Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Reiser 0645 i morgen tidlig. Ble billettert ca 2045.
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,576
    Likes mottatt:
    24,396
    Bonuspoeng:
    183
    På førehand takk for at du tek deg tid til å skrive reisebrev til oss :)
     
    AirMags, Kalsnes, Rapolo and 4 others like this.
  3. valse.hopfloket

    valse.hopfloket Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Har nettopp mottatt livets første CT! Vil ta med konemor til en fin destinasjon på det som blir vår første long haul business. Hadde vært veldig interessant å høre hva folk tenker er den reisen hvor vi får mest "valuta" for poengene! Har hørt Seychellene og Zanzibar har vært nevnt tidligere. Andre? :)
     
    Sunnfjordingen liker dette
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,576
    Likes mottatt:
    24,396
    Bonuspoeng:
    183
    Om du tenker mest mogleg flyging for poenga so er nok desse to ein veldig god deal ja. Eg har aldri vore nokon av plassane sjølv, men dei står begge på lista over plassar som skal vitjast.
     
    valse.hopfloket liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dessverre ikke jeg som reiser, men vedkommende (som er førstereis på både business og first) kan rapportere om en fin tur så langt — selv om begivenhetene strengt tatt ikke har begynt. Akkurat nå befinner hun seg vel like over den engelske kanalen, fra BRU til LHR.
     
    Sunnfjordingen and AirMags like this.
  6. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    53
    Ser ut til at det ennå er mulig med en uke på Maldivene før regnsesongen neste mai.
     
  7. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    I dag opplevde jeg noe som jeg ikke har opplevd før når jeg ringte for å booke om en reise. Den reisen jeg ønsket var BCN-BOG-EZE, og det var mange ledige billetter på begge flightene. Jeg fikk bestilt reisen fra BCN-BOG i Business med Avianca, men når jeg skulle legge til siste leg, fra Bogota til Buenos Aires, så fant ikke agenten billetter i business lenger. Hun prøvde også å søke etter billetter fra Bogota til Montevideo i business, men det samme skjedde, billetter som i utgangspunktet var ledige forsvant når hun søkte dem opp for å legge til BCN-BOG. Når hun søkte etter business-billetter på de samme strekningene helt uavhengig av BCN-BOG, så fant hun dem og det var mange ledige. Agenten mente at billettene ikke kunne kombineres med businessbillettene fra BCN-BOG. Dersom hun la inn økonomi-billetter fra BCN-BOG, så kunne imidlertid business-billettene fra BOG-EZE legges til. Er det noen som har vært med på lignende? Fant dere noen løsning på det? :)
     
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    I "gamle dager" (les: 2017-2020) opplevde jeg støtt og stadig å bli tvunget til SAS Go til LHR hvis jeg skulle fly videre med Thai First, så ja, det er definitiv en greie med slike restriksjoner. Flyselskapers bookingrestriksjoner er uransakelige.
     
    Nurse82 and btm like this.
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,576
    Likes mottatt:
    24,396
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd liknande med SAS. BGO-CPH-USA der eg kan få fly plus på begge legs, men om turen over fjorden er i biz får eg berre fly øko ned til CPH. Har rett nok berre skjedd ein gong.
     
    Nurse82 and btm like this.
  10. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Har en reise i oktober hvor jeg pr dags dato har cph-ist-bog som del av reisen. Fikk kun booket slik at jeg lander 19:20 i Istanbul, og neste fly er 8/9 tiden morgenen etter. Prøvde å få agenten til å booke meg på turkish flighten fra cph 00:35 som gjør at det bare blir ca 4timer i istanbul istedenfor litt over tolv. Agenten så flighten men sa at waitlist var closed og ikke kunne bookes.

    Fikk akkurat booket nevnte avgang 00:35 fra CPH samme dato som ønsket, bare direkte på sas sin nettside. Kan jeg ringe inn og få "sydd" sammen reisene?
     
  11. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    53
    Korte svaret er nei. Turkish Airlines kan ha avreise/ankomst-begrensninger. Det som skjer i dette tilfellet er at nattflyvningen CPH-IST ikke kan bookes på samme booking som IST-BOG-flighten. Agenten vil ikke klare å se hvorfor, så waitlist er egentlig synonymt med "computer says no".
     
    Rapolo liker dette
  12. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18

    Okei, takk for svar :)
     
    btm liker dette
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,607
    Likes mottatt:
    6,031
    Bonuspoeng:
    183
    Om du spør mange, så vil du nok få destinasjoner fra alle verdensdeler. Hva som er «mest valuta for pengene» varierer nok fra folk til folk. Er det strandferie dere ønsker? Eller storbyferie? For meg er mest mulig flytid «mest valuta for pengene». Destinasjon er mindre viktig. Det kan være Mellom-Amerika, Sentral-Asia osv. En ting dere bør tenke på er tilgjengelighet. Det er ingen garanti for at det finnes ledige bonusseter i biz dit dere har lyst til å besøke når dere har tenkt å reise. Så ha et par alternativer klare, starte planlegging tidlig, da er sjansen for dere klarer å booke en «drømmereise» stor. Eller kan dere ta en titt i tråden der mange poster sine vellykkede bookinger for å få litt inspirasjon.
     
  14. valse.hopfloket

    valse.hopfloket Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Solide tips her. Tusen hjertelig takk!
     
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    569
    Bonuspoeng:
    93
    Diskuter her istendefor, den andre tråden er bare for vellykkede bookinger
     
    holmen, Rscott and btm like this.
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,617
    Likes mottatt:
    4,463
    Bonuspoeng:
    113
    ok
     
  17. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte inn i dag for å kansellere den jeg booket i går (CPH-IST), da spurte agenten om jeg ikke ville endre avgang på den opprinnelig reisen. Og vipps var jeg på flyet 00:30 og sparer meg for 9 timer venting i Istanbul
     
    btm and sunshine like this.
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,140
    Likes mottatt:
    7,453
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde motsatt problem i morges etter å ha fått en alert om billetter OSL-FRA-HND. Agenten begynte med å søke OSL-FRA og fant bare seter 06:35. Jeg ba henne søke hele veien til Tokyo som ett søk og da fant hun setet på 09:50-avgangen. Lufthansa bryr seg ofte om Origin/Destination.

    Det var jo strengt tatt ikke et problem lenger da... Siden målet mitt var å booke om OSL-CPH-ICN-NRT til OSL-FRA-HND. Men flaks jeg slapp å ta morgenavgangen. Da tror jeg at jeg heller hadde beholdt OSL-CPH kvelden før eller flydd OSL-FRA direkte dagen før.
     
    Last edited: 05. juni 2024
    AirMags, Schlandy and trygveat like this.
  19. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    53
    Så bra! Herlig når datasystemet kan si "ja" også. Lykke til med tur.

    PS: jeg jobbet med en TK-bestilling fra IST-ARN forrige uke. Ikke mindre enn 10 min etter jeg la på med CT-telefonen og fikk bookingbekreftelsen kom det en Schedule Change fra TK :confused:
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,140
    Likes mottatt:
    7,453
    Bonuspoeng:
    293
    Dersom du endrer en reise som starter utenfor Skandinavia så er endringsgebyret 15 euro istedenfor 150 kroner. SAS gjør valutakonverteringen for deg og belaster deg i norske kroner. VIE-trikset har gjort dette ganske vanlig :D
     
    Nordlands liker dette

Del denne siden