Vips der var det ny endring fra TK. 40 min forskyvning OSL-IST. Men heldigvis er det satt in a330 nå, så det var gode nyheter.
Tar helt av med kanselleringer og schedule changes for tiden. Tredje runde med vanlig EB-poengbooking med *A til Asia på 10 dager. En gjennomgående utfordring er at SK kun viser tilgang på øko.billetter intra Europa, mens det uten unntak er ledig i Plus på de samme strekkene når jeg sjekker sas.no Vet dette også skjedde pre-covid, men ikke i så stor utstrekning. Noen som har en forklaring på det?
Det at kundeservice av og til ikke finner plass i SAS Plus når man booker *A er ikke en ny problemstilling. Trolig er setene du finner på sas.no kun tilgjengelig for SAS og ikke lagt ut i *A-systemet, men en litt kreativ agent vil muligens klare å løse dette.
Gull/diamantmailen fikser som regel dette (men er ikke gull/diamant lengre). Det jeg ikke forstår er at de som sitter på Eurobonus-tlf opererer med ulike systemer. Altså, ett *A-system der en tydeligvis bare har samme tilgang som partnerflyselskap, og ett som gjelder rene EB-bookinger. Vanligvis er det slik at når en booker med eget selskap har en bedre tilgjengelighet. Er gull i Thai, og der er det f.eks mye bedre tilgjengelighet enn partnere. De låser i tillegg jevnlig opp business awards når en spør om det.
140 000 x 0.6. Men sjekk gjerne SAS sin egen tabell. Og bare så det er sagt, det finnes sikkert alternativ til Ethiopean direkte tilgjengelig.
Er det noen her som har noen erfaringer når det gjelder booking av CT-turer til Hawaii som de kan dele? Når er det lurest å reise, hvordan er muligheten størst for å få business-billetter? Hvilke reiseruter er de beste? Har søkt litt på United, men ikke fått opp noe ledig så langt nest sommer/høst. Skal bryte det ned til noen mindre strekk etter hvert. Men hjelp settes stor pris på!
Det er få billetter i biz dit for tiden, men det kan endre seg etter hvert som flere ruter kommer til. For et initielt søk så anbefaler jeg Awardfares slik at du ser alternativene og tidspunktene enklere. Ruter via Seoul: Asiana har enkelte reisr som går via Narita og videre til Honolulu. Akkurat nå så ligger den en tur i sep 2022 for eksempel (2 stk i biz) via Narita: ANA legger enkelte ganger ut reiser via NRT via Canada: Mange reiser med Air Canada, men ingen/få er tilgjengelig for Eurobonus-medlemmer. via USA: United har enkelte reiser, men særdeles få 'Saver awards' som er de som oftest er åpne for EB-medlemmer. Det kan være enklest å fly til en hub i biz og videre til en av øyene i økonomi. Tidspunkt Det er vanskelig å si noe generelt om hvilke tidspunkter det er reiser tilgjengelig fordi det er så få alternativer. Jeg har tidligere lagt merke til at sep-nov, jan, mar, mai har hatt ledige reiser.
jeg tror via Asia er blitt vanskelig, det virker være strammet veldig inn på reglene. Jeg forsøker rebooke en tur jeg hadde via Tokyo, som er blitt kansellert. Dette er svar jeg får fra gullmailen We can either help you to rebook this trip, for other dates. But this routing to Hawaii through Asia, are no longer allowed. Here my colleague checked with our head office and routing was not allowed unfortunately. Mulig man kan være heldig og kommer til en agent som booker den..
Ok, da er routing via Asia kun tilgjengelig dersom man booker to turer, altså bruker 2x CT og 20% flere poeng, om jeg forstår det riktig?
Jeg forsøkte i dag å booke om på ANA F-turen min i november, da jeg har for lang layover til at ANA vil la meg bruke billettene. Fant en tur HND-LAX samme dag som jeg ankommer HND, og ringte CT-telefonen. Agenten virket som han var klar for å endre returen fra å gå til LHR til at jeg kunne reise videre til LAX i stedet. Men, han fant ikke billetten jeg hadde funnet. Enden på visa ble at jeg kansellerte hele turen. For mange usikkerhetsmomenter til at jeg vil ta turen. Det er vel 5. ANA F-turen jeg avbestiller i løpet av pandemien. Men, jeg har fortsatt 3 stk ANA F-reiser booket, så håpet lever!
Mars 2022? Betyr dette at Lufthansa er tilbake til å slippe business-seter 180 dager i forkant? Under pandemien har dette vært sterkt redusert.
Yes.. Både jeg og agenten var overasket.. Ikke bare var det mulig og bokke, men det var mulig på alle datoene jeg spurte om i Mars. Ser også jeg har biz fra OSL til MUC. Venter enda på backoffice skal skrive ut bilettene så ikke 100% sikker booking enda. Ps - Tror ikke dette er det beste biz produktet, men skal fly med småbarn og forsøke nå Sakura season, da var det ikke mange valg igjen. Ikke så lett å gå fra ANA F til dette :O