Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også en reise med utgått CT som jeg gjerne skulle ha endret. Men det er spesielle tider nå.

    Da er det spesielt viktig å følge godt med på forumet. Mange dyktige folk her som gjør oss oppmerksom på slike viktige endringer. Har vært nevnt noen ganger at det ville komme en endring, og 31.August er også nevt. Vi hadde et vindu frem til mai for å endre.

    Du får håpe på at en av flightene blir endret ufrivillig. Da vil du kunne kreve CT tilbake med 30 dagers ny gyldighet. Anbefaler deg å sette på flight change alert på bookingen. Usikker på hvilke apper som er best på sanntid-info, men SAS sin app er ikke det.
     
    Last edited: 14. juni 2021
  2. West

    West Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Har en masse poeng som utløper 30.06.2021. Ettersom SAS ikke forlenger varighet tenker jeg å booke neste sommers ferie og håpe at jeg ikke må gjøre endringer.

    På SAS EB sine nettsider kan jeg kun booke frem til april 2022. Er det noen måter jeg kan booke lengre frem i tid? Andre nettsider? Ringe medlemsservice?
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183

    SAS billetter kan bestilles opptill 330 dager i forkant( ved tilgjenglighet)

    Star Alliance billetter kan hos enkelte flyselskaper bestilles opp mot 1 år i forkant, men disse må du ringe inn til SAS kundeservice for å booke.
     
  4. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Jeg har en CT booking i midten av august til et land utenfor Europa som UD dermed fraråder å reise til per i dag. Vil jeg kunne få tilbake CT'en med 30 dagers varighet om jeg tar kontakt med SAS?
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
  6. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,825
    Bonuspoeng:
    93
    Ble overivrig her. Per pers, totalt 165.000 poeng!
     
    Eddie47 liker dette
  7. West

    West Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Har en rekke poeng som utløper nå 30.6. Ettersom jeg ikke har funnet noen måte å utvide gyldigheten ønsker jeg å bestille en reise for neste sommer. Helst i juli, men siden SAS kun lar meg bestille 11 måneder frem innser jeg at dette ikke går.

    Forstår det slik at Lufthansa er eneste selskap i Star Alliance som lar meg booke 12 måneder frem.

    Hvordan går jeg frem for å bestille EB-reise gjennom Lufthansa?
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tro EVA, ANA og Turkish er blant de beste alternativene pr. nå.
     
    tobeornot999 liker dette
  9. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Er det mulig å bestille tur/retur til Albania med CT med SAS/Star alliance? Hvordan gjør man det isåfall?
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    cahudtwa liker dette
  11. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    jgroneng liker dette
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Har en booking til Bali med TK i vinterferien neste år. 2 x CT i business for 4 personer. Veldig fornøyd med den. Men vi er 5 personer og sistemann (voksen) fikk vi selvfølgelig ikke billetter til på samme avganger og klasse. På reisen ut er han foreløpig i eco på samme avganger som oss andre og på veien hjem flyr han EVA business via TPE. Returen er ikke noe problem selv om vi helst ønsker å reise sammen. ECO helt til DPS vil vi helst unngå.
    Det som er litt kjedelig er at det i Awardfares ligger ledig 4 billetter i business på samme avganger som oss andre både tur og retur. Men SAS gullmail finner de ikke. Er det noe å gjøre med det? Kan man evt. betale for oppgradering med penger på IST-DPS ved gate? Noen som vet ca. pris? Poeng går ikke ifølge SAS...
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Cash upgrade ex-IST med Turkish blir fare difference. De tilbyr normalt kun dette inbound. FlyerTalk link
     
    milehigh and Nurse82 like this.
  14. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser at Singapore airlines dukker opp på awardfares når jeg søker på reiser fra/til Bali (SIN-DPS). Det er lenge siden jeg har sett. Betyr det at SQ kan bookes med bonuspoeng igjen?
     
    Spielhaug and trygveat like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    når ser du tilgjengelighet ?
     
    Nurse82 liker dette
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Treffene på Awardfares tyder iallfall på at det er åpnet opp for Lifemiles. Må nok kontakte SAS for å få en fasit på hva som kan bookes gjennom Eurobonus.
     
    Nurse82 liker dette
  17. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Det er tilgjengelig både i oktober, november, februar og mars iallefall. På mange ulike datoer. Jeg har ikke søkt på de andre månedene...

    Jeg har en løpende dialog med gullmailen, og har spurt dem. Så hvis dere orker å vente på svar fra dem, så kan jeg oppdatere dere, når jeg får svar :)
     
    Insomnia4u, Jonkebassen and Xflipper like this.
  18. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Her er svaret:

    "Eurobonusbilletter med Singapore Airlines er desværre stadig ikke muligt, den har de stadig lukket ned for. Om de selv har billetter for point skal jeg desværre ikke kunne sige, men vi har desværre ingen tilgængelige."
     
    Leon, Spielhaug, Jonkebassen and 2 others like this.
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at det slippes 2 biz, 2-4 plus og 4 eco 330 dager før.
     
    Gullars liker dette
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden