Jeg var i tilsvarende situasjon som deg for 2 uker siden. Da var agenten jeg snakket med svært løsningsorientert, og åpnet opp 2 bonusseter i biz for meg uten at jeg spurte, og saken ble løst. Så det er åpenbart mulig, og det handler nok mer om å komme til rett agent.
Air India, er det mulig å booke via CT telefonen? (BIZ) Tilgjengelig routing med de på et business segment hvor jeg har turist atm.
Planlegger en tur for 3 til Dallas nå i desember. Hvis det vises United flighter på både United sin side (saver award eco) og awardfares, er det mulig å booke? Hvordan er det med Air Canada, hvis de vises på United og awardfares gir det muligheter å booke? Skal ringe inn, men tenkte å høre her om det var mulig eller ei først. Lov å håpe at LH gir muligheter til F på veien bort
Litt samme situasjon for oss. Hadde 2 x biz OSL - MIA i februar. Da denne ble kansellert ble vi flyttet til en flight ARN - MIA samme dag, men da måtte vi ha en overnatting på Gardermoen siden vi har avreise fra TOS. Dette er åpenbart en ulempe for oss, jeg mente derfor de burde kunne flytte oss til flight som går 2 dager tidligere direkte fra OSL. Har snakket med 4 forskjellige agenter uten hjelp, derfor gitt opp…
De to første agentene jeg snakket med sa ingenting kunne gjøres, men den tredje sa jeg skulle ringe mandag da Eurobonus support var på jobb igjen. Han mente de kunne åpne opp seter på f.eks direkte OSL-EWR som gjør det mulig å ta seg videre til Mia samme dag for egen regning. Er jo en løsning som jeg kan leve med selv om EWR kanskje er en av de siste plassene jeg ønsker å mellomlande.
Nå er jeg Ingen ekspert, men at de skal ha deg til å dekke ewr-mia høres ikke riktig ut. Det er vel lovfestet at de skal flytte deg til nærmeste avgang og destinasjonen skal være reisemålet som turen i utgangspunktet hadde. Satser på det løser seg når du ringer til uka.
SAS har tidligere praktisert innkjøp av revenue-billetter hos andre *A-selskaper. (Ref. da SAS la ned HKG-ruta.)
Begynner å bli lenge siden, men jeg booket tur til Dallas med United. Fant tilgjengelighet på AF. Air Canada er vanskeligere tror jeg. Det vises mye tilgjengelighet som Eurobonus ikke har tilgang til.
jeg booka nylig Air Canada biz t/r YYC i januar, da hadde jeg i forkant sjekket tilgjengelighet på random datoer i januar og februar to ganger før, og 9 av 10 dager som viste tilgjengelighet på AF gikk ikke an å booke.. helt håpløst, eneste grunn til at jeg fikk booka biz til to pers var at jeg var totalt fleksibel på reisedatoer og reiselengde.
Jeg bestilte til Montreal nå i November. Det virket som å være svært god tilgjengelighet på alle datoene jeg foreslo, og til både Toronto og Montreal. Det var connection til Norge som stoppet de fleste forslagene, og ikke til Canada
Haha, stjerne-kommentar! Og antall poeng kan man nok lese direkte ut av sas.no ja. Mens skattene varierer med hvilke flyplasser man er innom underveis.
Og burde vært punkt 1 i en IF FAQ om SAS Den "knappen" løser alt - men teksten er jo ikke så logisk...
Noen som har funnet en fin F klasse mellom Europa og BKK? Hvorfra og med hvem? TG og andre middels C-klasser teller ikke
Gitt temaet i tråden antar jeg at du ønsker å bruke Eurobonus-poeng. Foruten noen veldig få strøplasser med Lufthansa er ANA til Tokyo eneste first class som for tiden er tilgjengelig for SAS. Fint produkt, men stor omvei for å komme til Thailand.
Takk for tipsene om både Emirates (@jgroneng) og ANA, @trygveat Pga forumet var det EB poeng og CT som var temaet, ja. Så der ryker Emirates. Mulig jeg bør skru om litt på planene og heller dra til Tokyo enn BKK - med Ana. Har bonus billetter til HND med SAS fra før like over nyttår, men det er jo klasseforskjell (bokstavelig talt) mellom ANA og SAS over dit. Kanskje heller ta SAS A350 til USA vestkyst, som også er booket, og heller reise med ANA østover.
Noen erfaring med og "bokke om" en tur på utgått ct? Vi har OSL-FRA-MUC-HND.. Er det noe håp å få bokket om OSL-MUC (Så lenge det er tilgjenlighet)
Hvis et eller flere legs blir kansellert/endret. Det er også visse krav som må oppfylles dersom en endring skal gi tilgang til ombooking.