Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Nå må de da snart åpne for online bestillinger av bonusreiser med Star Alliance. Er det ikke bedre at vi får bestille reisene selv, enn at vi ringer inn og ber om at det søkes i øst og vest og fra januar til desember. Billettene er jo tross alt tilgjengelige!

Leon, Travellingalf and Lars J like this.
  2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Mener du at de er overpriset fordi andre gjøre det billigere? Eller av andre grunner, som det du betaler ikke samsvarer med det du får igjen?

4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel en kombinasjon. Siden jeg synes deres tjeneste er overpriset, vil jeg ikke finne på å bruke dem.

5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,279
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde en endring på eksisterende reise igår.
    OSL-MUC-LHR i X ble endret til OSL-FRA-LHR i C, har fått tildelt sete på alle nye fligher og reiserute er oppdatert i app og på nett.
    Men på SAS.no står følgende:

Screenshot_20210612-091341_Chrome.jpg

Er det grunn til bekymring?
    Om dette skulle bli endelig rute og vi ikke får tak i direktebillett med sk OSL-LHR blir det 8 timer med lounge, klarer man å kose seg så lenge i sq first loungen, eller blir det litt lenge?

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,481
    Bonuspoeng:
    293
    Vanligvis ikke, noen ganger tar det noen dager før billetten blir skrevet ut .... ring inn på mandag dersom det ikke endrer seg. Er du gull/diamant kan du ringe i dag ...
    Hvordan kommer du inn på SQ First loungen?

7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,279
    Bonuspoeng:
    113
    Nevnte det ikke i forrige post, men har F videre med ANA til HND. Og slik jeg har forstått det er det tilgang for alle som reiser i F med *A
    Jeg stusset litt over at det heller ikke var endringer i skatter og avgifter, muligens ikke noen endring fra eco til biz og samme satser på både MUC og FRA?

Jeg velger nok å avvente til CT telefonen er åpen da gullservice har rotet bort F seter ved å blande seg inn i bookingen min.

8. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Denne policyen med at man kan gjøre en og bare en endring på en reise bestilt med nå utgått kupong (med samme destinasjon), er det noen som har sett dette skriftlig noe sted? Jeg prøvde å få Linda nå til å flytte en Bali-tur jeg hadde planlagt i februar neste år til mai istedet, men hun mente jeg både måtte bruke en ny voucher og da også betale ny poengpris. Det siste kan jeg sikkert leve med, men surt å miste en voucher.

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Skal stå i disse vilkårene her:
    https://www.flysas.com/en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ble nylig begrenset til å gjelde reiser frem til 31. august:

https://www.flysas.com/en/help-and-...f-i-rebook-a-sas-or-star-alliance-bonus-trip/

11. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Last edited: 14. juni 2021
  12. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Synes uansett det er dårlig om de tar bort denne nå. I februar og mars da mange kuponger var i ferd med å gå ut på dato var mantraet her på forumet at det var viktig å få kupongen "i arbeid" slik at du kunne endre den senere når ting ser mindre usikre ut. Jeg innrettet meg i tillit til dette og bestilte en reise som jeg ikke trodde ville være gjennomførbar, med en plan om å endre til noe lengre fram i tid når billetter for senere i 2022 ble tilgjengelig for booking. Slike stadige forandringer er vel en del av gamet her, men bygger ikke så mye goodwill. Kan ikke se for meg at det er så utrolig dyrt for SAS heller å la de som sitter på en usikker reise med utgått kupong å booke om en gang.

13. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,643
    Bonuspoeng:
    93

Virker ikke å være noen fasit. Mantraet er vel prøv agentrulleten og håpe på det beste.

14. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Din tur er etter 31.august. Så kundeservice har rett.

15. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan godt hende de har rett, men tar meg friheten til å raljere mot plutselige endringer i betingelsene uansett.

Synes også formuleringen er tvetydig. Jeg kan godt lese det som at denne ordningen med mulighet for å ombooke turer hvor utgåtte vouchers er brukt opphører 31. august. Altså at man ikke kan ombooke etter 31. august, uansett når reisen er.

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Tror dette blir håndtert litt forskjellig, kan være greit å prøve på en rullett.

Ringte for ca 2o minutter siden, da det hadde dukket opp billetter i høyere klasse. Kunne endre en reise, selv med en CT som utløp 31.mars 2021, men ikke klasse.

Kunne endre datoer, og mellomlandinger, men altså ikke klasse.

1884derby, Emma and trygveat like this.
  17. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,279
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte selv inn for 20 min siden, var da nr 1 i køen. Siden du skriver her og jeg fortsatt står i kø så kan man altså ikke stole på køsystemet lenger.:eek:

jgroneng liker dette
  18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte inn 15:12, ventet vel ca 15-20 min, og var ferdig 15:38. (også nr 1 i køen)

Magnus1001 liker dette
  19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,279
    Bonuspoeng:
    113
    Dette hadde muligens ordnet seg på egenhånd. Men jeg er atter engang overasket over hvor variert kunnskap det er hos sas sine agenter.

I dag tidlig ringte jeg inn og fikk snakke med Dennis, en arrogant person som var fast bestemt på at billettene lå i kø for behandling av skatter og avgifter og at jeg ville bli kontaktet så snart dette var klart og de trengte mine kredittkort opplysninger for å fullføre endringen. Når jeg konfronterte han med at det skulle i følge tidligere agent ikke være endringer på denne reisen, ble han sur å påstod at det var han som hadde rett.
    Når jeg da påstod at avregningen burde han fint klare selv siden alle endringer utført på tidligere bookinger har blitt regnet ut mens jeg var på linjen med agentene, ba han meg høre på hva han hadde og si og fortsatte fortsatt med sin påstand om at dette måtte "gå sin gang" i systemet.

Jeg klarte ikke helt å godta dette og ringte inn nå nylig å fikk snakke med Sofia, Sofia kunne se at det var noe galt som hadde skjedd i prosessen ved siste endring og at det hadde stoppet opp. Etter og ha blitt satt på hold i 7 minutter rant det inn 2 stk E-Ticket inn i innboksen min med tilhørende nye billetter.
    Det var ingen endring på skatter og avgifter, men deler av reisen lå inne med feil billett type og "fare rules" samsvarte ikke med selve billetten.
    Sofia beklaget så mye og ønsket meg en god tur. :)

20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,481
    Bonuspoeng:
    293
    Alle disse reglene har vel blitt endret noen ganger det siste året og vi vet vel ikke ennå hvordan det blir når vi kommer til 31.08 ..
    Jeg har selv billetter på utgått CT til en reise som skal gjennomføres i januar -22.
    Håpet er at reisen kan gjennomføres, men kan den ikke det så håper jeg at den kan endres til et senere tidspunkt …..hvis ikke så er CTen tapt ….
    Det er vel kanskje ikke det verste i denne pandemien.

Sunnfjordingen and trygveat like this.

Del denne siden