Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, da ryker ideen om å komme fram noen dager tidligere;)
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke noen egne erfaringer på området, men ut i fra hva jeg har lest rundt omkring så er det sjelden eller aldri at de plutselig trekker poeng etter booking. Gjør du derimot en endring så har jeg aldri vært med på at de IKKE har refundert og trukket på nytt. Derfor tror jeg dette hadde blitt oppdaget.
     
    tobeornot999 and Magnus77 like this.
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som NH223/224 fortsatt flyr med 777 etter 13. januar... Har selv booket F på NH223 i slutten av januar 2022 og håper avgangen min ikke erstattes med 787.
     
    Lnbre liker dette
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    ANA har stengt salget av F-klasse på både NH203/204 og NH223/224 ut vinterprogrammet 21/22, i tillegg er også øvrige bookingklasser nullet ut på fire av syv ukentlige på NH223/224. Begge rutene er foreløpig oppført med 77W, men blokkeringen tyder på at det planlegges både utstyrsendring og reduksjon i frekvens.
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm... Sjekket avgangen min med Swiss til Tokyo i midten av november nå nettopp. Interessant nok har Swiss begynt å selge billetter igjen til denne avgangen. Faktisk har de økt fra 2-3 avganger ukentlig til daglig avgang fra november. Vet ikke hvordan dette skal tolkes...
     
  6. Ghostviking

    Ghostviking Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Heisan! Jeg har nå fått kansellert tre turer siste året med Turkish, og jeg brenner inne med en CT fra 2019 som alle andre. Jeg finner en del billetter på AF, men når jeg kontakter SAS finner de ikke noen ledige seter. Hvordan skal man da søke frem ledige plasser, Expert Flyer, AF, United eller andre tricks som funker i disse merkelige tider? :) Tusen takk for tips - dette forumet har gitt familien vår noen minner for livet!
     
    Travellingalf liker dette
  7. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg booket tur til Singapore i dag etter å ha funnet ruten Zürich - Singapore på ExpertFlyer. Når jeg spurte CT telefonen om de fant noe på Oslo - Singapore fant de ingenting. Når jeg ba de sjekke Zürich - Singapore så fant de både denne, samt tilslutning til Oslo. Jeg vet ikke helt hvordan "nye" CT telefonen fungerer, men i mitt tilfelle så fant de turen min etter jeg tipset de om den. Tolk det slik du vil.

    Edit: Setene jeg fant på ExpertFlyer vistes ikke på AwardFares...
     
    Last edited: 15. sept 2021
    RoadKing liker dette
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg etter tilsammen 8 timer (fordelt på flere dager) på EB-telefonen klart å få meg en vanlig poengbillett.

    Siden den går an å endre, er det fremdeles slik at det tilkommer 600kr (servicegebyr 450 +endringsgebyr 150) for hver endring en gjør?
     
    Last edited: 16. sept 2021
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet jeg ikke når du skal reise, men å finne en annen reiserute er alltid et alternativ. Har du tilgang til gull-/diamant-epost, kan du alltid høre med dem om de kan undersøke om Swiss er villig til å splitte opp CPH-ZRH-NRT.
     
  10. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen som har noen bra tips til destinasjoner som kan bestilles med CT business for sommeren 2022? Tenker kanskje Maldivene eller Seychellene - men tips mottas med takk!
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Har en t/r bonusreise med SAS hvor jeg har benyttet CT. Da jeg endret returen på sas.no, forsvant tydeligvis CT og poengprisen økte fra 100k til 200k. Gjorde jeg noe feil her, eller skjer dette alltid ved endring? Kan jeg legge til CT i etterkant ved å maile DK?
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Til sommeren er det nok mange destinasjoner som kan være aktuelle. Bør kanskje tenke litt på været? Store deler av Asia er feks ikke noe sørlig på sommeren, mens Indonesia er veldig bra da.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,547
    Bonuspoeng:
    293
    En mail til DK vil nok ordne opp i dette.
     
    Jeanette liker dette
  14. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Kun endringsgebyr på 150 kr pr pax.
     
    Insomnia4u liker dette
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slik at CT telefon er mer romslig med routing når det gjelder enveis turer?

    Vurderer bruke CT på OSL-LHR-HND-ORD i ANA F og egen booking med SAS C ORD-CPH-OSL .. mener det var noen andre som hadde lignende tur?

    Virker iallefall som min T/R HNL med 4x ANA F utgår ettersom ANA har kansellert HND-HNL-HND, og gullmailen sier at denne ruten ikke lenger er mulig/lov å booke:

    We can either cancel or help you to rebook this trip, for other dates. But this routing to Hawaii through Asia, are no longer allowed.
    If we do a rebooking, changes of destination is not possible. So a new trip will still have to be from Oslo to Honolulu.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,557
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde en sånn rute, men den gikk med i dragsuget da ANA kansellerte HND-ORD i forrige uke.

    Booket som en enveis til ORD, og egen booking med SAS ORD-CPH-OSL. Fikk faktisk slått disse sammen etterpå, og endte med 112.500p for hele turen.

    Nå er den blitt T/R HND i stedet.
     
    Propflyer, Insomnia4u and Lars J like this.
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Får prøve ringe CT telefonen i morgen, har gitt opp gullmailen for øyeblikket, 2 dager svartid på hver mail gjør det vanskelig å booke noe da billettene er borte før de svarer..
     
    holmen liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,557
    Bonuspoeng:
    293
    Mailen har gått helt i vranglås ja.. Der skjer det ikke noen ting om dagen.
     
    Jeanette liker dette
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan fikk du til det? Jeg har selv JFK-HND-FRA-MUC-OSL med 2x ANA F i februar og tenkte å legge til OSL-EWR på den (som tur).
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ingen utfordringer med å booke denne ?
    Er det egne regler for enveisbookinger ?
     

Del denne siden