Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare kansellering som er gratis de første 24 timene, endring koster fortsatt penger
     
    Ljmong liker dette
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Ser? Jeg har kansellert 2 ganger i år, kansellert innen 24 timer og de snappet meg for 450kr x 2 begge ganger uten refusjon.
     
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Bra jobba :). På star alliance er det 150kr for endringer per person, sikkert det du også måtte ut med.
     
    Ljmong liker dette
  4. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis jeg booker f.eks OSL-ORD i eco koster det 35k per retning, altså 70k totalt.

    Hvis jeg da i fremtiden ombooker en av retningene til first, koster dette 87.5k poeng siden det er t/r? Slik at totalsum blir 35k + 87.5k = 122.5k?
     
    Spielhaug liker dette
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
     
    antirealiti liker dette
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Litt på kanten: Siden vi er 3 inkludert barn og skal bruke to CTer, så må jeg ringe inn. Skal det da betales noen avgifter? Sakses fra web:

    "Et billettgebyr på SEK/NOK 450 per person belastes for alle Star Alliance-bestillinger. Et ekstra bestillingsgebyr på SEK/NOK 375 per person belastes for bestillinger gjort via telefon (bortsett fra hvis nettbestilling ikke er mulig)."

    Regner med gebyret på 375 utgår da det er mangel på nettløsning som gjør at jeg må ringe, men stemmer det at det er 450 per person når man bruker CT, uansett? Kan ikke huske at jeg betalte dette da jeg bestilte på nett forrige gang.
     
    Cumulus liker dette
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Du betaler 450 kroner pp på nett også. Det er dette som er listet som "Tjenestegebyr" i oversikten over skatter og avgifter. Det står også som "Service fee" på billettene du får på mail
     
    The_Dude liker dette
  8. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte SAS og prøvde å booke en tur som starter i Oslo, ender i Florida, og kommer tilbake til Berlin. Dette sa damen på telefonen at var umulig, man måtte ha Oslo som avreisepunkt OG endestasjon for bonusturen. Stemmer dette?
     
  9. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,259
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer ikke. Ring tilbake til du møter på noen som kan jobben sin
     
    Rapolo, Cumulus and antirealiti like this.
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du har tur til og retur fra samme flyplass i Florida så skal dette være mulig.
     
    antirealiti liker dette
  11. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,639
    Likes mottatt:
    3,947
    Bonuspoeng:
    113
    Det er faktisk noen som har rapportert at de har fått godkjent dobbelt open jaw.

    Uansett er det bare å vise til SAS' hjemmeside:
    https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...fra-en-annen-flyplass-i-star-bookingsystemet/
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor realistisk vil det være å kunne klare følgende turnaround i Alicante?

    Må fornye mine FB-miles nok en gang. Er et billig fly fra BGO via AMS til ALC som skal lande 11.35. SAS-flyet fra ALC går 12:15 og det er ledig bonusbillett. Hvis jeg bare har håndbaggasje, skal jeg vel kunne gå på "transfer" etter landing og rekke boarding, eller er det bare til å glemme? Vet jo da at det ikke er noe å gå på mtp forsinkelser, så klart.
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,153
    Likes mottatt:
    114,698
    Bonuspoeng:
    350
    Null problem. Du tar rulletrappa rett opp til avgang og da er du max 2 min unna SAS gaten når du kommer opp. Så sant KL ikke er forsinka da.
     
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser nå at KLM flyet naturligvis mellomlander i AMS (går 6 30 lander ca 8). Det går et SAS-fly fra AMS til BGO kl 10 som har ledige bonusbiletter. Kan jeg hoppe av i AMS, få xp for BGO-AMS strekningen og si meg fornøyd med det? Risikerer jeg at KLM rekalkulerer prisen? (Rent leg BGO-AMS var så klart dobbelt så dyrt som BGO - ALC (via AMS).
     
  15. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    KLM kjører vel Embraer 195 for det meste på den ruta. Vet ikke med KLM, men har sett at de mindre flya ofte får remote og buss inn.

    Du havner uansett airside og er ikke en stor flyplass, så om ting er i rute bør det jo gå, men siden dette ikke er samme fly du skal bli med i retur ville jeg ihvertfall hatt en backup plan du kan leve med hvis du ikke når det.
     
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk avslag denne uka, og han jeg snakket med hadde full kontroll på alt virket det som og han utstedte billettene direkte. Ikke lov, så du må være heldig å treffe på en som ikke kan alt..
     
    Rscott liker dette
  17. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Drar frem denne igjen, da jeg ser det nå er ledig på IST-DXB, som korresponderer bra med OSL-AMS-IST. Da er det bredbuk fra AMS ned til IST og videre til DXB. Men, jeg får ikke opp tilgjengelighet på søk AMS-IST-DXB, heller ikke jeg søker fra eks FRA, VIE, MUC osv via IST til DXB. Agentrullett er tidkrevende, men spørsmålet er om det er noen som har erfaringer fra tidligere med å kombinere TK flights uten at de er married?

    PS. Jeg er klar over at det er mulig å fly med LH via FRA ned til IST, men det innebærer i dette tilfellet grytidlig fly fra OSL, langt stopp i FRA og naturligvis LH Eurobiz som ikke frister så veldig.
     
  18. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har blant søkt opp og booket følgende flighter uten at noen av dem er "married".
    1. BRU-IST og IST-SEA
    2. MNL-IST og IST-ZRH
    3. MUC-IST og IST-TAS (som senere endret til BRU-IST)
     
    Ljmong liker dette
  19. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde en 100% lik erfaring i dag. Gudskjelov ringte jeg og sjekket. Traff en dyktig dame som ordnet opp pronto.
     
    Stones liker dette
  20. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    På andre forsøk møtte jeg en agent det gikk an å diskutere med, den ene flighten blir waitlist uansett hvilken rekkefølge dette gjøres i. Så da blir spørsmålet mitt, gir det mening for meg å eksempelvis sikre meg IST-DXB nå i håp om at Turkish «frigjør» AMS-IST nærmere avreise for å kombinere med førstnevnte?
     

Del denne siden