Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Det får jeg ikke håpe, det er jo allerede litt tungvint å komme seg frem om man ønsker å reise på «feil» datoer.
    Satser på at det bare var noen med en dårlig dag på jobb..
     
  2. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    758
    Likes mottatt:
    4,076
    Bonuspoeng:
    93
    Testet et juleferiesøk til BKK, via awardnexus.
    Kan vi lese noe ut av dette mtp fremtidig tilgjengelighet for EuroBonus, eller er det slik at det som regel er billetter ledige for bonuspoeng med Flying Blue, bare dynamisk prising?

    awardnexus.PNG
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,265
    Likes mottatt:
    6,352
    Bonuspoeng:
    183
    Vi må antagelig se på hva SkyTeam-partnere har tilgang til for å gjøre noe anslag om hvordan det vil se ut for EuroBonus. Det er f.eks. tynt med seter i business AMS-BKK i desember om vi ser på hva som er tilgjengelig via Delta SkyMiles: https://seats.aero/delta/route/2IbN...Region=Anywhere&directOnly=true&fullYear=true
     
    KRS liker dette
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    I går slapp ANA 4xbusiness på LHR-HND 23. juni, ca 22 på kvelden var det kun 2 seter igjen, når jeg våknet rundt 6 så var det helt tomt.
    I dag så dukket det plutselig opp 4 seter i business igjen på akkurat samme dag ca 1 time etter stengetid. Jeg syns jo dette var litt merkelig?

    Har fulgt ANA en stund nå for å se om det er noe mønster utenom 2-10 dager før, men at de slipper 4 seter for samme dato 2 dager på rad har jeg rett og slett vanskelig for å tro på.

    Noen som har noen tanker rundt dette?
    Og selvfølgelig ekstra irriterende at billettene vanligvis blir tilgjengelig 1-4 timer etter stengetid for bookinger med CTo_O
     
  5. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    405
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Har plutselig en reise som tilsynelatende ikke er trukket poeng på enda, det skjer som regel alltid i bestillingsøyeblikket. Hadde tenkt å legge på CT på denne på mandag, men det frister jo ikke så voldsomt akkurat. Noen som har erfaring med hvor lang tid etter booking de kan finne på å trekke poeng?
     
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Om det ikke er trukket poeng i de første minuttene etter booking kan du regne med at det ikke blir trukket.
    Om du derimot skal gjøre endringer på reisen så må du forvente at en agent oppdager dette og retter opp feilen.
     
    Bettan liker dette
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    I dag dukket det nok en gang opp 4 ledige for 23. juni, jeg har jo vanskelig for å tro at det er kommet ut hele 12 seter i business på samme flygning de siste 3 dagene..
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Godt mulig SAS har reservert 1 eller 2 seter hver gang du har ringt inn og prøvd å bestille og at disse ikke frigjøres igjen med en gang. ANA pleier å slippe seter klokka 9 Tokyotid, og det er midt på natta i Norge. Med mindre jeg husker feil og det var en annen som hadde fått nei til billettering x antall ganger pga endring av booking med CT utenfor åpningstid.
     
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    844
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    93
    AF viser biz tilgjengelighet J8 C8 D7 Z2 nå for NH212 23.juni. Min erfaring med NH212 11.juni var at det var kun halvfullt i den bakre seksjonen jeg satt i, så det kan vel hende de prøver å fylle opp mer med å slippe flere award seter. Jeg hadde ikke på varsling, men jeg oppdaget at det var 3 ledige om kvelden lørdag 1.juni og ringte inn og fikk booket et sete kl 9 mandag 3.juni. Tror du har gode muligheter for å få sikret billett i morgen da.
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan godt hende, men i går fikk jeg jo faktisk bestilt 2 seter som er billettert.
    På setene som slippes 2-10 dager før avgang så slippes det typisk sent ettermiddag/tidlig kveld norsk tid.
    Jeg har allerede fått booket direkte på nettsiden, men nå som jeg sa fra meg returen så trenger jeg jo billetter hjem igjen også, derfor følger jeg en del med på hva som legges ut. Uansett vanskelig for å tro at det faktisk har blitt sluppet 4 seter daglig på samme avgang 3 dager på rad, greit nok at det faktisk er 60 seter i kabinen, men vi snakker jo om noe som omtales som et av verdens beste produkter i business. Tilgjengeligheten er overraskende bra fra før av. Mulig @Jorge er inne på noe med at setene har blitt reservert, men jeg får ikke helt det til å gå opp heller da vi er 2 reisende..
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm. Ja, det er definitivt ikke klokka ni Tokyo-tid. Kanskje midnatt, det blir 17:00 isåfall
     
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg har fulgt dette opptil flere ganger daglig nå over lengre tid og vanligvis dukker det opp nye billetter på de europeiske rutene mellom 18 og 21 ish.
     
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    93
    Her må du følge med om det dukker opp billetter MUC-YYZ-YYT. Her det gode muligheter for LHs nye Allegris-kabin på MUC-YYZ, og kanskje forumets første Allegris-reisebrev?
     
  14. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    990
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har booket en reise T/R OSL - CPH - ORD hvor jeg har SAS Plus bortover og SAS Biz hjemover. Det var ikke ledige bonusbilletter på Biz på utreisen da jeg gjorde bestillingen, men nå har det dukket opp ledige billetter. Jeg ringte inn til SAS og sa jeg ville endre klasse på CPH - ORD fra Plus til Biz. Jeg trodde bestillingen hadde gått gjennom, men så blir jeg oppringt av SAS. Nå opplyser de om at det ikke går an å bare endre klasse på en del av strekningen, slik at de ikke kan endre fra Plus til Biz likevel. Fordi det ikke er ledige billetter fra OSL til CPH innenfor samme bookingklasse. Er det ikke noe som kan gjøres her?
     
    Last edited: 19. juni 2024
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,907
    Likes mottatt:
    22,562
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke hvis det ikke dukker opp billetter mellom OSL og CPH i i-klasse. Jeg antar du har F hele utreisen og de kan av en eller annen grunn ikke kombineres med I.
     
  16. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    990
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk løst det til slutt :)
     
    Upsaker liker dette
  17. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Har funnet en reise nå på sas sine sider, også beste alternativet via awardfares.

    2 voksne, 1 barn, 1 spedbarn.
    Har 2 CT.

    Må det via telefon for å få brukt 2 CT?

    Og hva er sannsynligheten for at 1 billett blir fjernet dersom jeg bruker 1 CT på 1 voksen, 1 barn og 1 spedbarn, for så å ta 1 CT for 1 voksen 5 minutter senere?

    Vil ikke vente til mandag, og vil samtidig ikke gjøre noe dumt som gjør at de pga etterspørsel tryller bort den siste billetten.

    Erfaringer og innspill?
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,265
    Likes mottatt:
    6,352
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.

    Dette varierer fra selskap til selskap, og belegg på flighten mm. F.eks. Turkish vil ofte enten nulle ut tilgjengelighet eller fylle på med fire nye bonusbilletter.
     
  19. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Er snakk om turkish ja...

    Hvilken rute hadde du valgt? vente til mandag?
     
  20. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Har du nok poeng så bestiller du uten CT og legger til disse over tlf på mandag, da vil overskudd av poeng refunderes og du slipper risikoen for at billettene forsvinner ila helgen. Alternativt om du har gull så kan du ringe inn å prøve lykken idag.
     
    WingmanWizard and trygveat like this.

Del denne siden