450kr i service fee kommer på absolutt alle Star Alliance-bookinger, enten de gjøres på telefon eller nett. Den er ikke det samme som telefongebyr. Denne avgiften er forøvrig urefunderbar, men flere har opplevd å få den tilbake ved avbestilling via nett.
Fikk i forrige uke booket en T/R på åtte legs med blant annet EZE-FRA-VIE-FRA-OSL Biz i November, så Wien trikset funker fortsatt.
Jeg har ikke prøvd å få telefonagent til å fjerne VIE-FRA og legge til OSL-FRA som en del av bookingprosessen på telefon, men jeg har fått til å booke VIE-FRA-ICN på nett og så ringe inn et par uker senere for å fjerne VIE-FRA og legge til utreise fra Oslo. Dette var dog til OSL-CPH-FRA med SK+LH siden det enda ikke er noen bonusbilletter på direkteflights den samme dagen.
Hei! Er det noen som vet om det er mulig å booke bonusreise fra Oslo - Munchen - Mexico City - Bogota - Buenos Aires? Eller blir det for mye "omvei" å fly via Mexico City??
Skal gå fint det så lenge du finner flights hele veien. Det blir mest sannsynlig mye økonomi da.. Siden Avianca har nesten helt sluttet med business på short haul. Kanskje det er mulig å fly Copa via Panama City? Uten at jeg har sjekket om de flyr til Buenos Aires..
Skal forsøke å booke 2 billetter for kusine og typen + 2 barn på poengkampanjen. Ser at det er avsindig dyrt med skatter og avgifter for tiden på EB-billettene, så det er faktisk bedre å spare poengene til barna. Får jeg til på noe vis at de 2 voksne reiser på poengbilletter mens vi booker for cash til barna men på samme bestilling? Får ikke bestilt barnebillettene alene (uten en pris som er dobbelt så dyr), ellers så kunne jeg så klart booket de voksne på poeng og 2 barn og fått kundeservice til å flette på foreldrenes PNR. Bestille 1 voksen på poeng + 1 voksen / 2 barn på cash. Ringe inn dagen etterpå, flette barna til voksen på poeng, kansellere voksen 2 for cash innen 24t og deretter booke på poeng for voksen 2?
Takk for svar! Ja, jeg har funnet rute hele veien. Det er faktisk noen få business billetter med Avianca også, men ikke alle dagene. Så lenge eurobonus går med på den ruten så finnes det billetter. Synd at det er så lenge til EB-telefonen åpner igjen
Jeg hadde for noen år siden EZE-YYZ-CPH-BGO så dersom det er ledige bonusseter er det ikke noen begrensinger. Som tidlige nevnt er det bare noen få ruter i Sør-Amerika hvor Avianca har B787 og dermed business-seter.
Har selv booket, CPH-IST-BOG-GRU-EZE og retur EZE-FRA-VIE-FRA-OSL. Business hele veien med Turkish, Avianca 787, swiss, Lufthansa og Austrian. Så det skal gå fint så lenge du maks har 8 legs tot og ingen av layoverene er lengre enn 24t. Hvis målet ditt kun er å komme seg til buenos aires er det som regel alltid bonusbilletter med Lufthansa direkte fra Frankfurt.
Godt å vite! Via Toronto er vel enda mer omvei enn via Mexico City. Det er ledige business seter med Avianca, men flyet er A320. Hva skal jeg tro om det? Jeg har funnet business fra Buenos Aires til Frankfurt på vei hjem (med Wien-trikset). Men bort er det verre... Jeg får følge med fremover
Når tenker du å reise? Mulig det blir enklere etter overgangen til skyteam da air france, KLM, ita, aerolineas Argentinas og air europa har direkteruter til buenos aires fra Europa. I tillegg kan man fly med delta/aeromexico via nord amerika, selv om det da er samme lengde eller lengre reise enn hva du har skissert her. Har flydd FRA-EZE ruten en del med Lufthansa 747-8 2-2/ 2–2-2 og syntes den er litt kjip i forhold til 1-2-1 som mange andre tilbyr. Spørsmålet er tilgjengeligheten vi får fra disse selskapene etter overgangen.
Det er jo 1-2-1 på den ruten med LH også. Så lenge man vil betale litt mer poeng og reiser før 1.9 (ish)
Problemet da når man bestiller med poeng er at man ikke kan planlegge avreisedato og må nesten «ta det på sparket». Men når det er sagt har jeg bestilt reise OSL til EZE på rad 1 med Lufthansa (1-1?) i juni og retur med swiss 1-2-1 i juli. Noen som har flydd med swiss ZRH-GRU-EZE eller motsatt og vet om man må ut av flyet? Har tidligere tatt ADD-GRU-EZE og da satt jeg igjen i flyet, mens vi ventet på nye passasjerer. Men ser noen i andre forum skriver fra covidtidene at man må ut av flyet med swiss?
Reisen er like etter SAS bytter til Skyteam, så jeg har tenkt tanken. Men jeg er litt spent på prisene og derfor vil jeg bestille tur nå så kan jeg evt. booke om senere om jeg finner noe bedre. Vi er fire personer så 2-2-2 konfigurasjonen er OK. Jeg prøver å få plass oppe i 2 etg. Min beste opplevelse i Business så langt har jeg hatt på Lufthansa 747.
Det er bekreftet at pristabellen forblir uendret ved overgang. Men at en prisjustering muligens vil komme på et senere tidspunkt.