Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    2,149
    Bonuspoeng:
    93
    Er det over 60 dager til reisen? Utifra rapporter på forumet er det ikke lenger mulig å booke TG mer enn 60 dager frem i tid.
     
  2. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm… ja, men får booket i økonomi, intra-asia… jeg prøver å ringe igjen :)
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Intra-Asia kan bookes ut over 60 dager. Det er interkontinentale flighter som ikke er mulig lengre enn 60 dg.
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men det var første gang jeg møtte på en som mente dette. Fikk ringt før kl 17 og det gikk gjennom på nullkommaniks. Det som tok lengst tid var konsulenten som prøvde å finne business seter på eget initiativ :D
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Business? Du skrev at du fikk booket økonomi?
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    litt uklart av meg. Jeg booket i økonomi. Men måtte pent vente siden konsulenten prøvde å lete etter seter i business, som jeg visste ikke fantes…
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2024-4-19_16-14-13.png

    Får jeg evt endret den med noe helt annet (dukket opp noe som gjør at jeg vil forskyve hele turen i begge retninger med 1 uke). Er det evt slik at hvis de kansellerer den, så får jeg tilbake CTen med 30 dagers forlenget varighet? (Har allerede funnet full ny reiserute).

    Kan svare meg selv; var bare 10 min schedule change, så får da ikke ny CT med 30 dagers varighet (da må det være over 60 min endring), og ser ut til at jeg har støtt på TG problemet (er over 60 dager til bookingen, og dansken på tlf fikk ikke booket noe).
     
    Last edited: 19. april 2024
  8. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Er det mulig å legge til en *A booking gjort via SAS i f.eks EVA Air appen?
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,823
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ingen grunn til at det ikke skal funke? Regner med at det er en EVA flight i bestillingen?
    Vet ikke om EVA har annet PNR sånn som TK og ET, men det er jo bare å prøve.

    Jeg har flere ganger måttet legge inn booking i andre selskaps apper for å få boardingkort på mobil. (Spesielt Lufthansa-gruppen)
     
  10. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Yup, bare jeg som hadde problemer tidligere, men fikk det ordnet nå! ;)
     
  11. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Legger flyselskaper ut bonusreiser på et nøyaktig klokkeslett når det er snakk om ruter de opererer samme tid hver dag? Jeg er interessert i å prøve å booke ANA "The Room" from HND til LHR. Sjekker utreiser 355 dager fram hver morgen og kveld, men har ikke sett ledig i annet en eco så langt. Mistenker at billetten(e) kanskje slippes på natten, men er ikke sikker.

    Noen som vet noe om dette eller eventuelt har noen tips til hvordan jeg kan øke sjansen på å sikre meg et sete? :rolleyes:
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    ANA slipper billetter 09:00 JST.
     
  13. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Takker! Vet du om man får opp bilettene i SAS sine søk nøyaktig kl 02:00 på natten? Sacrifices must be made, men tenker å ofte noen timer søvn for å prøve å få tak i en billett :confused:
     
  14. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    305
    Likes mottatt:
    335
    Bonuspoeng:
    63
    Ang. problematikken med Thai, jeg fikk lagt til en flight i business Europa - BKK 70 dager før i dag. Har søkt mye på dette en stund og på online booking kommer jeg til betalingssiden 89 dager før, mens 90 dager eller mer så får man feilmelding.

    Noen som har tips eller erfaringer med følgende? Har booket BKK-ZRH-VIE med LX og OS. Etter en overnatting er det flere ledige flighter VIE-CDG, men agenten jeg snakket med får ikke booket dette da det virker som det er blokkert. Jeg vet jo godt at det kan være en annen tilgjengelighet på ombooking kontra p2p søk på ny booking pga. O&D. Men når det er overnatting og godt over 12 timer til videre reise virker det som det er blokkert for alt annet.
     
    Kjetil L and Insomnia4u like this.
  15. larsmagnus

    larsmagnus EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Heisann,
    Skal ut på CT-tur i sommer (juli - 2pax) og har sett på følgende rute i biz:
    OSL-DUS-IST-ATL-PTY-CUN

    Ser ut til å være god tilgjengelighet på alle strekkene her, men må ringe TLL for å få sydd sammen ruta ser det ut til.

    Flyselskap blir da SAS, TK og Copa. Hvordan er business her? Blir jo en heftig melkerute så må flyvningene må kunne oppleves positivt og som en del av "ferien".
    Hva tenker forumet om value for CT-en? Tar gjerne tips til alternativ/forbedringer.
     
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Skal muligens flytte på en reise i morgen, og står da mellom ulike alternativer. Lurer i den anledning på - er Air India First Class noe særlig å trakte etter?

    Skal hjem fra Japan, så blir enten TYO via et eller annet til Delhi, (sannsynligvis først til BKK i eco - 2t flight, deretter BKK - DEL, også eco, 3-4t elns) og DEL - LON i First (9t flighttime står det).
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan lese @ccurrahee sin rapport fra AI F. TYO-BKK er 6,5-7 timer, ikke 2 timer. BKK-DEL er 4-4,5 time. Hvis du har noen alternativer med business deler av veien så hadde jeg mye heller valgt det enn så mye økonomi for å fly Air India F.
     
    Insomnia4u and Neonex like this.
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slik at Wien-trikset nå er dødt og begravet? Finnes det noen måte å trikse til følgende?

    1) Får opp VIE (OS) - FRA - PVG (Lufthansa). Ingenting på FRA - PVG m Lufthansa.
    2) Må starte i Bergen og har ikke nok legs.
    3) Eks rute slik jeg får det opp i søkene er BGO - FRA - VIE - FRA - PVG - NRT. Jeg har 4 legs på returen og må da ha vekk ett av leggene. Så får jeg da slettet VIE-strekket, så er alt fryd og gammen.
    4) Det må gjøres en endring på eksisterende booking, så kan ikke evt starte med VIE og så legge til eller fjerne noe (hvis det er slik det er ment å skulle gjøres). .
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Air India er bra det. ikke klasseledende. Du kan lese mitt reisebrev fra AI F

    Legg merke til at de oppgradere kabin og at LHR kan by på ny kabin.

    Jeg ville sagt du er gal om du kjøper ECO i Thai kontra F hos AI:
     
    democomputer liker dette
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    ECOen i thai handler om å evt posisjonere meg til flightene i Delhi og få de til å gå opp tidsmessig. Blir dessverre for mange legs uansett, så prøver å sjekke mulige løsninger, men er ikke lett når Thai ikke er bookbart på langstrekk i biz.
     

Del denne siden