Kjære mednerder, Noen som har lykkes med å endre utreisested med utgått CT? Jeg bestilte en tur april 2020, men på det tidspunktet var det ikke mulig å booke SAS intra Norge. Ønsker nå å legge til SVG-OSL og CPH-SVG på returen. Er det et veldig njet, eller verdt et forsøk hos chatrouletten og våre svenske venner?
Det meste er vel verdt et forsøk, men i betingelsene står det at det er kun samme utreisested og destinasjon som kan endres med utgått CT for reiser før 31.august.
Fikk tidligere i dag endret en reise i februar neste år, til april neste år. Ingen spørsmål om CT som gikk ut 31.mars 2021.
Fra SAS sine sider angående rebooking: Yes, due to the situation, we are now offering you to rebook your trip more than once even though your points have expired. You can rebook flights with original departure date from 20 October 2020 for travel by 31 August 2021. If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee. Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service. Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking. Valid for SAS Bonus trips up to 31 August 2021.
Har en utgått CT som gikk ut 31.mars 2021. Er det noe håp at SAS kan endre på billetten slik at jeg får lagt til en ekstra person?
Noen som har erfaring angående Air Canada og tilgjengelighet på awardfares? Ser etter noen billetter i april og det ser ut som Air Canada har greit med utvalg. Men stemmer tallene man får oppgitt der for dem? Er samme tilgjengelighet på united sine sider.
Hvis du utvider flyvningen så du ser resultater fra de forskjellige bonusprogrammene så kan du stole på MilagePlus og Lifemiles, men ikke Aeroplan på AC-flights. For andre flyselskap stemmer som regel Aeroplan også.
Prøvde å bestille en reise i via CT telefonen i dag. Jeg har funnet billetter via Expert Flyer og United. CT telefonen sier de ikke fant utgående reise. Fikk derimot en beskjed jeg aldri har fått før; "Vi har nok ikke kjøpt bonus billetter til denne flygningen". Jeg har holdt på med dette i snart 10 år, men aldri hørt noe om at SAS må kjøpe bonus billetter på forhånd. Er dette bare tull fra han på tlf eller er dette faktisk noe i det? Det gjaldt TK.
Ok. Var det jeg tenkte. Da får jeg prøve agentruletten igjen i morgen. Får håpe (noah?) ikke er på jobb da.
Trodde TK pleier å være ok å få booket. Men jeg har opplevd at TK har minst en sær regel som gjør at selv om det er tilgjengelige seter, så er det ikke mulig å få booket, og den gjaldt utreise.
Jeg prøvde agentruletten igjen i går ved 16 tiden. CT telefonen ble besvart av en "Bents" eller "Bentsen". Det var en HELT annen service enn jeg fikk tidligere på dagen! Han var helt rå, og klarte selvsagt å finne de billettene jeg også fant. Han møtte derimot noen problemer med å booke etter han fant dem. Han forklarte at når han la inn OSL-IST-CUN så ville ikke bookingen tillate IST-CUN. Han måtte legge inn OSL-BRU-IST-CUN for så å slette OSL-BRU-IST og erstatte med OSL-IST. Han hadde en fantastisk velvilje til å fikse dette, og gjorde mange finurlige triks for å ordne denne turen for oss!
Jeg har møtt på et problem ifm en booking jeg har til DXB før den til CUN nevnt ovenfor. Jeg har 2 ulike bookinger med 2 eldre CT'er OSL-DXB i september. En booking for meg og barn (booking 1) og en for fruen og infant (booking 2) Vi har et "behov" for å endre begge bookinger til en senere hjemreise. Booking 1 er derimot gjort med en utgått CT iflg CT-telefonen, og derfor ikke mulig å endre siden hjemreisen er etter 31.augst. Er det korrekt at en utgått CT (opptjent i 2019 tror jeg) ikke kan endres til en annen hjemreisedato etter 31. aug? Jeg har vel lest et sted at det er slik, så har ikke noen forhåpninger om at det er feil.... :-( For å komme til en god løsning på dette problemet trenger jeg litt tips fra andre. 1. Hender det at Swiss sine biz seter blir lagt ut igjen om jeg kansellerer en booking? Det er pt ikke flere ledige biz på samme fly som booking 2. 2. Om jeg kjøper en CT, er den overførbar til meg personlig, eller må jeg kjøpe poeng i tillegg til CT og be selger av CT bestille turen for meg?
Du må kjøpe poeng også eller gå i en familiekonto med eier av CT og sørge for at dine poeng går ut først.
Er det noen her inne som har testet ut chatsflights appen ? https://eurobonusguiden.no/2021/06/hjelp-til-booking-av-bonusreiser-chatflights/