Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,294
    Likes mottatt:
    7,673
    Bonuspoeng:
    293
    :( Jeg har planer om å booke bryllupsreise til min søster til MRU med TK.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,312
    Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Hurtigruta.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,312
    Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Fant han noe? og i såfall hva?
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,908
    Likes mottatt:
    874,376
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal ha en mellomlanding på TPE i januar, inn og ut med EVA.

    Jeg har prøvd å finne innreisekravene og transitkravene for Taiwan på nettet, men finner dem ikke.

    Hvor finner jeg kravene?
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,979
    Likes mottatt:
    8,747
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er erfaringen med å ringe CT telefonen om dagen nå som mail er ute av bildet? Bare å ringe inn å fortelle at man har en reiserute allerede? Eller er det sånn som før at de sier de kun kan søke ifra start til slutt, feks TRD-SGN.......
     
  6. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    923
    Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ba om søk fra MUC-KIX for å sjekke.. men det var vist ikke mulig han måtte søke fra OSL, men fant bilettene alikvel. Det er nok litt lotto hvem du kommer til.
     
    paramberg liker dette
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,635
    Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Siste gang jeg ringte fikk jeg spørsmål om jeg har en reiserute klar som han kunne søke på. Positivt overrasket. Så det varierer nok veldig hvem du treffer.
     
    Kristian and paramberg like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,708
    Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg spør alltid om de viktigste leg'ene først, feks F FRA-HND. Har ikke fått beskjed om at jeg må søke hele veien noen gang. Men, som andre også nevner: Det kommer nok an på hvem du får i andre enden.
     
    tobeornot999 and paramberg like this.
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,797
    Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Har HKG-TPE-VIE med kun BR i slutten av januar. Da er det iallfall ikke transit-reglene som kommer til å avgjøre om denne lar seg gjennomføre eller ikke :)
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,967
    Likes mottatt:
    22,816
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått søkt leg for leg hos SAS i helgen, og atpåtil slengt på en CT. Skulle egentlig ikke bruke det, men så foreslo agenten det selv. Og så hadde jeg flere enn jeg trodde.
     
    Kristian and holmen like this.
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,979
    Likes mottatt:
    8,747
    Bonuspoeng:
    183
    Den engelske kundeservicen etter åpningstid?
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,967
    Likes mottatt:
    22,816
    Bonuspoeng:
    293
    Både svensk og engelsk. Svensk i går ettermiddag.
     
    paramberg liker dette
  13. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    2,016
    Likes mottatt:
    7,893
    Bonuspoeng:
    183
    For 3-4 uker siden registrerte jeg i appen at "noen" har endret utreise på første flighen, fortsatt i F å greier, men problemet er at da ankommer jeg Haneda 5-6 timer etter at flight nr 2 har forlatt Haneda.
    Så, 2 uker etterpå kommer det en mail fra SAS at jeg må kontakte dem for de klarer ikke re-booke meg.

    LHR - HND, NH First Boeing 777-300er
    >>HND - BKK, NH Biz Boeing 787-9<<
    BKK - TPE, BR Biz Airbus A330-300 Hello Kitty igjen? :D
    TPE - LHR, BR Biz Boeing 777-300er

    Har funnet en BR flight via TPE, men hadde mest lyst på ANA direkte.
    Regner jo ikke med å få så mye hjelp av SAS, men kunne det vert en løsning å sende mail til ANA ? Noen med erfaringer?
    Om ja, har noen en mailadresse som en har opplevd god hjelp fra tidligere?
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,312
    Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Ta kontakt med SAS/CT. Be dem se på booking forandringen og ha forslagene klare. I og med at det er en SAS/CT billett så er det de, ikke ANA som må hjelpe deg.

    Du er flyttet over i nytt F sete på en flight som faktisk går, vil jeg tro fra LHR Men datasystemet finner ikke billett videre. Det samme skjedde for meg, mistet F HND-ORD, men fikk booket om til biz per telefon.
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,635
    Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Det forutsetter Taiwan åpner for transitt igjen. Transit på Taiwan er ikke tillatt akkurat nå.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,797
    Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde null (OK, litt da) tro på Canada-turen min da jeg booket den. Men det ordnet seg :)
    Er bare å vente og se.
     
    Propflyer liker dette
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,908
    Likes mottatt:
    874,376
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor finner jeg transitreglene for Taiwan …. Planen er å mellomlande på TPE 19.januar 2022
     
  18. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,635
    Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker hjemmesiden til taiwansk CDC. https://www.cdc.gov.tw/
     
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,635
    Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Alt er mulig, må ikke gi opp håpet!
     
    indahla and holmen like this.
  20. OSLOJW

    OSLOJW Flyr litt...

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Er det flere enn meg som opplever en veldig sterk uvillighet hos kundeservice (og CT-telefon) om dagen til å hjelpe til? Søker opp intra-europeiske billetter, og ser god tilgjengelighet på awardfares (Fra samtlige program det søkes i: UA, lifemiles, AC), i tillegg til å bruke SQ's krisflyer motor. Alle disse viser tilgjengelighet i business, mens agenten hos SAS kun gir meg økonomi eller ingenting. Ethvert forsøk på å be dem søke på spesielle flighter etc blir bryskt avfeid med at "det er ingen ting ledig i business den dagen" / "vi får ikke lov til å søke på enkeltlegs - det var en feil som tallinn gjorde før".

    Hva har egentlig skjedd her? Føler agenten nå sitter med den samme toolen som nå er tatt ned på SAS nettsider, en dårlig en sådan. Eller er det slik at man forsøker å kutte kost ved å ikke la meg booke "dyre" seter?
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden