Noen som har hatt transfer i la reunion(RUN) og har kunnskap hvor mye tid jeg trenger for immigrasjon/ hente ut bagasje og sjekke inn på nytt? Jeg flyr til RUN på bonusreise, men endelig destinasjon er MRU. Ergo jeg kjøper seperat billett RUN - MRU. Jeg lander etter planen på RUN 07:20. Det går et fly 10:05, og et 12:00 Spørsmålet er om jeg rekker 10:05 flyet med immigrasjon/henting av bagasje og sjekke inn på nytt eller om jeg burde helgardere meg med 1200 flyet?
Har lett opp, ned, frem og tilbake – men finner ingen business-billetter noe sted. Vi er 2 voksne, 1 barn og 1 infant. Målet er en tropisk/varm øy, med en reiselengde på ca. 2–3 uker i april/mai 2026. Vi er ekstremt fleksible på datoene, da vi er i pappaperm og ferie hele april og mai neste år. Har sjekket SEZ, PPT, MRU, RUN,OKA,MMY og til og med BKK – men finner null tilgjengelighet. Noen som har forslag til annet sted, eller har tips om ledige biletter? (Sjekket awardfares, og sas)
Kanskje du er litt tidlig ute? Ser ut som om det er bedre tilgjengelighet for 3 pax <330 dager til Karibien.
RUN er en liten flyplass og som nordmann er innreisereglene som om du kommer til Frankrike. Du kommer fra Frankrike med et stort fly og bagasjen din kan komme sist på båndet. Siden du ikke har gjennomgående billett ville jeg ikke turt å ha kortere tid enn 4 timer. Selv på Gardermoen har jeg rikelig tid 3-5 timer hvis jeg ikke har gjennomgående billett.
Dette skal ikke være tilgjengelig på rene SAS bonus-reiser, bare på Skyteam. Har prøvd på det et par ganger selv, etter at noen rapporterte at de hadde fått det til på ren SAS-reise
Jeg forstår at København som SAS-hub legger press på de tidlige avgangene til CPH, men det oppleves urimelig når det "aldri" er mulig å få en gjennomgående bonusbillett, uten å måtte reise kvelden før. Jeg har sjekket alle helger etter 17. mai og ut juni. Ikke en eneste gang er det mulig å komme seg til Mallorca fra BGO via CPH, samme dag, uten å booke tilsutningen separat. Blir nesten provoserende med 25% poengrabatt, når du uansett må legge til en dyr billett til 2-3K. Her har jeg FP4 og EB Gull, men så blir det Norwegian.
17.mai - juni i år? Bonusseter på attraktive ruter blir vel snappet opp lenge før det, og PMI er ekstra vanskelig fordi halvparten av avgangene fra CPH ikke er mulig å rekke samme dag uansett tilgjengelighet. Som vanlig for å utnytte poengrabatt må man enten ha flaks eller være fleksibel på både destinasjon, rute og dato.
Ja, skjønner det! Det er en attraktiv rute, og det selvfølgelig ikke flust av ledige billetter, men det er irriterende når førsteleddet så ofte begrenser tilgjengeligheten. Så hjelper det selvfølgelig ikke med disse tidlige avgangene i ukedagene. Det blir nok revenue, men SAS priser seg ut. På siden av diskusjonen, men synes det var en interessant sammenligning: SAS 7. juni CPH-PMI 10:20-13:25 4647 kr BGO-CPH-PMI 06:00-13:25 2330 kr Norwegian 7. juni BGO-PMI direkte 11:25-14:50 1290 kr Prismotoren til SAS skjønner tydeligvis at de konkurrerer med Norwegian, men de er fortsatt mye dyrere. Så går jeg glipp av lounge på CPH, men kan handle mye for 1000 kr. Slipper samtidig å stå opp midt på natten. Det er mulig å komme seg fra CPH til PMI med EB på en senere avgang samme dag, men fra BGO til CPH kommer du deg ikke.
Er det riktig forstått at man kan legge til go-billetter som feeder til en leg som er i biz? Jeg har fått dette avslått minst 5 ganger på en reise jeg hadde og endte opp med å måtte reise dagen før fordi det var eneste flight tilgjengelig i Plus. Beskjeden fra kundeservice var at de får feilmelding når de forsøker å legge til sas go på en reise som inneholder biz. Dette gjelder slik agenten forklarte det per inbound/outbound, slik at du kan kombinere en "ren" økonomi-inbound med en "ren" biz-outbound.
