Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg har bestilt en ren SAS bonusreise enveisreise i plus og det er brukt fly premium. Nå er det dukket opp ledige billetter i business. Ville dere avbestilt og bestilt på ny eller ringt inn for å endre? For prisen er vel den samme? Kommer poengene tilbake med en gang om jeg avbestiller? Jeg har ikke avbestilt en sas bonusreise etter at den nye ordningen med gebyr ble innført. :)
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis de hundrelappene er viktige og du er ikke bekymret for at noen kaprer biz-billetter før deg, kan du godt ta den tiden som trenges for å endre den. Ellers book i app/nettside først og avbestill den andre reisen etterpå. Ikke avbestill noe som helst før du har booket et annet alternativ.
     
    Storbaba liker dette
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Hundrelappene er ikke viktige, men jeg har ikke poeng nok til å bestille først og så avbestille. Det var derfor jeg lurte på om poengene kommer tilbake så snart man avbestiller. Men er det ikke samme pris for å endre som å avbestille? :)
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Poengene skal være tilbake umiddelbart etter avbestilling.
     
    Nurse82 liker dette
  5. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    290
    Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk bestilt BCN-BOG-SCL med Avianca i business i desember. Bestilte i januar antagelig. Det er ikke Chile du vil til riktignok. Oslo - Barcelona blir med Austrian.
     
    Nurse82 liker dette
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk akkurat avvist en endring av utreisen på denne fra C til F fordi jeg har "ulovlig" hjemreise :( Kommer vel til å prøve agentrullett, men agenten som virket meget kompetent ellers og virket oppriktig interessert i at jeg skulle få reise F hadde fått et ganske tydelig nei fra eurobonusavdelingen.

    Det som er litt bittert er at jeg har endret denne et par ganger etter den siterte posten (ruten er nå OSL-FRA-HND NRT-ORD-ZRH-OSL) og de har ikke sagt noe da. Kanskje problemet er at utreisen nå skal endres fra I-klasse til O-klasse. Evt er det personen som jobber med billettering idag som er tverr :(
     
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    648
    Likes mottatt:
    1,877
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan prøve det som open jaw eventuelt, og booke en separat billett med Flypremium fra ORD ?
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-FRA-HND NRT-ORD er ikke noe mer lov enn hele veien til Oslo hvis vi ikke lenger får booke fra Asia via USA.
     
  9. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    648
    Likes mottatt:
    1,877
    Bonuspoeng:
    93
    Men da blir det Europa til Asia og Asia til USA, ikke via. Lov som to enveis, eneste det eventuelt ryker på er Open jaw reglene som lengde på strekkene.
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke det er lettere å få gjennom brudd på open jaw-reglene, snarere tvert imot. Kan jo evt høre om de gidder å fjerne utreisen og så booke en ekstra enveis. Men er ikke sikkert de vil billettere en sånn endring heller når en eller annen i eurobonusavdelingen mener returen er ulovlig.
     
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    648
    Likes mottatt:
    1,877
    Bonuspoeng:
    93
    Er verdt et forsøk :) Jeg har hatt LAX-NRT-BKK // BKK-HND-LHR-BRU-OSL før

    OSL HND 5,224 mi
    NRT ORD 6,274 mi
    ORD OSL 4,053 mi (åpent segment)

    Fra SAS sine regler, dette skal være innafor.

    MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN
    MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
     
    Nordlands liker dette
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,265
    Likes mottatt:
    6,352
    Bonuspoeng:
    183
    Har du spesifikt fått beskjed om at retur fra Asia via USA ikke er tillatt? Tidvis er det noen som hevder at man ikke kan reise "jorden rundt" og at tur og retur må gå i motsatte retninger, men som alt annet varierer det hvordan dette håndheves. Utfordringen kan være å finne noen som er villig til å gjøre ytterligere endringer når du først har fått et notat fra EB-avdelingen i bookingen.
     
  13. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    648
    Likes mottatt:
    1,877
    Bonuspoeng:
    93
    Men dette er jo ikke retur via Asia. Det er utreise fra Norge til Japan, og retur til USA. Videre fra USA må bookes som egen billett.
     
    trygveat liker dette
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet var at jeg var innom for mange soner visstnok, men agentrulleten fungerte. SAS Kundeservice viser seg igjen å være konsistent inkonsistente :D
     
    sunshine, Rscott, Eddie47 and 2 others like this.
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Forrige uke ringte jeg inn for å legge OSL-WAW-LHR på en eksisterende booking med LHR-BKK-HND.

    Samme agent ringte meg opp igjen dagen etterpå for å informere om at bookingen ikke gikk gjennom. Fikk ikke prøvd agentrulleten før billettene forsvant, men jeg er helt sikker på at jeg har sett bookinger med OSL-WAW-LHR-Asia her inne før.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,907
    Likes mottatt:
    22,562
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fløyet OSL-WAW-LHR-HND
     
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne fly øst, så vest og deretter øst igjen…
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,265
    Likes mottatt:
    6,352
    Bonuspoeng:
    183
    Har EuroBonus backoffice fått en oppstramming rundt hva som regnes som reasonable routes? Sikksakk innad i Europa har tidligere blitt brukt som eksempler på ikke-tillatt ruting, men i praksis aldri blitt håndhevet.
     
    Thomas123 liker dette
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Forsåvidt bedre enn konsistent inkontinente..
     
    Storbaba, holmen and btm like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,449
    Likes mottatt:
    62,369
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig. Jeg fikk booket OSL-VIE-LHR-BKK. Det er jo innen samme sone, så skulle ikke ha noe å si. Hadde LHR være en annen sone hadde jeg skjønt det.
     
    Flyrlavt liker dette

Del denne siden