Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    I følge denne er Indonesia, Taiwan og Vietnam i ulike soner? Screenshot_20210901-151514_Samsung Internet.jpg

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. SAS tillater ikke to transitt-soner i utgangspunkt. Men det er ikke en sjekk som er implementert i deres bookingsystem. Er du heldig, så går denne gjennom likevel.

Taiwan har veldig strenge regler med tanke på transitt. Du bør undersøke hvilke regler det gjelder ved avreisetidspunkt.

3. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, jeg får prøve meg. Men hva mener du med at de ikke tillater to transitsoner? :)

4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    SAS tillater kun en transittsone. Men ingen regel uten unntak. Altså kun en ekstra sone mellom avreise- og destinasjonssone.

5. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppklaring. Man lærer stadig noe nytt. Men om man bare kan være innom en transitsone i tillegg til avreise/ankomst sone. Må man ha lov til å ha 2 stopp i en transitsone en eller annen plass da? (Siden man kan ha 4 leg på tur og 4 på retur). Og da regner jeg med at det må være i Europa når man reiser fra Norge eller? Kanskje et dårlig formulert spørsmål, men håper dere forstår hva jeg lurer på....

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,446
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel ha 8 legs totalt ...

Nurse82 liker dette
  7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Regelen som ble praktisert pre-corona er maks en stop i transittsone, men flere stopp i avreise- og destinasjonssone er tillatt. Igjen, ingen regel uten unntak.

Nurse82 liker dette
  8. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøver meg på en forespørsel til gullmailen og satser på at SAS viser litt velvilje :)

Eddie47 liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Siden du har fått kansellert en avgang er nok sannsynligheten for at de viser velvilje større enn hvis det hadde vært en ny booking også

Nurse82 liker dette
  10. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,293
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder dette også for rene Sas turer? Har en tur til LAX i oktober som nå man får booke om uten kostnad. Men det er jo ikke akkurat flust med I-klasse billetter til neste år t/r Norge-Lax

11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,923
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg så ett interessant innlegg Eurobonusjeger, at TK kunne kansellere en billett på retur via chatt på CT. Så hvis en er ute på reise og gjør dette for deretter å ringe SAS kundeservise innen rimelig tid. Kan en da be SAS om å gi en returbooking på en ønsket dato en måned senere på grunn av "teknisk feil" ? :confused:

Attached Files:

Last edited: 02. sept 2021
    haifinn liker dette
  12. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det Chatflights som har RINGT inn til CT-telefonen etter forespørsel fra denne personen som allerede har engasjert Chatflights til sin reise. Ikke noe avbestilling på chat.

tobeornot999, haifinn and drsyk like this.
  13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,838
    Bonuspoeng:
    293
    Kunne forsåvidt like gjerne skrevet i vellykkede bookinger men er det ikke ironisk at det ligger 3-4-7 ledige business-seter begge veier til både LA og Tokyo i høstferien, men en eller ingen til København. Ikke at vi får reist dit uansett, men jeg booket allikevel.

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Booking er tilfredsstillende da! :cool:

Upsaker and trygveat like this.
  15. igjr

igjr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har en booking av CT tur til Hanoi den 9.oktober som det ikke ser ut til å bli mulig å gjennomføre. Det er enda ikke gjort noen kanselleringer av flyet, men det er ikke mulig å få innvilget visum slik dagens situasjon er nå. Denne var booket på en utgående CT, men jeg tror et slik tilfelle som jeg nå ser på her er dekket inn under refusjon og utvidelse av CT i 30 dager https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/).

Er det noen her inne som har tips om hvordan man går frem i en slik situasjon? Skal man ringe å avlyse basert på gjeldende informasjon å få utvidet bestillingstid og få igjen poeng av bestillings telefonen? Eller er jeg for tidlig ute med å kunne få avlyst denne turen per nå?

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,446
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en tilsvarende reise, riktignok i januar, men tenker å vente lengst mulig med å avbestille.
    Husk at du kan avbestille inntil 24 timer før avreise

17. igjr

igjr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Men du mener at jeg skal kunne ringe nå for å avbestille denne turen (ringe til CT telefon) og få refundert reisen med 30 dagers ny bestillings frist for bruk av CT, @Eddie47?

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,446
    Bonuspoeng:
    293
    Vent lengst mulig, så ser du om flyselskapene kansellerer

igjr liker dette
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis empiri fra denne tråden stemmer, så får du ut inneværende måned + neste måned varighet på CT. Dvs at det er best å kansellere en CT i starten av måneden, da får du lengst mulig varighet på CT'en du får tilbake.

igjr liker dette
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Avbestiller du selv en utgått CT mister du CT'n. Flyselskapet må kansellere for at du skal få ny frist på CT'n..

Del denne siden