Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Da var endelig faenskapet booket om. Kan informere om at Thai intra asia ikke var bookbart og så det som hverken United award så (både first og biz, kun eco). Ble reddet av Air India. Litt synd å bytte ut siste EVA turen med dette, men hva gjør man ikke for å rekke håndballen...

    upload_2024-4-23_21-11-13.png

    upload_2024-4-23_21-11-41.png

    Bookingen har ikke dukket opp igjen i appen, men jeg har fått dokumentet ovenfor på mail. Bør jeg være bekymret, eller er jeg sannsynligvis good og bare må vente på noe godkjenning og sluttføring i morgen? Ser at setet på AI flighten er vekke fra star alliance søket nå, og fikk en melding på whatsapp fra Air India.
     
    Last edited: 23. april 2024
    Upsaker and NoLimit like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som Eurobonusnummeret ditt har forsvunnet fra bookingen. Søk den opp på sas.no og legg det til igjen.
     
    holmen and Neonex like this.
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemte. Får dog feilmelding når jeg prøver å legge det til (prøv med et gyldig eurobonusnummer). Men funket å legge det til via appen, men måtte legge inn på alle segmentene. Fikk samme feilmeldingen der først. Takk for hjelpen!
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Thai intraasia skal være bookbar, men bare i økonomi. I alle fall det som var Thai Smile.
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,810
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter veldig med å booke United om dagen. Som kjent finnes det ikke på SAS.no, og når jeg ringer inn til SAS på telefon finner de helt andre billetter enn de jeg finner som "Saver Award" på United.com.

    Noen tips eller triks?
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    United slipper ikke lenger alle Saver Awards til partnere. Søk på f.eks. https://www.lifemiles.com/ bør matche det som kan bookes via EuroBonus.
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,810
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk! Samme med AirCanada da?
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Air Canada skal ha noe bedre tilgang til UA X/I enn øvrige partnere, så kan lønne seg å sjekke annet sted før man ringer SAS.
     
  9. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Har lyst å prøve lufthansa First en gang i nærmeste fremtid før sas går ut av star alliance. Har funnet rute Osl-Frankfurt-munchen-usa med god frequency og biz fra osl til munchen med 4-5 timer i frankfurt.

    Spørsmålet mitt er: vil ha tilgang til FCT under mellomlandingen i frankfurt når min first class avgang er fra munchen? Eneste som står på lufthansa sine sider er at man vil ha tilgang til FCT om man har first class flyvning samme dag, men står ikke spesifisert at den må være fra frankfurt.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det har du. F lounge både på FRA og MUC. Og tilsvarende på hjemreisen.
     
  11. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Det er jo helt konge, takk for svar:D
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Du har tilgang til alle Lufthansa Group F-lounger samme dag, så hvis du virkelig vil ta den helt ut kan du legge inn et stopp på ZRH og :D
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde jeg var ferdig med den famøse bookingen, men den gang ei...

    Jeg fikk i morges melding direkte fra ZH om kansellering av et leg fra SZX - NRT. Har ikke fått noen endringsmelding enda fra SAS om schedule change på bookingen. Kan jeg ringe inn til CT tlf og foreta endringer med bakgrunn i kanselleringen før jeg enten får mld om schedule change (utgått CT) eller de automatisk omruter meg?

    Eller får jeg muligheten til å endre uansett hva de finner slik at jeg kan sitte stille i båten og ta det med ro? Ser nemlig en mulighet til å endre litt slik at jeg får prøvd Swizz i biz, som frister, og jeg kan slippe en overnatting i SZX.
     
  14. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Trenger litt veiledning her. Har bestilt utreise med CT og skal bestille retur i løpet av de neste dagene. Jeg ønsker å booke et veldig attraktivt sete som aldri er tilgjengelig på dagtid når CT telefonen er åpen. Planen min er å være våken sent på natten når setene slippes for å bare bestille flygningen som en vanlig booking. Deretter skal jeg avbestille denne reisen på dagtid i håp om at den legges ut igjen og at jeg får booket den raskt med CT telefon.

    Jeg lurer derfor på hvor sannsynlig det er at en avbestilt reise blir lagt ut igjen, og eventuelt hvor lang tid det tar før den vil dukke opp igjen hos SAS.

    Finnes det bedre alternativer som kan sikre meg denne flyvningen eller er dette mitt beste håp? Noen andre som har erfaring med å gjør noe lignende?
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen garanti for at sete slippes tilbake igjen, hvis du booker det på natten. Regner med at dette er et sete som slippes 1 år fram i tid, og at det ikke er et F sete i og med at du kan booke det på nett.

    Men erfaringene er generelt at jo lenger fram i tid, jo bedre sjangse er det for at den slippes tilbake i systemet.

    Jeg ville personlig vært på telefonen kl 07 og håpet at ingen andre snapper det opp fra poengsystem med bedre åpningstider for booking.
     
    Squanchy liker dette
  16. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Det er et sete 1 år fram i tid ja. Gikk ut i fra at CT telefonen åpnet kl 09, men det går vell ikke an å få lagt til reisen kl 07 via vanlig SAS telefon?

    Hvis jeg får booket dette setet på nett er jeg ikke villig til å bruke 100k poeng ekstra for å beholde det, siden jeg allerede har en CT retur til gode. Derfor går det fint å gamble, da jeg egentlig ikke har noe å miste.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    My bad, det er så lenge siden jeg har jaktet F seter et år fram i tid, at jeg har glemt innstrammingen med CT bookinger. Alternativ, hvis du har nok poeng kan du jo booke reisen uten CT og legge til den, til slutt.
     
  18. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Hehe. Ja, det hadde vært beste løsning og jeg har nok poeng, men har forstått det slik at det ikke går an å legge sammen en separat bestilling i en eksisterende CT bestilling. Derfor jeg er nødt til å gamble med avbestilling :oops:
     
  19. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Fikk bestilt setet jeg ønsket i en vanlig bestilling kl 02 på natten, men det ble ikke lagt ut igjen etter avbestilling når CT telefonen var åpen :confused:

    Litt kjedelig å misse ut på ANA The Room til LHR, men 787 ANA Biz blir sikkert trivelig nok :)
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor bestilte du setet for så å avbestille igjen? Litt uklart hva du mener her.
     

Del denne siden