Hvorfor er det et stadig behov for å ringe eller sende epost til SAS? Jeg har reist månedlig med sas i 20 år, og har aldri - jeg gjentar - ALDRI opplevd å måtte ringe, sende sms eller epost til de, og har opplevd både kanseleringer og forsinkelser, som inkluderer hotellopphold og alt mulig rart. Systemet er jo lagt opp til at man skal klare ting selv, og da er det jo bare å trykke seg inn på sas.no, eller følge instruksjoner man får tilsendt. Eventuelt får man info ved gate. Hvor vanskelig kan det være? SAS hadde da sluppet å ansette en gjeng med "Janni" og "Vibeke" om dere bare hadde lært dere å trykke på data-websen selv. Anbefaler dere å sjekke ut www.sas.no , eventuelt www.google.no
Har du forsøkt å bestille en *A bonusreise det siste året uten å ringe inn? Eller fikse opp i reiseruten etter at SAS har booket deg om til et alternativ som ikke fungerer, og knappen for å endre flyvning sier at det ikke er ledige billetter i din klasse?
Undertegnede har telefonert til SAS både for å få ønsket flyrute (nettside nektet å vise denne) og for å endre billetter (nettside har nektet å bistå). Man skal vel i teorien få gjort mye selv via www.sas.no, men når alt kommer til alt må man i praksis ofte ringe.
Spørs helt på reisemønster, det. Folk er ikke "dumme" eller trenger Google-hjelp. Alle disse krever telefon/mail for å få ordnet opp: *A bonus billetter kan kun bestilles manuelt av en SAS agent CT-billetter kan kun bestilles manuelt (annen telefon, men dog) IRROPS og kansellering skjer i enda større grad under covid enn ellers, og krever ofte manuell behandling for å finne gode alternativer SAS IT/web er ikke spesielt kreativ eller fleksibel dersom man ønsker mellomlandinger feks som del av en rundtur på sightseeing eller en MR ...og det var bare noen få eksempler jeg kom på i farten. Men det er klart: om du reiser i fast mønster mellom feks OSL og BGO, så er det ikke veldig vanskelig å finne et fly - og det er heller ikke lenge til det neste
Er det noen som har klart å booke TYO-HNL med ANA i det siste? Får opp null tilgjengelighet på alt jeg søker for C eller F neste år.
1. Systemet foreslår ikke lang layover på f.eks. 20+ timer hvis kortere layover er mulig. 2. Systemet foreslår ikke alltid det/de flyselskap jeg har lyst til å fly med 3. Systemet foreslår sjeldent ekstra stopp/omvei som jeg ønsker Jeg ønsker 100% kontroll og en "perfekt" reiserute, derfor ringer jeg eller sender mail.
Dette har jeg brukt flere ganger, typisk hvor jeg vil ut med et tidlig fly fra Frankfurt, og da reise dagen før fra Oslo. Det kommer ikke opp som et forslag vanligvis, men lar seg booke
Regner med Reisebrev! Er du sikker på at IST-MLE // MLE-IST flyr med 777-300? jeg har selv tur i Oktober og der flys det med A330-300. Flightradar viser også konsekvent at det er flydd med A330-300. Flisespikking, I know, men stusset litt hadde foretrukket 777 over 330
I dag fikk jeg mail om at den ene flyvningen i en CT-tur til Bali i februar var kansellert (IST-DPS). Hvilke rettigheter har jeg nå? Jeg ønsker egentlig å booke om turen til en annen avgang enten samme dag eller dagen etter. Må det være ledige bonusbilletter, eller har jeg krav på at SAS finner tilsvarende billetter til meg uavhengig om det er ledige bonusbilletter? Det kan se ut som om alle avganger fra IST-DPS er kansellert de dagene rundt min avreise, så det er vel bare til å vente på at hjemturen også blir avlyst. Jeg har betalt gammel poengpris for denne reisen, og jeg regner med at det ikke blir noen økning i antall poeng på grunn av dette? Jeg regner ikke med at dette er mulig, men: Kan jeg evt. be om å flytte hele reisen en måned frem i tid?
Min teori: De har satt opp altfor mange ruter med 350 i forhold til flykapasitet. Når de nå bytter til 330 så kan det være ett av to. 1: De planlegger faktisk å fly denne, og henter inn 330 fra møllpose. 2: De planlegger ikke å fly denne, og du får blokkerte midtseter eller noe snart.
Hei. Jeg har skjønt det slik at Lufthansa typisk ikke slipper sine bonusbilletter før 85 dager før (business). https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ Jeg har likevel funnet billetter for neste sommer på business via United.com. Kan jeg håpe på at de lar seg booke via SAS?
Veldig varierende og kun SAS kan svare. Hvis du ikke flyr LH eller LX videre ut i verden (eller inn til Europa) har LH generelt vært kjipe med C-seter til/fra Norge.
Hei! Jeg har fått kansellert en avgang i en reise fra Bali, og prøver å finne en alternativ rute. Er dette en gyldig routing mtp. transitsoner: DPS-TPE-SGN-IST-OSL? Egentlig går det direktefly fra TPE-IST, men det går ti minutter etter ankomst TPE, og dermed er transit enten 10 minutt eller 24 t og 10 min. Så den var litt kjip...
Jo, men vi er 4 personer så kommer ikke utenom Turkish Men ifølge SAS sine nettsider er Vietnam og Taiwan i ulike soner?