Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Har du kommet noe lengre med saken?
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke kombinere leg for leg på denne måten med Turkish. Agenten må finne hele ruten, feks BRU-SEA. Evt kan du kombinere IST-SEA med et annet selskap enn Turkish på OSL/BRU/whatever-IST. Feks lufthansa pleier ofte å ha noe ledig via FRA eller MUC
     
  3. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Nei, monitorer bare AMS-IST-DXB i håp om at det blir ledig senere. Litt frustrerende, og ser ikke noe klart mønster i dette når samme flightene er bookbare en uke før vi skal reise. Som Jorge er inne på er det mulig å fly OSL-FRA-IST-DXB med LH til IST, men da foretrekker jeg TK a321 biz CPH-IST-AUH som vi har pt
     
  4. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen kommet til bunns i ET og ghost seats? På en del søk kommer det 9 ledige plasser i biz, noe som erfaringsmessig viser seg å ikke stemme.
     
  5. Madfred

    Madfred Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har erfaring med å få gjort om en bonusreise på telefon på søndager?
    Ser at det mest sannsynlig blir sluppet billetter jeg ønsker på søndag og ønsker helst å få gjort om turen på søndag og ikke vente til mandag når CT telefonen åpner igjen.
     
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er reglene når man skal ha en ruting som ikke er mulig å få på nett? Tenker da kombinasjon av C og Y. Er også med CT. Må jeg ringe CT telefonen og betale 450 per pax? Dette med ulike klasser jo standard hos mange andre.
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    93
    450,- er *A-gebyret og må betales uavhengig av om du booker på nett eller tlf. Ved bookinger som ikke kan gjøres på nett slipper du de ytterligere 400,- i telefongebyr. Dette gjelder open jaw, mixed classes, kombinasjoner av legs med ‘for lang’ mellomlanding som ikke dukker opp på nett, reiser i First class etc
     
    The_Dude and Jeanette like this.
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Tillegsinfo til dette er at telefongebyret på 400 er per bestilling og ikke per pax. Men er det egentlig noen som betaler dette? Jeg har aldri vært borti det selv.. Kan reisen bookes på nett booker man jo på nett, og går ikke det så slipper man jo gebyret.
     
    Cumulus and The_Dude like this.
  9. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen mulighet til å hjelpe meg med booking?

    vet jeg er sent ute, ettersommeren forsvant, men har forsøkt en stund å finne billetter selv uten hell.
    Har ute-jobb så ikke så tilgjengelig på pc og telefon «hele dagen» ;-) og ikke sååå god på data.

    Håper på å få brukt årets CT til å oppleve. LH F, helst via FRA for FCT.

    Resemål er underordnet, Max to overnattinger
    Er ledig 1-15/1-23, event 27-30/12-23
    Bor nærmest KRS, men kan dra fra OSL om det blir enklere.

    kompensasjon for jobben blir vi enige om

    Håper noen har mulighet til å hjelpe
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,038
    Bonuspoeng:
    183
    LH F er kun tilgjengelig for oss noen dager før avreise. Og disse kan potensielt bli tatt kort tid etter at de er blitt tilgjengeliggjort. Best å følge litt med selv.
     
  11. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig noe på siden av tema her, men usikker på hvor det passer inn.
    Er på bonusreise med LH First, dro ned til FRA i dag morges og skulle tatt 1715 flyet til Chicago, hadde en hvil og våknet kk 1250 med sms om kansellert fly.
    Da jeg kom ut av rommet , kon de nesten løpende å sa jeg kunne komme med et fly om 10min

    viste seg å være 1330 avgangen til EWR, der jeg nå sitter i 3K

    Skal lande ca kl 16 lokal tid og har fått plass i eco hos United kl 2145 videre til Chicago

    Det jeg lurer på om det er noe mulighet for å komme med noe tidligere fly
    Og siden jeg skal videre i eco, er det allikevel mulig komme inn i en «bedre’ lounge?
    Er EBD/SA-Gold

    Så nå at LH har Senator lounge i terminal B det jeg ankommer, så kommer vel inni den.
    UA Polaris er jo kun om man har biz billett osv
     
  12. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Kom deg gjennom grensekontrollen først. Det kan ta tid rundt kl 16. Så kan du jo ta kontakt med en United skranke og sjekke om det er mulighet for å booke om.
    Så vidt jeg vet er LH loungen stengt pga ombygging. SAS loungen er vel ikke noen stor opplevelse, men der kommer du nok inn. Ellers kommer du inn på United Club.
     
