Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var i tilsvarende situasjon som deg for 2 uker siden. Da var agenten jeg snakket med svært løsningsorientert, og åpnet opp 2 bonusseter i biz for meg uten at jeg spurte, og saken ble løst. Så det er åpenbart mulig, og det handler nok mer om å komme til rett agent.
     
    Palg82 and Maggie like this.
  2. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Air India, er det mulig å booke via CT telefonen? (BIZ) Tilgjengelig routing med de på et business segment hvor jeg har turist atm.
     
  3. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Planlegger en tur for 3 til Dallas nå i desember. Hvis det vises United flighter på både United sin side (saver award eco) og awardfares, er det mulig å booke? Hvordan er det med Air Canada, hvis de vises på United og awardfares gir det muligheter å booke?

    Skal ringe inn, men tenkte å høre her om det var mulig eller ei først. Lov å håpe at LH gir muligheter til F på veien bort
     
  4. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Litt samme situasjon for oss. Hadde 2 x biz OSL - MIA i februar. Da denne ble kansellert ble vi flyttet til en flight ARN - MIA samme dag, men da måtte vi ha en overnatting på Gardermoen siden vi har avreise fra TOS. Dette er åpenbart en ulempe for oss, jeg mente derfor de burde kunne flytte oss til flight som går 2 dager tidligere direkte fra OSL. Har snakket med 4 forskjellige agenter uten hjelp, derfor gitt opp…
     
  5. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    De to første agentene jeg snakket med sa ingenting kunne gjøres, men den tredje sa jeg skulle ringe mandag da Eurobonus support var på jobb igjen. Han mente de kunne åpne opp seter på f.eks direkte OSL-EWR som gjør det mulig å ta seg videre til Mia samme dag for egen regning. Er jo en løsning som jeg kan leve med selv om EWR kanskje er en av de siste plassene jeg ønsker å mellomlande.
     
    Gabface liker dette
  6. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er jeg Ingen ekspert, men at de skal ha deg til å dekke ewr-mia høres ikke riktig ut. Det er vel lovfestet at de skal flytte deg til nærmeste avgang og destinasjonen skal være reisemålet som turen i utgangspunktet hadde. Satser på det løser seg når du ringer til uka.
     
    Last edited: 23. okt 2021
    Palg82 liker dette
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har tidligere praktisert innkjøp av revenue-billetter hos andre *A-selskaper. (Ref. da SAS la ned HKG-ruta.)
     
    Palg82 liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Begynner å bli lenge siden, men jeg booket tur til Dallas med United. Fant tilgjengelighet på AF.

    Air Canada er vanskeligere tror jeg. Det vises mye tilgjengelighet som Eurobonus ikke har tilgang til.
     
  9. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    jeg booka nylig Air Canada biz t/r YYC i januar, da hadde jeg i forkant sjekket tilgjengelighet på random datoer i januar og februar to ganger før, og 9 av 10 dager som viste tilgjengelighet på AF gikk ikke an å booke.. helt håpløst, eneste grunn til at jeg fikk booka biz til to pers var at jeg var totalt fleksibel på reisedatoer og reiselengde.
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge tilgjengelige AC C kun vises hos Aeroplan så er de nok ikke tilgjengelige for oss.
     
    bighc liker dette
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte til Montreal nå i November. Det virket som å være svært god tilgjengelighet på alle datoene jeg foreslo, og til både Toronto og Montreal. Det var connection til Norge som stoppet de fleste forslagene, og ikke til Canada
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, stjerne-kommentar!

    Og antall poeng kan man nok lese direkte ut av sas.no ja. Mens skattene varierer med hvilke flyplasser man er innom underveis.
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Og burde vært punkt 1 i en IF FAQ om SAS :p

    Den "knappen" løser alt - men teksten er jo ikke så logisk...
     
    RoadKing liker dette
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har funnet en fin F klasse mellom Europa og BKK? Hvorfra og med hvem?

    TG og andre middels C-klasser teller ikke ;)
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Emirates
    (Hvis ikke, så muligens Google)
     
    tobeornot999 liker dette
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Gitt temaet i tråden antar jeg at du ønsker å bruke Eurobonus-poeng. Foruten noen veldig få strøplasser med Lufthansa er ANA til Tokyo eneste first class som for tiden er tilgjengelig for SAS. Fint produkt, men stor omvei for å komme til Thailand.
     
    tobeornot999 liker dette
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tipsene om både Emirates (@jgroneng) og ANA, @trygveat

    Pga forumet var det EB poeng og CT som var temaet, ja. Så der ryker Emirates.

    Mulig jeg bør skru om litt på planene og heller dra til Tokyo enn BKK - med Ana. Har bonus billetter til HND med SAS fra før like over nyttår, men det er jo klasseforskjell (bokstavelig talt) mellom ANA og SAS over dit. Kanskje heller ta SAS A350 til USA vestkyst, som også er booket, og heller reise med ANA østover.
     
  18. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Noen erfaring med og "bokke om" en tur på utgått ct?
    Vi har OSL-FRA-MUC-HND..
    Er det noe håp å få bokket om OSL-MUC (Så lenge det er tilgjenlighet)
     
    magnusant liker dette
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis et eller flere legs blir kansellert/endret. Det er også visse krav som må oppfylles dersom en endring skal gi tilgang til ombooking.
     
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er å foretrekke av C hos Thai, A350-900 eller 777-300ER?
     

Del denne siden