Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Ville legge inn ANA The Room i en eksisterende CT bestilling, men siden de setene generelt forsvinner med en gang de legges ut kl 02 på natten, prøvde jeg å booke det for å liksom "legge det av" fram til CT telefonen var åpen kl 09 på morgenen.

    Målet mitt var da å avbestille det som jeg betalte 99k poeng for, i håp om at det skulle bli lagt ut igjen slik at jeg kunne ringe inn og få det for ~41,5k poeng som retur på en CT bestilling jeg hadde fra før av. Dette skjedde dessverre ikke :confused:
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    ANA frigjør vanligvis avbestilte bonusseter nokså umiddelbart. Utfordringen er at de også tilbyr waitlisting til egne kunder, så vil tro noen har stått i kø og fått tildelt plassen din samme øyeblikk som du avbestilte.
     
    Kjetil L liker dette
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,920
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Alternativet med ANA sine F-seter er å beholde dem når du først har fått tak i, og ikke slippe de tilbake. Men du må jo selv vurdere om de er verdt 99k poeng :)
     
  4. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Ja helt sant. Vurderte litt om jeg bare skulle beholdet det, men kom fram til at det ikke var verdt det for meg. Ble litt lei meg når jeg mistet det, men sitter ikke igjen med noe vond følelse i etterkant :)
     
  5. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    93
    Her burde det vel være mulig å få testet ut Alegris om man har tid/lyst på en liten detour. YVR og YYZ-rutene til LH kommer til å frekventeres med ny kabin.
     
    Jorge liker dette
  6. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    Fra https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/spending-points/spending-general-rules-airlines:
    Betyr dette at man kan ha økonomi på utreisen og business på returen eller betyr det at man kan ha en blanding av business og økonomi på utreisen?

    Forsøkte å bestille en SAS bonusreise i dag hvor returen fra USA er i business til CPH, men Go eller Plus videre til Norge - agenten mente dette ikke var mulig å booke siden det måtte bookes som "en connection".

    Jeg tror dette er feil og tenker ringe på nytt. Ikke minst siden stopovers er tillatt, og det skulle være mulig å booke reisen på den måten.
    Kan det være noe married segments eller origin/destination regler som spiller meg et puss her?

    Prøvde på nytt uten suksess; denne gangen var det slik at siden utreisen gikk via kun København måtte hjemreisen også kun gå via CPH (og ikke Bergen i tillegg).
    Også rart at double open jaw fremdeles ikke er tillatt, siden en vei er halv pris av tur/retur.
     
    Last edited: 04. mai 2024
    Maggie liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom reisen ikke dukker opp ved gjennomgående søk er det sannsynligvis restriksjoner inne i bildet. Work around kan være å plukke segmentene i motsatt rekkefølge, men forutsetter selvsagt at man treffer på en agent som kan/vil bygge opp en reise leg for leg.
     
    KRS liker dette
  8. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    Utfordringen er når reisen ikke dukker opp online fordi det er flere stopp, eller for lang connection.

    Forklaringen til denne agenten var at ved SAS bonusreiser kan man ikke mikse reiseklasser, det kan gjøres kun ved *A bookinger.
    Dette ble bekreftet av "EuroBonus-kontoret" - hvis dette stemmer er det nytt for meg.
     
    NoLimit liker dette
  9. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg vil tro dette er spurt om flere ganger tidligere, men søkefunksjonen her er ikke den best,e så dere får ha meg unnskyldt:
    Har bestilt reise til samboer og en venninne til Singapore, med en CT som utløp 30. april. Nå viser det seg at de ikke har anledning til å reise på datoene som er bestilt.

    Jeg mener det under covid var tillatt å endre datoer for en reise, så lenge ruten var det samme. Er det fortsatt slik?
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke "covid" lenger, og da heller ikke tillatt å endre reise med utløpt CT. Hvis de ikke reiser, er CT tapt + eventuelle poeng som er utløpt.
     
    NoLimit liker dette
  11. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Utløper ikke CT ved nyttår året etter opptjeningsåret?
     
  12. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, men noen av oss var så heldig å få de utvidet ganske lenge. Jeg har to CT fra i fjor som ble utvidet til 31.05 i år.
     
    magnusant liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    Standarden ved reaktivering av utgått CT er ny utløpsdato ut inneværende + 3 måneder. Du var kanskje ekstra heldig og fikk prosessert forlengelsen først i februar?
     
  14. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jeg fikk til svar da jeg ringte inn 30.01 at jeg måtte ha sagt ifra innen 31.01 og da ville jeg få lov til å utvide CTene. Det skulle gå en uke før jeg ville få de tilgjengelig igjen og da ville jeg kunne bruke de. Det endte med at jeg måtte ringe inn og få de til å kjøre gjennom oppdateringen av CT da det ikke var gjort etter to uker.

    Nå ser det ut som de blir brukt på en tur til USA neste helg ;)
     
    magnusant and trygveat like this.
  15. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Er det slik at SAS CT telefonen skal charge 450 kr pr pers i booking fee når man bestiller en reise i F?
    Trodde ikke man skulle bli belastet noe når det er en reise man ikke kan bestille over nett selv.
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Du blir belastet dette hvis du bestiller på nett også (dvs, du ville hvis det hadde gått å booke F på nett). Dette er et separat gebyr fra telefongebyret som er det det er fritak for hvis reisen ikke kan bestilles på nett.
     
    Last edited: 07. mai 2024
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Gcmap bruker jeg, du kan endre farge/layout på "map conf" og trykke "draw map"
    http://www.gcmap.com/mapui?P=osl-fra-pvg-nrt,nrt-zrh-osl
     
    jgroneng and btm like this.
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    17,731
    Bonuspoeng:
    293
    Nordlands, Jorge and btm like this.
  19. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93

    Akkurat samme flighten jeg hadde booket med gutta, men det var umulig å finne retur ettersom United ikke var tilgjengelig.
    Du får ha en knall tur!
     
    jgroneng liker dette
  20. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    432
    Likes mottatt:
    1,660
    Bonuspoeng:
    93
    Spør her også: Noen som har prøvd VIE-trikset i det siste og fått det booket?

    Har funnet ok reise for familien til USA - ledig VIE-FRA-USA og også SVG-OSL-FRA og retur uten Oslo-leg. Men orker ikke å prøve hvis det er umulig om dagen.
     

Del denne siden