSL-LAX-OSL og PNR2 inni den LAX-HNL-LAX.

    Om jeg skulle ønske å kjøpe en revenue ticket ene veien, f.eks OSL-LAX- og bli der noen dager-, hvordan prises openjaw LAX-HNL-LAX-OSL? Siden jeg er innom LAX to ganger her, regner jeg med at dette ikke regnes som en enveis?
     
    Last edited: 28. jan 2024
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.lufthansa.com/us/en/baggage-calculator#/results

    Sjekk bagasje kalkulatoren.
     
    Emblemet liker dette
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183
    Sikker vært svar på før her inne, men gått meg hus forbi.
    Om man ønsker endre flyvning OSL-CPH på sammenhengende booking OSL-CPH-HND, betaler man da 250 eller 750 kr i endringsgebyr?

    Jeg antar det siste ?
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det har blitt meldt om både 750, 250 og 150 kroner for den type endringer. SAS har publisert unntak fra 750 kr-gebyret for å legge på tilslutningsfly, mulig det også kan gjelde her?
    Screenshot_20240203-115825.png
     
    Lars J liker dette
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har betalt for både 750 og 150 kr for å endre OSL-CPH (To forskjellige bookinger) til en avgang dagen før fordi jeg ville ha god tid på flyplassen før HND-flyet tar av. Så ulike agenter har kanskje ulike tolkninger av hvor mye endringer koster?
     
    Last edited: 03. febr 2024
  20. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Å huff og huff. I går booket jeg A->B på to PNR, og i dag ringer jeg CT telefonen for å legge på C på begge. C har greit med ledig plass (ikke TK, ikke ET 9 pax), men agenten sier at flighten bare dukker opp som "Not Available" og ergo ikke kan legges til. Han tror det er treghet i systemoppdateringer.

    Som sagt, så har B->C greit med ledige seter og dukker opp på ymse søk - mens billettene jeg tok i går forsvant fra systemet umiddelbart - kjøper ikke helt dette med treghet?

    Er dette HUACA? Eller stoler vi på CT-telefonen?
     
    Last edited: 05. febr 2024

Del denne siden