Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Antar dere ikke ønsker å reise i økonomi. Det kan være vanskelig å finne fem ledige bonusseter i biz i samme avgang, men det er ofte flere enn fem ledige bonusseter i biz til samme destinasjon samme dag.
     
  2. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde noe lignende selv, men bare at poengene på bestillingen allerede hadde blitt forlenget med ett år i fjor og da kunne de ikke forlenge dem igjen. Det som skjedde da var at jeg fikk dem tilbake med 1 dag!!! utløp. DK-mailen var da så greie og repriset en annen billett jeg hadde sånn at poengene ble brukt på den bestillingen istedenfor å gå ut på dato og jeg fikk poengene fra den bestillingen tilbake som hadde lengre utløpsdato.
     
  3. OGKverneland

    OGKverneland Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Vil helst fly Biz ja men det viktigste er egentlig at vi får kommet oss på en skikkelig ferie og kan få litt påfyll av sol og strandliv. Da får vi heller tåle en tur i eco hvis det er det som må til. Tips til destinasjoner vi bør følge med på?
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo nok av steder som tilbyr sol og strandliv. USA, Mexico, Thailand, Panama osv… Det er egentlig bare å begynne å søke etter ledige seter og booke om.
     
    OGKverneland liker dette
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat derfor er dk mail verdt sin vekt i gull. Jeg bommet på avbestilling med 2 dager og fikk da poeng som utløp 2 dager etter avbestilling, men Janni/Linda forlenget disse manuelt samme dag de gikk ut med 1 år.
     
    kaiarne and Eddie47 like this.
  6. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har sjekket awardtilgjengeligheten for Eurobonus med AC fra Europa til Canada i C i det siste?

    Mener jeg leste en post på forumet om at det var noen endringer der..? AF viser god tilgjengelighet, men EF melder "I and C award classes are currently unavailable by request of Air Canada due to new Aeroplan program".
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,949
    Likes mottatt:
    5,748
    Bonuspoeng:
    183
    Mistenker at dette er seter som har blitt booket av andre ved 355-dagers slippet, for så å bli frigjort igjen ved avbestilling eller endring. F.eks. ANAs eget bonusprogram tillater kun booking av t/r, så der blir det nødvendigvis litt endringer om man vil bestille F i det setene legges ut.
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kan være, men jeg har sett mye av dette i det siste. Og hvis din teori skal stemme så må noen sitte og snappe setene akkurat når de slippes, før awardfares og lignende sender ut alerts. Noe som såklart kan være tilfellet...
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,949
    Likes mottatt:
    5,748
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, med mange bonusprogram som tillater online booking av first class er det nok mye som forsvinner sekundet setene legges ut. Litt som SAS Business 330 dager i forkant.
     
    jgroneng liker dette
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel også mange store som ikke lar deg booke online (feks Miles and More) eller ikke lar deg booke før nærmere avreise (United), men kan jo være ANA sine medlemmer booker midlertidige returer som du sier.
     
  11. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk først mail at ANA byttet til 787, så fikk jeg mail at både turkish og ANA kansellerte flyvningene sine...

    Da måtte jeg ta den tunge telefonen å kontakte sas og bare kansellere hele turen..Ser at det er nesten tømt for ANA F, så kanskje kansellert enda flere flyvninger..
     
  12. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Den siste uken har det ikke vært mulig å kansellere Eurobonusreiser på hjemmesidene til SAS. Får beskjed om å ringe kundeservice. Andre som opplever det samme?
     
  13. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk også feilmelding. Sendte mail, og fikk kansellert.
     
    rgn liker dette
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, sjekk SAS IT-tråden her på forumet
     
    rgn liker dette
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Når man "jukser" og ringer vanlig kundeservice istedenfor CT-telefonen for å gjøre en endring på søndag så må man tydeligvis følge med på at setene faktisk blir bilettert. Jeg fikk idag en melding fra SAS-appen om at det var en endring i min bestilling og da jeg gikk inn var setene på HND-LHR borte.

    Heldigvis hadde disse blitt frigjort for bestilling igjen så det var bare å ringe inn for å reservere på nytt og sette igang ny billettering. Denne gangen tok det under en time før jeg hadde fått billettene på mail.
     
  16. andresiniesta

    andresiniesta Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Skal ha ein liten tur på søndag for å samle legs med ruta BGO-CPH-OSL-LHR-OSL-BGO.

    Slik eg forstår det her og her og her må eg for å kunne transfere airside på LHR:

    1. Fylle ut "Passenger Location Form" 48 timer før ankomst.
    2. Fremvise negativ Covid-19 test og vaksinasjonspapir.

    Har eg forstått riktig?
     
  17. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått ett kansellert leg på en reise med utgått CT. Jeg har tenkt og beholde reisen og forslaget som LH har lagt oss inn på (strekningen CDG-FRA). Noen som vet om det tillates og gjøre flere endringer på reisen da den i utgangspunktet kan betraktes som kansellert?
    Skulle gjerne ha gjort om OSL-IST/TK i X-klasse til I-klasse som nå har åpnet seg.
     
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forsto det slik på agenten jeg snakka med idag at du kunne gjøre endringer på transittflyplasser, men ikke på destinasjon.
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,949
    Likes mottatt:
    5,748
    Bonuspoeng:
    183
    Agenten som nylig hjalp meg hadde ingen problem med å bytte destinasjon etter en ufrivillig endring fra flyselskapet. Mulig det hjalp at jeg holdt meg i samme sone, da nytt poengtrekk nok krever gyldig CT.
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ingen problem med å bytte destinasjon idag på en utgått CT der et leg er kansellert. Igjen, ble jeg spurt om jeg hadde en foretrukket reiserute som agenten kunne søke opp.
     
    Emma, Flyingdutchman and furlong like this.

Del denne siden