Det er nok litt forskjellige svar avhengig av agentene. Jeg har ikke fått lov til å mikse klasser på rene feederflights til SAS-bonusreiser tidligere. Kommer an på om det er SAS Bonus Biz (solgt som SAS Bonus Plus?) eller ren SAS Bonus Plus på strekket OSL-CPH, antar jeg. Jeg har en booking Hjemby-CPH-JFK som jeg forsøkte å endre destinasjon på tidligere denne uken. Det er ledig CPH-BOS, men ikke Hjemby-BOS. Jeg har jo SAS Biz Hjemby-CPH fra opprinnelig booking, så jeg forsøkte å endre neste legg til CPH-BOS, som jo var ledig. Det fikk han ikke til (married segments, sa agenten). Jeg fant Hjemby-OSL-CPH-BOS på samme dato, så jeg endte opp med å svelge en ekstra mellomlanding og litt tidligere avreise hjemmefra og booket det som en enveis.
Jeg har problemer med en Companion Ticket som "har blitt borte". Jeg brukte en Companion Ticket 02.09.2024. Den var opptjent i 2023 og hadde utløp 31.12.2024. Etter at jeg brukte den, så jeg fortsatt en ticket. Den skulle ha utløp 31.12.2025. Det var en jeg fikk i mai 2024. I oktober 2024 fikk jeg en ny Companion Ticket med utløp 31.12.2025. Det var den andre i 2024. 24.04.2025 brukte jeg igjen en Companion Ticket. Det var den jeg fikk i mai 2024. Men nå ser jeg ingen Companion Ticket på min konto. Den jeg fikk i oktober 2024 skulle fortsatt ha vært der. Men det er den ikke.. Min teori er at SAS brukte feil Companion Ticket på reisen jeg bestilte i september 2024. De brukte den som hadde utløp 31.12.2025 og ikke den med utløp 31.12.2024. Den med utløp 31.12.2024 gikk så ut på dato ved nyttår. Og ved kjøpet for en uke siden ble den jeg fikk i oktober i fjor brukt. Så da har jeg ingen igjen. Jeg har snakket med Diamant-mailen. De kan ikke hjelpe, sier de. De skriver: "jag rekommenderar att du skickar in en officiell feedback till SAS.". Jeg svarte tilbake og sa jeg trodde Diamant-mailen var "offisiell", og spurte hvor jeg skal henvende meg. Men ingen svar. Er det noen her som har vært borti en slik situasjon?
Sjekket innom awardhacks tilfeldig og fant 4C OSL-JFK direkte i starten av skoleferien. Ble en no-brainer som start på laaang sommerferie rundt kula. 90K og lavere avgifter enn å fly via CPH. Men var halvveis hjernedød når jeg booket, og selvom jeg vet det ble innført pris for setevalg for ikke altfor lengesiden, så klikket jeg på C-seter, og da fløy det jo ut noen ekstra tusenlapper, som til overmål ikke ble catchet da jeg trykket betal. Første tanke var jo å avbestille kun setene umiddelbart. Selvsagt ikke mulig online. SAS kundeservice stengt søndag. Godtok ikke gullnummeret mitt. Men 1 time i kø noe senere via en god diamantvenn så kom det en agent. Etter å ha sjekket på hold kunne han forklare at eneste løsning var å avbooke alt, og rebooke billettene uten setevalg. Er det noen som har klart dette? Common knowledge er vel også at avbestilte bonusseter ikke nødvendigvis kommer tilbake i inventory, men iflg agent skulle det skje. Jeg tok en sjanse. Men mulig dette alltid stemmer ved avbooking på 24t-regelen. Andre som har datapoints? Har jo sett at folk har varslet at de skal avbooke så noen kan snatche setene, men det er usikker vitenskap generelt. Heldigvis funket det helt fint og jeg så setene straks. Hadde 4C bookable i backup via CPH (riktignok med layover, tillegg av feeder med agent og ekstra skatter så ikke optimalt, men fortsatt bra deal for 4C med FP4 ved skoleslutt). Når ble juni-august til USA sluppet? Jeg har misset poster om det. Sikkert for sløv.
