Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    For selve flyvningen kan du se på f.eks. flight report for bilder. Det er samme seter som økonomi, men blokkert midtsete. Det serveres 3-retters måltid på et brett, og flere runder med drikkevogn. Om du ikke har minst gullkort og dermed får fast track og lounge tilgang uansett så får du det også med business billett.

    I forhold til verdi for poengene må du gjøre din egen vurdering, ser samme billett kan kjøpes for under 6000kr t/r hos Lufthansa, ev. 7-8000 med full fleksibilitet. Da får du altså cirka 10 øre verdi per poeng noe jeg synes er litt lite, men om du har poeng som går ut snart eller om alternativet er å ikke reise så kan det jo likevel gi god verdi for deg. (Til sammenligning reiste jeg nettopp SVG-BOO for 5000 poeng hvor betalt billett ville kostet 2800,-, dvs. over 50 øre per poeng verdi.)
     
    btm and petrate like this.
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Du får loungetilgang i Bergen, tilgang til alle businesslounger i Frankfurt, men ikke senatorlounger med mindre du har Star Alliance gull. På flyet får du ordinært sete, men med garantert ledig midtsete. Du får servert mat som varierer fra ca samme kvalitets kaldmat som sas sin boks, til bedre kaldmat, til varmmat som er ganske ok. Dette varierer vel med tid på døgnet og lengde på strekning, men de slår SAS uansett siden du også får forrett og dessert og siden du får servert maten på en tallerken istedenfor slengt oppi en pappeske :D
     
    Last edited: 01. mars 2024
    btm liker dette
  3. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    217
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar. Er eurobonus gull. Vurderer å heller bare kjøpe billettene for penger direkte fra Lufthansa. Var ikke så dyrt som jeg hadde trodd. Men usikker på hvordan jeg får lagt inn Star Allaince gull? Finnes det et eget kort for dette? Forstår jeg deg rett at senatorlounger er bedre enn de du får tilgang til fra selve flybilleten?
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Eurobonus Gull og Diamant (og Pandion) er begge Star Alliance gull. Du trenger bare å legge inn medlemsnummeret ditt i bestillingen. Sjekker du medlemskortet ditt i appen så ser du at det er en Star Alliance Gold-logo der.

    Lufthansa sine Senator-lounger er ofte litt bedre, men på noen flyplasser er de identiske. Kanskje med unntak av at de er litt mindre fulle.
     
    petrate liker dette
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Når det gjelder tilgang til senatorloungene så kommer det jo for tiden litt an på når du skal reise også. Etter sas forlater Star Alliance mister du gullfordelene i Star Alliance og også muligheten til å tjene opp bonuspoeng på betalbilletter :(
     
    petrate liker dette
  6. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Tidligere så hadde sas en side med god oversikt over tilgjengelige bonusseter på egne flyvninger, noe som ligner veldig på lavpriskallenderen. Jeg finner den ikke lenger.. Har de forbedret denne bort, eller er det bare jeg som trenger progressive briller?
     
  7. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Ganske sikker på at de har "forbedret" bort denne ja, sett mange screenshots av den, men aldri funnet den selv etter jeg begynte å se etter bonusseter selv (september i fjor)
     
    EgilSk liker dette
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.sas.no/eurobonus/award-trips/#/award-trips

    Aldri fått det til å funke helt da.. Mye treff på reiser som ikke lenger er tilgjengelig
     
    EgilSk and holmen like this.
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Er det denne du mener?

    Screenshot_20240302_172506_Samsung Internet~2.jpg
     
    EgilSk liker dette
  10. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, noe som lignet hvertfall.
    Hvor finner du denne?
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo "lavpriskalender"... upload_2024-3-3_12-0-9.png
     
    EgilSk liker dette
  12. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Ved å endre dato på et søk. Da kommer denne opp.
     
    EgilSk liker dette
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle snille bidragsytere.

    Kan noen hjelpe med MCT på BKK kommende inn med BR og videre med TG, internasjonalt?
    Finner varierende svar på google.
     
  14. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    En time og femten minutter.
     
  15. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Takk skal du ha
     
  16. Aleksen

    Aleksen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Forsøker å legge til BKK-KIX på LHR-BKK, men agenten jeg snakket med fikk ikke lagt dem til pga. waitlist. Han ba meg vente, og etter en stund fikk han lagt dem til, men de står merket «waitlisted». Jeg forstod det slik at jeg uansett må ringe inn senere for å bekrefte billettene, men noen som kan forklare meg hva dette skyldes? Begge flygningene er med TG.

    Agenten her sa han kunne booke BKK-KIX som en egen reise, og det var kun sammen med min eksisterende booking han fikk de opp waitlist. Han foreslo derfor to bookinger og at jeg ved innsjekk på LHR ber Thai Airways om å sjekke inn bagasjen hele veien til KIX, da det kun er 2 timer mellom flightene på BKK. Jeg er ikke kjent på BKK, men kan dette være en brukbar løsning?
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet med TG nylig har flere opplevd og rapportert her. Så det blir spennende å se om problemet blir løst. Ang. to timer på transitt på BKK, det kan gå, men det er alltid en viss risiko når du reiser med to separate billetter. Jeg personlig synes det høres ut som en dyr løsning...
     
  18. sisto

    sisto Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kjapt spørsmål fra en rookie her inne.

    Når SAS slipper bonusbilletter, legger de da ut alt i en smell eller er det slik at det legges ut litt etter litt? Har sett snakk om 330 dager frem i tid.

    Ser nå spesifikt på EVE-OSL og ser feks. i november er det masse ledig på flere avganger, mens i januar 2025 er det relativt stabilt kun 2 billetter igjen.

    Er dette fordi det legges ut billetter etter hvert, eller er det bare tilfeldig at det er mindre i januar? Noen tanker om dette?
     
    Last edited: 08. mars 2024
  19. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Til info: Thai starter opp igjen flygninger mellom Bangkok og Perth i Australia nå i våres. I den forbindelse er det mye ledige fremover BKK-PER-BKK i Biz.

    Screenshot 2024-03-09 at 08.04.15.png
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Litt sent svar kanskje.
    Jeg har flygninger med TK til BKK i november.
    Jeg fant FRA-IST-BKK og VIE-IST-BKK, men begge krever overnatting i FRA/VIE.
    På returen fant jeg BKK-HKG med ET og HKG-IST-CPH med TK
    Selvsagt har jeg også lagt inn alarmer på Awardfares for bedre flygninger.
     

Del denne siden