Har en CT reise til Bali i februar med 2CT der den ene CT-en er gått ut på dato. Vi er et reisefølge på 3 med blandt annet uvaksinerte barn med oss. Dette gjør at jeg begynner å tvile på om vi kommer oss av gårde. Hvordan er muligheten for å bytte? Hva med CT som er utgått? Er dette den beste siden for å finne status på hva som kreves i de ulike landene? https://www.iatatravelcentre.com/world.php
For å få tilbake/endre den utgåtte CT er du avhengig av noen av strekningene blir kansellert evt. schedule change på noen timer. Eller at UD opprettholder reiseråd mot destinasjonen
Hva koster en child bilett for Star aliance? Vet sas har 50% på sine ruter.. Tenker på en tur til SEZ neste høst.
Takk takk, Gir en CT 50% på 3 eller 2 pers? Fiktiv case: 3: 100 000 x 3 = 300 000 \ 2 = 150 000 poeng. 2: 100 000 x 2 = 200 000 \ 2 = 100 000 + 100 000 = 200 000 poeng? Mener og ha sett det siste regnestykke her inne før, men finner det ikke igjen.
CT gir kun halv pris for opptil to personer, så i ditt eksempel vil totalen bli 200 000 poeng. Alternativet kan være å bruke to CT-er på bestillingen, da blir det 50% på alle tre.
Har fått kansellert, flyttet, endre leg på min OSL-IST-TPE-IST-FRA-OSL/OSL-ZRH-HKG-TPE-IST-FRA-OSL tre-fire ganger. Hver gang har dansk gullpost reparert og funnet ny rute. Med tanke på at vi er 4 pax og det er juletider så har jeg vært takknemlig. Fikk i dag dette noe skuffende svaret fra ebretro: "Hej K Tack för ditt mail. På grund av säkerhetsskäl kan vi dessvärre inte längre göra ändringar i bokningar via e-post. För att få hjälp med att boka om din resa behöver du istället ta kontakt med vår kundtjänst via telefon. Du når dom på nummer 2189 6400. Jag önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning, Martin Traveler Consultant " Hvis danskene ikke kan svare, og de slutter å endre booking via epost, hva skal vi da bruke epost til? Samme som chat?? Kjipt. K
Så sprø som jeg er har jeg bestilt OSL-EWR-OSL for August 2022 med bonuspoeng. Siden det var enkelte plasser der. Slippes det flere plasser senere? Fikk bare Eco til, men BIZ fra... og forbindelsen innenriks kunne jeg ikke kegge til... siden det er tidlig håper jeg, å kunne koble turen til/fra MOL på den og kanskje oppgradere til pluss på veg ut... slipper de plasser og hvis ja, hvordan for man vite om det? Ellers skal jeg overleve det også. Så en bra følelse å kunne planlegge igjen.
Lurer på om agenten har dekning for å uttale seg slik. Kan godt være en enkeltstående hendelse dette. Hvis det står seg skjønner heller ikke jeg hva de kan tilby statuskunder.
Forlengelse av utløpt CT har i det siste vært mye omtalt på forumet. Idag fikk jeg bekreftet at utløpte poeng som er brukt i bookinger som blir kansellert vil få utløpstiden forlenget med 1 år. Dette er jo gode nyheter for de som har gjort en panikk booking med poeng som snart utløper. Her er bekreftelsen fra Janni:
Har lignende opplevelse med dansk gullmail. Ingen lyd fra dem på tre dager, så jeg ringte inn. Med en gang reisen ble reparert, fikk jeg denne mailen fra en svensk agent. Neppe en tilfeldighet. Så tiden for endring av bonusreiser via dansk gullmail er muligens over....
Jeg kan forstå det. Da en slik e-post konversasjons kan gå over flere dager, og med ping-pong frem og tilbake med å finne ruter som passer. Og i mellomtiden så er funnet rute ikke lengre tilgjengelig, og så er det på´n igjen.
De har beklaget lang svartid i det siste og sagt at de har stor pågang på grunn av mange samtidige kanselleringer fra TK og senere ANA. Hvis de har sett på henvendelsene de får inn og sett at en forholdsvis stor del, hvis ikke et flertall av disse er fra utenfor Danmark så er det jo forståelig at de tar grep. Det er bare synd at det er så stor forskjell på kunnskapsnivå mellom mailene. I tillegg har jeg rett og slett foretrukket dansk kundeservice fordi jeg føler det er lettere å kommunisere med dansker enn svenskene som ALLTID svarer på den norske mailen.