Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Finnes det noen måte å identifisere hvilke billetter som kan kobles sammen? Har en reise som startet som KIX-MUC-VIE, men som jeg fikk endret til til KIX-MUC-OSL. Problemet er at vi får 16 timer i MUC, noe som ikke frister så veldig. Har gjort et par forsøk på enda en endring, og kundeservice finner en forbindelse MUC-WAW-OSL som er gir hjemkomst et par timer tidligere, men denne finner ikke jeg i Awardhacks.
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det nok bare kundeservice som kan svare på. Ring inn og spør
     
    Einar liker dette
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, prøvde igjen og fikk det jeg hadde fått nei til av agenten igår. Dama som hjalp meg idag var glad på mine vegne for at ho fikk det til. Veldig hyggelig samtale.

    Nå blir det TOS OSL en fredag kveld, en dag i Oslo, så OSL FRA VIE lørdag kveld. Søndag morgen VIE FRA MSP.
    Retur en uke seinere MSP FRA TOS.

    Alt i LH business, unntatt aller første ledd, som er i pluss med bolaget.

    Fant ingen andre business avganger for utreisen som passet med planene mine i USA. Dette er tidlig august, neste år.
     
    Last edited: 27. okt 2023
    SVG_flyer and holmen like this.
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113

    Bare følg med mer før avreisen nærmer seg, det vil nok komme opp direkte rute fra Oslo til Frankfurt så du slipper reise ned til Wien.

    Igjen bra jobbet :)
     
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, jeg har igrunn ikke noe stort imot å reise innom VIE for en natt. Hvis SAS er på tur ut av *A blir man neppe å få oppleve Austrian business og lounger så ofte mer. Hadde kanskje spart litt skatter og avgifter ved å kutte ut VIE?
     
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, Austrian Business er i særklasse intra Europa, så er enig i den. Du hadde nok spart noen 200-300kr ja med skatter og avgifter, men no big deal egentlig.

    Det du kan prøve på, hvis du har flere poeng da til neste år er å beholde reisen slik den er, åsså oppgradere til LH First ut fra Wien. Det var akkurat det jeg gjorde nå i sommer. Du kan lese reisebrevet mitt her: Bli med på tur til Punta Cana. | InsideFlyer NO
     
    stekus and Maggie like this.
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Synes det ser ut som 787-9 er satt opp til MSP og den ser ikke ut til å ha First?
     
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan f.eks fly fra Frankfurt til Chicago, eller New York, eller DC i First åsså deretter United i Business bort til MSP.

    At det blir f.eks tromsø-oslo-fra-chicago-msp. Husk også om sommeren så har du jo Lufthansa, swiss og austrian direkte til frankfurt fra tromsø.
     
  9. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg har jo FRA TOS direkte på tur hjem. Har sjekket litt på innenlands i USA men der får jeg ikke opp noe som helst mellom de flyplassene som man kan fly first til med LH og MSP i den perioden som er aktuelt for meg
     
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Har du awardfares? du kan jo eventuelt sette det opp inne på denne siden, og fra-tromsø når de eventuelt setter ledige billetter, åsså kan du bare ringe hvis de slippes ut.
     
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, har ikke det. Kan prøve å følge med litt manuellt da, tenker jeg. Den her reisen fant jeg med awardhacks.se
     
  12. Stones

    Stones Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg har en bonusreise (CT) som starter fra OSL i juni, men skulle gjerne lagt til tilslutning fra KRS. Her er det per nå ingen bonusbilletter tilgjengelig. Kan jeg betale for KRS-OSL og få den inn på samme booking som resten av reisen? Noen som har erfaring med at bonus innenriks slippes noe senere evt?
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,621
    Likes mottatt:
    6,070
    Bonuspoeng:
    183
    KRS-OSL må nok bli på egen booking hvis du kjøper denne reisen med cash.
     
    Last edited: 30. okt 2023
  14. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lov å booke openjaw innenfor samme sone på Star Bonus? F.eks OSL-BOM, DEL-OSL? Teller det som en t/r?
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lov. Regel er at det ‘åpne’ strekket, i dette tilfellet BOM-DEL, ikke er lenger enn det lengste strekket som flys.
     
    The_Dude liker dette
  16. vippern

    vippern Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Kan man ringe inn på gulltelefonen for å reservere ei bonusreise og deretter ringe CT-telefonen dagen etter for å legge inn CT(Antar det eventuelt kjem eit endringsgebyr), eller can gulltelefonen også legge inn CT?
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ofte det blir lagt ut flere bonusseter når det nærmer seg. Så da har du to valg:
    - Vente og se. Dersom det blir lagt ut flere seter, kan du enkelt ringe inn og få lagt til KRS-OSL
    - Kjøpe for cash. Da vil du ha 2 separate bookinger. Disse kan IKKE slås sammen. Men i mange tilfeller vil personen i innsjekksskranken kunne tagge bagasjen helt frem fra KRS. Da vil du som regel også få boardingkort helt frem.
     
    Stones liker dette
  18. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    2,351
    Bonuspoeng:
    93
    Alle på telefonen kan booke *A flygninger og legge på CT.
    Du kan også legge på CT i ettertid, uten å betale endringsgebyr. Endringsgebyr betales kun om du enrer reisen.
     
    vippern liker dette
  19. vippern

    vippern Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Kva er restriksjonane på ein one way ticket? Max 4 legs og ikkje fly tilbake til ein flyplass man allereie har besøkt?
     
  20. Stones

    Stones Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Er det mulig å si noe om hvor lenge man må vente på billettering av en bonusreise?

    Da jeg bestilte gikk alt gjennom ila minutter, men etter jeg la inn endringer via telefon har det til nå tatt 5 dager. Har pratet med SAS noen ganger, og de bekrefter at alt er ok - men at det bare tar litt tid.
     

Del denne siden