Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig! Jeg har også flere ganger fått god hjelp av Janni.
     
    Maggie and Eddie47 like this.
  2. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor er det et stadig behov for å ringe eller sende epost til SAS? Jeg har reist månedlig med sas i 20 år, og har aldri - jeg gjentar - ALDRI opplevd å måtte ringe, sende sms eller epost til de, og har opplevd både kanseleringer og forsinkelser, som inkluderer hotellopphold og alt mulig rart.

    Systemet er jo lagt opp til at man skal klare ting selv, og da er det jo bare å trykke seg inn på sas.no, eller følge instruksjoner man får tilsendt. Eventuelt får man info ved gate. Hvor vanskelig kan det være? SAS hadde da sluppet å ansette en gjeng med "Janni" og "Vibeke" om dere bare hadde lært dere å trykke på data-websen selv.

    Anbefaler dere å sjekke ut www.sas.no , eventuelt www.google.no
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,957
    Likes mottatt:
    5,761
    Bonuspoeng:
    183
    Har du forsøkt å bestille en *A bonusreise det siste året uten å ringe inn? Eller fikse opp i reiseruten etter at SAS har booket deg om til et alternativ som ikke fungerer, og knappen for å endre flyvning sier at det ikke er ledige billetter i din klasse?
     
    furlong, milehigh, Mbj and 6 others like this.
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Undertegnede har telefonert til SAS både for å få ønsket flyrute (nettside nektet å vise denne) og for å endre billetter (nettside har nektet å bistå). Man skal vel i teorien få gjort mye selv via www.sas.no, men når alt kommer til alt må man i praksis ofte ringe.
     
    Mbj, tobeornot999 and Eddie47 like this.
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs helt på reisemønster, det. Folk er ikke "dumme" eller trenger Google-hjelp.

    Alle disse krever telefon/mail for å få ordnet opp:
    • *A bonus billetter kan kun bestilles manuelt av en SAS agent
    • CT-billetter kan kun bestilles manuelt (annen telefon, men dog)
    • IRROPS og kansellering skjer i enda større grad under covid enn ellers, og krever ofte manuell behandling for å finne gode alternativer
    • SAS IT/web er ikke spesielt kreativ eller fleksibel dersom man ønsker mellomlandinger feks som del av en rundtur på sightseeing eller en MR
    ...og det var bare noen få eksempler jeg kom på i farten.

    Men det er klart: om du reiser i fast mønster mellom feks OSL og BGO, så er det ikke veldig vanskelig å finne et fly - og det er heller ikke lenge til det neste :)
     
    furlong, milehigh, Mbj and 9 others like this.
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har klart å booke TYO-HNL med ANA i det siste? Får opp null tilgjengelighet på alt jeg søker for C eller F neste år.
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var umulig å gjøre på sas.no
     
    tobeornot999 and Mbj like this.
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    1. Systemet foreslår ikke lang layover på f.eks. 20+ timer hvis kortere layover er mulig.
    2. Systemet foreslår ikke alltid det/de flyselskap jeg har lyst til å fly med
    3. Systemet foreslår sjeldent ekstra stopp/omvei som jeg ønsker

    Jeg ønsker 100% kontroll og en "perfekt" reiserute, derfor ringer jeg eller sender mail.
     
    Mbj, Jonkebassen, Kristian and 4 others like this.
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har jeg brukt flere ganger, typisk hvor jeg vil ut med et tidlig fly fra Frankfurt, og da reise dagen før fra Oslo. Det kommer ikke opp som et forslag vanligvis, men lar seg booke
     
    October liker dette
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,643
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med Reisebrev! :)


    Er du sikker på at IST-MLE // MLE-IST flyr med 777-300? jeg har selv tur i Oktober og der flys det med A330-300.
    Flightradar viser også konsekvent at det er flydd med A330-300.
    Flisespikking, I know, men stusset litt:) hadde foretrukket 777 over 330
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Reisebrev blir det helt klart. :) Det står 777, men hvem vet hva det ender med.
    BCC2E6AD-5086-4C64-9F1A-A40A68844557.png
     
    Insomnia4u and Lars J like this.
  12. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Alle tidligere avganger har vært med A330-300. Har reist den ruten selv med samme type fly.
     
  13. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    I dag fikk jeg mail om at den ene flyvningen i en CT-tur til Bali i februar var kansellert (IST-DPS). Hvilke rettigheter har jeg nå? Jeg ønsker egentlig å booke om turen til en annen avgang enten samme dag eller dagen etter. Må det være ledige bonusbilletter, eller har jeg krav på at SAS finner tilsvarende billetter til meg uavhengig om det er ledige bonusbilletter? Det kan se ut som om alle avganger fra IST-DPS er kansellert de dagene rundt min avreise, så det er vel bare til å vente på at hjemturen også blir avlyst. Jeg har betalt gammel poengpris for denne reisen, og jeg regner med at det ikke blir noen økning i antall poeng på grunn av dette?
    Jeg regner ikke med at dette er mulig, men: Kan jeg evt. be om å flytte hele reisen en måned frem i tid?
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Min teori: De har satt opp altfor mange ruter med 350 i forhold til flykapasitet. Når de nå bytter til 330 så kan det være ett av to. 1: De planlegger faktisk å fly denne, og henter inn 330 fra møllpose. 2: De planlegger ikke å fly denne, og du får blokkerte midtseter eller noe snart.
     
    RoadKing liker dette
  15. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Må finne ledige bonusbilletter, da skal det også være mulig å flytte reisen.
     
  16. LarsH

    LarsH Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig varierende og kun SAS kan svare.
    Hvis du ikke flyr LH eller LX videre ut i verden (eller inn til Europa) har LH generelt vært kjipe med C-seter til/fra Norge.
     
  18. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg har fått kansellert en avgang i en reise fra Bali, og prøver å finne en alternativ rute.

    Er dette en gyldig routing mtp. transitsoner:
    DPS-TPE-SGN-IST-OSL?

    Egentlig går det direktefly fra TPE-IST, men det går ti minutter etter ankomst TPE, og dermed er transit enten 10 minutt eller 24 t og 10 min. Så den var litt kjip...
     
  19. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, men vi er 4 personer så kommer ikke utenom Turkish :) Men ifølge SAS sine nettsider er Vietnam og Taiwan i ulike soner?
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    EVA flyr også til AMS og VIE
     
    Nurse82 liker dette

Del denne siden