    AndersWE liker dette
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    etter immigration og toll havner du ut av sikker sone og du kommer ikke inn forbi sikkerhetskontrollen i Terminal B igjen med mindre flyvningen din går ut derfra. LH/SAS-lounge er dermed ikke et alternativ.

    Du må nok dessverre belage deg på United Club siden Polaris Lounge krever at innkommende flight er med United Business Class ved mellomlandinger. Reiser man med Star Alliance-partnere kommer man bare inn dersom man har en interkontinental flight i C eller F ut fra samme flyplass samme dag. Klart.. Ingenting stopper deg fra å stikke innom og spørre om det er greit siden du reiser i F..
     
    Last edited: 27. des 2023
    AndersWE liker dette
  14. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Aha, da blir det som det blir.
    Har fått sete 38E, bakerst i en 737Max

    Ser ut som noe ledige seter i eco plus og et sete i First/biz

    Noe verdi i å forsøke å oppgradere med poeng?
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,173
    Likes mottatt:
    36,706
    Bonuspoeng:
    293
    Gå til gate eller et service point og spill dum. bare spør hvorfor du er satt i eco når du flyr first.
    Har blitt flyttet fremover av united begge gangene jeg har gjort det. pga reroutinger sånn som deg.
     
    RoadKing, Cumulus, Preference and 4 others like this.
  16. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal definitivt IKKE gi noen poeng for oppgradering. United SKAL gi deg First til chicago pga billetten din. Når du kommer hjem så sender du inn klage til SAS. 1 for nedgradering og 2 for kansellering. Hadde lignende tilfelle hos noen venner i sommer og akkurat samme problem. Først forsinkelse deretter nedgradering hos United. Det ble sendt 2 x 600euro for forsinkelsen det medførte og 2 x 450 euro for nedgradering. Så det ble litt over 20 000kr i kompensasjon. Hvorfor klage til SAS? Jo fordi billetten ble kjøpt hos dem. Lykke til
     
  17. Mad3

    Mad3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    God morgen.


    Skal fly BGO-CPH-IAD-PTY i morgen (12 jan) med SK og CM på biz, våknet til mail fra Copa airlines på spansk.

    Google translate sier at flyet er kansellert.
    Er vel problemer med boeing 737 i kjølvannet av den døren til Alaska airlines.


    Står ikke noe i SAS appen om at flyet er kansellert eller fått noen mail fra SAS (kjøpt med CT)


    Hvordan ville dere forholdt dere i denne situasjonen? Har 8-9 timer i IAD og har bestilt billetter til ishockey kamp og Washington capitals.


    Hva har jeg krav på eventuelt? EU kompensasjon hvis vi blir sen til PTY, eventuelt hotell i IAD? Skal jeg kontakte SAS om de kan ombooke oss typ via AMS?
     
  18. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trenger en friendly reminder her:

    Jeg sitter klar for å booke seter som slippes etterhvert. Altså vil jeg booke tur en dag, for så å booke retur 14 dager senere. Hva er prosessen og best practice for å få dette sydd sammen og at antall poeng/CT blir rett?
     
  19. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ville kontaktet SAS og se hva som evt kan gjøres. Er litt usikker på om du kan få EU261 for denne; problemet er jo av teknisk art, men det kan være at de kommer unna med at det er regulatorisk pålegg. Strengt tatt er det CMs skyld at de har bestilt dårlige fly, men.... Skal høre med en kar som kan litt om dette.

    Edit: Forstod det slik at det ikke finnes noen presedens for akkurat dette.
     
    Last edited: 10. jan 2024
  20. Mad3

    Mad3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8

    Copa har booket oss om til lørdag 13 sent på ettermiddagen IAD-PTY

    Ringte SAS og prøvde å booke oss om, det var vanskelig. Stort sett alt var fullt og de ville ikke booke oss om med typ KLM via AMS. Måtte være star alliance.

    Dette er kjedelig for oss da vi har bestilt fly ut til Bocas øyene med Air Panama vi da ikke rekker.
    Hotell bestillinger ryker osv.

    Hvordan ville dere forholdt dere videre videre nå, får vi hotell i IAD av copa 2 netter?


    Skal vi søke noe kompensasjon av copa?
     

Del denne siden