Ja. SAS tillater ikke to transitt-soner i utgangspunkt. Men det er ikke en sjekk som er implementert i deres bookingsystem. Er du heldig, så går denne gjennom likevel. Taiwan har veldig strenge regler med tanke på transitt. Du bør undersøke hvilke regler det gjelder ved avreisetidspunkt.
SAS tillater kun en transittsone. Men ingen regel uten unntak. Altså kun en ekstra sone mellom avreise- og destinasjonssone.
Takk for oppklaring. Man lærer stadig noe nytt. Men om man bare kan være innom en transitsone i tillegg til avreise/ankomst sone. Må man ha lov til å ha 2 stopp i en transitsone en eller annen plass da? (Siden man kan ha 4 leg på tur og 4 på retur). Og da regner jeg med at det må være i Europa når man reiser fra Norge eller? Kanskje et dårlig formulert spørsmål, men håper dere forstår hva jeg lurer på....
Regelen som ble praktisert pre-corona er maks en stop i transittsone, men flere stopp i avreise- og destinasjonssone er tillatt. Igjen, ingen regel uten unntak.
Siden du har fått kansellert en avgang er nok sannsynligheten for at de viser velvilje større enn hvis det hadde vært en ny booking også
Gjelder dette også for rene Sas turer? Har en tur til LAX i oktober som nå man får booke om uten kostnad. Men det er jo ikke akkurat flust med I-klasse billetter til neste år t/r Norge-Lax
Jeg så ett interessant innlegg Eurobonusjeger, at TK kunne kansellere en billett på retur via chatt på CT. Så hvis en er ute på reise og gjør dette for deretter å ringe SAS kundeservise innen rimelig tid. Kan en da be SAS om å gi en returbooking på en ønsket dato en måned senere på grunn av "teknisk feil" ?
Nå er det Chatflights som har RINGT inn til CT-telefonen etter forespørsel fra denne personen som allerede har engasjert Chatflights til sin reise. Ikke noe avbestilling på chat.
Kunne forsåvidt like gjerne skrevet i vellykkede bookinger men er det ikke ironisk at det ligger 3-4-7 ledige business-seter begge veier til både LA og Tokyo i høstferien, men en eller ingen til København. Ikke at vi får reist dit uansett, men jeg booket allikevel.
Jeg har en booking av CT tur til Hanoi den 9.oktober som det ikke ser ut til å bli mulig å gjennomføre. Det er enda ikke gjort noen kanselleringer av flyet, men det er ikke mulig å få innvilget visum slik dagens situasjon er nå. Denne var booket på en utgående CT, men jeg tror et slik tilfelle som jeg nå ser på her er dekket inn under refusjon og utvidelse av CT i 30 dager https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/). Er det noen her inne som har tips om hvordan man går frem i en slik situasjon? Skal man ringe å avlyse basert på gjeldende informasjon å få utvidet bestillingstid og få igjen poeng av bestillings telefonen? Eller er jeg for tidlig ute med å kunne få avlyst denne turen per nå?
Jeg har en tilsvarende reise, riktignok i januar, men tenker å vente lengst mulig med å avbestille. Husk at du kan avbestille inntil 24 timer før avreise
Men du mener at jeg skal kunne ringe nå for å avbestille denne turen (ringe til CT telefon) og få refundert reisen med 30 dagers ny bestillings frist for bruk av CT, @Eddie47?
Hvis empiri fra denne tråden stemmer, så får du ut inneværende måned + neste måned varighet på CT. Dvs at det er best å kansellere en CT i starten av måneden, da får du lengst mulig varighet på CT'en du får tilbake.
Avbestiller du selv en utgått CT mister du CT'n. Flyselskapet må kansellere for at du skal få ny frist på CT'n..