Har et varsel på 3+ i bis på awardhacks. Siste året så dukker det opp en og annen sjelden avgang. Oftest rett før avgang, eller noen ganger noen måneder frem. Siste uken har det ramlet inn ganske mange varsler om billetter i juni og august. Spesielt i august er det sluppet muligheter for 3+ t/r. Men har ikke sett så mye prat om det her på forumet. K
Regner med at prognosene sier at det blir færre reisende til USA og at de antar at det blir mye ledig fremover. Da er det bedre for SAS (og andre) å selge setene som bonusseter i stedet for at de flyr med tomme fly.. Husker ikke hvor jeg så det, men Air France hadde en betydelig nedgang i bestillinger til USA.
Hva skjer med diamant-kundeservice om dagen? Har prøvd agentroulette i en time nå og kommer tilbake til den samme (ubrukelige) engelsktalende agenten hver gang
Har du tilgang til jobbtelefon eller et annet nummer som ikke er registrert i noens eurobonusprofil? Isåfall blir du bedt om å taste inn eurobonusnummer manuelt. Kanskje det er noe feil med den automatiske koblingen til ditt medlemskap...
Jeg opplevde det samme forrige uke da jeg tok kontakt for første gang som diamant-kunde. Ble ganske skuffet for å si det mildt
Har jo ikke hatt dette problemet de 500+ andre gangene jeg har ringt de siste 5 årene Kom til slutt til en dyktig svenske heldigvis - men tok 7-8 forsøk.
Opplevde det samme i dag: Først en ubrukelig engelsktalende agent, men på andre forsøk fikk jeg heldigvis en hyggelig svenske som ordnet alt.
Noen som har klart å legge til CT på eksisterende booking i det siste? CT er for øvrig opptjent etter at billetten ble booket. Kjørt ruletten og vært innom en del agenter som blånekter for at det er mulig å legge til i etterkant.
Jeg gjorde dette for to eller tre(?) uker siden. La til CT på eksisterende booking, uten noe gebyr til og med.
Såpass! Da er det vel bare å fortsette og satse på å bli koblet til en agent som kan/gidder å prøve. Edit: Der gikk det! En hyggelig svenske visste hvordan. Hun refunderte hele poengsummen, med streng beskjed om at halvparten av det refunderte vil bli trukket manuelt i morgen. Utrolig at det skal være så store kunnskapsforskjeller mellom agentene.
Hadde min første telefon til kundeservice etter at jeg droppet ned til gull i dag. Himmel og hav for en forskjell! Først måtte hun (engelsktalende) sette meg på hold i ti min for å finne bookingen min. Deretter 10 minutt med let-finn-og-trykk på tastaturet for å endre returdato med én dag på en retur fra Bodø som ikke lot seg endre på nett. Til slutt spurte hun om det var MC eller Amex etter at jeg ga henne kortnummeret. Nesten en halvtime kostet dette tullet Aron i lønnsutgifter. Gi meg styrke sier jeg bare.. Edit: Ser at hun har refundert hele reisen på 20.000 poeng for madammen og meg, men bare trukket 10.000 for ombookingen. Så da ble det litt mer enn bare lønnskostnader for Anko for å outsource kundeservicen
Haha - det var det første jeg sjekket. Det som skjedde er nok at hun bare trakk poeng for strekket med endring, mens systemet alltid refunderer alle poengene ved rekalkulering. Hun skulle selvsagt trukket hele reisen på nytt. Men sånn går det når opplæringen er skrinn. Skulle bare ønske jeg hadde visst det på forhånd så jeg kunne gjort en bitteliten endring på de neste to turene mine også - blir fort Eurobonus billionaire av sånt
Noen som har erfaring med hvor fort poengene og CTen kommer tilbake på konto etter avbestilling av reise med KL\AF? Har funnet noen andre billetter, men er redd for å kansellere, vente noen dager og miste de nye fordi jeg ikke får poengene i tide.
Det stemmer. De kom med en gang. De billettene jeg trodde jeg kunne få, var derimot ikkeeksisterende. My bad.