Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    432
    Likes mottatt:
    1,660
    Bonuspoeng:
    93
    450kr i service fee kommer på absolutt alle Star Alliance-bookinger, enten de gjøres på telefon eller nett. Den er ikke det samme som telefongebyr.

    Denne avgiften er forøvrig urefunderbar, men flere har opplevd å få den tilbake ved avbestilling via nett.
     
  2. larsmagnus

    larsmagnus EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Refunderbar første 24t etter booking
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men ikkje VIE-FRA-destinasjon. VIE-AMS-TPE.
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  4. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk i forrige uke booket en T/R på åtte legs med blant annet EZE-FRA-VIE-FRA-OSL Biz i November, så Wien trikset funker fortsatt. :)
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Får du ikkje luka vekk strafferunden via VIE?
     
  6. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Nei fikk ikke det, var ingenting ledig eze-fra eller fra-osl. Kun via Wien
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke prøvd å få telefonagent til å fjerne VIE-FRA og legge til OSL-FRA som en del av bookingprosessen på telefon, men jeg har fått til å booke VIE-FRA-ICN på nett og så ringe inn et par uker senere for å fjerne VIE-FRA og legge til utreise fra Oslo. Dette var dog til OSL-CPH-FRA med SK+LH siden det enda ikke er noen bonusbilletter på direkteflights den samme dagen.
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  8. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er det noen som vet om det er mulig å booke bonusreise fra Oslo - Munchen - Mexico City - Bogota - Buenos Aires? Eller blir det for mye "omvei" å fly via Mexico City?? :)
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Skal gå fint det så lenge du finner flights hele veien. Det blir mest sannsynlig mye økonomi da.. Siden Avianca har nesten helt sluttet med business på short haul. Kanskje det er mulig å fly Copa via Panama City? Uten at jeg har sjekket om de flyr til Buenos Aires..
     
    Nurse82 liker dette
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Skal forsøke å booke 2 billetter for kusine og typen + 2 barn på poengkampanjen. Ser at det er avsindig dyrt med skatter og avgifter for tiden på EB-billettene, så det er faktisk bedre å spare poengene til barna. Får jeg til på noe vis at de 2 voksne reiser på poengbilletter mens vi booker for cash til barna men på samme bestilling?

    Får ikke bestilt barnebillettene alene (uten en pris som er dobbelt så dyr), ellers så kunne jeg så klart booket de voksne på poeng og 2 barn og fått kundeservice til å flette på foreldrenes PNR.

    Bestille 1 voksen på poeng + 1 voksen / 2 barn på cash. Ringe inn dagen etterpå, flette barna til voksen på poeng, kansellere voksen 2 for cash innen 24t og deretter booke på poeng for voksen 2?
     
  11. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Ja, jeg har funnet rute hele veien. Det er faktisk noen få business billetter med Avianca også, men ikke alle dagene. Så lenge eurobonus går med på den ruten så finnes det billetter. Synd at det er så lenge til EB-telefonen åpner igjen :)
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, de flyr med widebodyfly på noen få av rutene som ikke går over dammen og da er det business :)
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde for noen år siden EZE-YYZ-CPH-BGO så dersom det er ledige bonusseter er det ikke noen begrensinger.
    Som tidlige nevnt er det bare noen få ruter i Sør-Amerika hvor Avianca har B787 og dermed business-seter.
     
    Nurse82 liker dette
  14. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Har selv booket, CPH-IST-BOG-GRU-EZE og retur EZE-FRA-VIE-FRA-OSL. Business hele veien med Turkish, Avianca 787, swiss, Lufthansa og Austrian. Så det skal gå fint så lenge du maks har 8 legs tot og ingen av layoverene er lengre enn 24t.

    Hvis målet ditt kun er å komme seg til buenos aires er det som regel alltid bonusbilletter med Lufthansa direkte fra Frankfurt.
     
    Nurse82 liker dette
  15. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Godt å vite! Via Toronto er vel enda mer omvei enn via Mexico City. Det er ledige business seter med Avianca, men flyet er A320. Hva skal jeg tro om det? :)

    Jeg har funnet business fra Buenos Aires til Frankfurt på vei hjem (med Wien-trikset). Men bort er det verre... Jeg får følge med fremover :)
     
  16. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Når tenker du å reise? Mulig det blir enklere etter overgangen til skyteam da air france, KLM, ita, aerolineas Argentinas og air europa har direkteruter til buenos aires fra Europa. I tillegg kan man fly med delta/aeromexico via nord amerika, selv om det da er samme lengde eller lengre reise enn hva du har skissert her.

    Har flydd FRA-EZE ruten en del med Lufthansa 747-8 2-2/ 2–2-2 og syntes den er litt kjip i forhold til 1-2-1 som mange andre tilbyr.

    Spørsmålet er tilgjengeligheten vi får fra disse selskapene etter overgangen.
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo 1-2-1 på den ruten med LH også. Så lenge man vil betale litt mer poeng og reiser før 1.9 (ish) :cool::D
     
  18. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Problemet da når man bestiller med poeng er at man ikke kan planlegge avreisedato og må nesten «ta det på sparket». Men når det er sagt har jeg bestilt reise OSL til EZE på rad 1 med Lufthansa (1-1?) i juni og retur med swiss 1-2-1 i juli.

    Noen som har flydd med swiss ZRH-GRU-EZE eller motsatt og vet om man må ut av flyet? Har tidligere tatt ADD-GRU-EZE og da satt jeg igjen i flyet, mens vi ventet på nye passasjerer. Men ser noen i andre forum skriver fra covidtidene at man må ut av flyet med swiss?
     
    Last edited: 19. mai 2024
  19. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Reisen er like etter SAS bytter til Skyteam, så jeg har tenkt tanken. Men jeg er litt spent på prisene og derfor vil jeg bestille tur nå så kan jeg evt. booke om senere om jeg finner noe bedre.
    Vi er fire personer så 2-2-2 konfigurasjonen er OK. Jeg prøver å få plass oppe i 2 etg. Min beste opplevelse i Business så langt har jeg hatt på Lufthansa 747. :)
     
  20. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bekreftet at pristabellen forblir uendret ved overgang. Men at en prisjustering muligens vil komme på et senere tidspunkt.
     

Del denne siden