Det er egentlig ikke lov på rene SAS-bonusreiser. Hvis det er en Skyteam-reise så er dette tillatt, men det er ikke rett frem for agentene. Jeg fikk lagt på feeders i økonomi for en måned siden, men det fordret at agenten billetterte hovedstrekkene først. Ellers må man oppfylle de andre kravene man kan møte på: unngå dobbel open/jaw, origin/destination-restriksjoner, ledige billetter, osv. Ved siste endring i går så ønsket jeg å oppgradere en feeder i økonomi til business (ledig 9+ i både SK plus og ST Biz). Men, agenten(e) fikk ikke dette til.
Beklager, glemte å nevne at reisen jeg refererte til var en Skyteam-booking, og jeg hadde feeder med sas plus på en tirsdag, det var ledig på onsdag i økonomi. Jeg fikk altså ikke endret fra plus til økonomi på feeder. Jeg ønsket altså å nedgradere og flytte med en dag. Det var tilgjengelighet, men begrensningen oppgitt var at det ikke var mulig å kombinere økonomi med business i en retning.
Jeg er EBG og skal fly ARN-CPH-ZRH. Det hadde vært perfekt for meg å ha en lang layover på CPH (dvs. tidligere fly ARN-CPH), men en slik kombinasjon er ikke tilgjengelig for poeng (og også dyrere for penger). Jeg vet at med SAS Plus Pro kan jeg bare bytte til en tidligere flight, men hvordan er det med SAS Plus Bonus (evt. SAS Go kjøpt for penger)? Da må man være EBD får å kunne endre til en tidligere flight samme dag?
SAS har jo nå også begynt med endring samme dag for alle billetter til 650,- NOK per flight, om det er et fornuftig alternativ. Har du SAS Plus kan du alltids prøve deg. Spør du på en hyggelig måte er det ikke utenkelig at noen på ARN ser sitt snitt å blidgjøre en passasjer. Jeg har fått endret betalt plus-billett en gang i gate på ren goodwill. Et annet alternativ er det nye tilbudet SAS har innført på alle billetter, med endring samme dag til 650,- NOK.
Så bra, det visste jeg ikke! For et par år siden var det jo (i praksis) gratis å endre Plus-billetter ved gaten, også uten status. Det koster 7500 poeng mer for Plus, da kan jeg jo like gjerne booke Go Bonus og betale 650kr for å endre til en tidligere flight i Go? Så slipper jeg å være avhengig av at den ansatte på ARN har lyst til å være snill mot meg. Det gjelder alle flighter, altså man kan endre en bonusflight til en uten ledige bonusseter? Så lenge det finnes plass rent fysisk, så går det, bare man betaler 650kr?
Etter over to måneder fant jeg ENDELIG billetter for 3+1 i business class fra Europa til Mauritius. Men frustrasjonen ble stor da jeg ble kastet ut av SAS-nettsiden. Da jeg logget inn igjen, var billettene borte Det har gått over 48 timer siden, så noen andre må ha rukket å snappe dem opp.
Når jeg leser i SAS Salesinfo står det spesifisert Plus Smart, Go Smart og Go Light. Muligens noen her inne kan svare på om 'same day flight change' dukker opp i appen for bonusbilletter uten EBD. https://www.sassalesinfo.com/news/sas-informs?year=2025 https://www.sassalesinfo.com/travel-extras/same-day-changes-for-tickets-on-shorthaul
Jeg har en bonus booking OSL-CPH-LAX og SFO-CPH-OSL i juni. Plus til LAX og Business tilbake. I morges våknet jeg til epost fra AwardFares om at det var en plass ledig i Business CPH-LAX. Jeg ringte inn med en gang og spurte om den fortsatt var ledig, og om hun kunne booke meg om. Det var ledig. Men hun kunne ikke gjøre det. Grunnen var at det ikke var noe ledig i Business OSL-CPH! Og det er ikke lov å kombinere klasser på SAS bonusreiser. Jeg forklarte at det ikke finnes Business OSL-CPH før i oktober, og at det må bli Plus uansett. Hun godtok ikke det, og forklarte at det måtte være mulig å booke i Business selv om setet er i Plus! Hun har sikkert rett, så der røk Business CPH-LAX. Hun fulgte sikkert reglene, men det er jo ganske merkelig? Og blanding av klasser er tillatt på partner flights, men ikke rene SAS flighter?!? Og hvorfor fikk jeg booket billetten i første omgang? Den var jo Plus til LAX og Business tilbake fra SFO. Det var EN booking selv om det er open jaw. Jeg skjønner ikke!