Når et leg av en reise blir kansellert, blir i utgangspunktet hele bookingen ugyldig. Da kan en jo velge å kansellere hele bookingen, få CT tilbake med 1-2 mnd gyldighet, og mulighet til å velge ny routing. Når en prøver å gjøre alt dette i en engang på tlf, er det noen noen av agentene som oppfatter at en kun skal gjøre en endring på eksisterende booking, og de reglene er jo som du sier
Vet du hvor lang tid man har på seg til å bestemme seg om man vil godta en ombooking til alternativ flight når en leg på ruten kanselleres og man får mail om at man er ombooket til en annen avgang? (I mitt tilfelle fikk jeg for to uker siden mail om noen timers forsinkelse på hjemveien da de hadde booket meg om til annen flight, så ingen dramatisk konsekvens, men det kunne vært nyttig å ha mulighet å takke nei til endringen).
Jeg er blitt bedt om å oppgi sikkerhetskode ved bestilling av nye CT-reiser opp til flere ganger, men ikke alltid. Så det er nok lurt å ha sikkerhetskoden lett tilgjengelig.
I teorien ja, men da CT-telefonfolkene satt i Tallinn sendte de SMS eller e-post dersom du ikke hadde denne koden – mens samtalen gikk sin gang. Mon tro om dette er forbedret bort?
Siden ikke sas IT lar meg endre sikkerhetskode online, sender CT telefonene alltid ny kode på sms mens samtalen pågår. Har kun opplevd 1 gang at agenten ikke vil sende ny kode mens man er på linjen.
Hei, Vi har en reise bestilt med Premium i SAS C til MIA med utreise midt i november. I dag fikk jeg melding om at ARN - MIA leg var kansellert. Snakket med SAS som bare sa sorry og at de ikke kunne gjøre noe. Er det en sjanse for at leg kan komme tilbake, eller er løpet kjørt? Dette er en onsdag, og onsdagen både i forkant og etter flys fortsatt. Får ikke reist på andre datoer, så denne svir litt.
Sas skal vel flytte deg til nærliggende datoer, dvs mest sannsynlig dagen før, eller dagen etter i samme klasse. Når du fikk den kansellert, trodde jeg dette gikk automatisk? Og om datoene man får ikke fungerer, må man ringe inn?
Jeg vil ha snakket med SAS igjen. I en samme situasjon tidligere fikk jeg SAS til å gjøre om to revenue-billetter til bonusbilletter.
Hva er åpningstidene på CT-telefonen nå, stemmer Amex sine sider med man-fre 9-15, eller har de fremdeles åpent på lørdager?
De kunne flytte meg fire dager frem som de mente var nærliggende. Vi ble enige om å være uenige om det var nærliggende eller ikke. Jeg må nok starte agentruletten ja
Jeg må nok bare ringe til jeg treffer rette personen. SAS har gjort det samme for meg for noen år siden også, men sa at det ikke gikk lengre.
ringte inn og bestilte *poengreise. denne er nå blitt så endret og plukket fra hverandre at jeg ser meg nødt til å avbestille. men må man ringe inn? får ikke opp alternativ til å avbestille på nett? appen sier jeg må bruke browser, og på pc finner jeg ikke noe avbestilling....
nope. finnes ikke.... kun alternativ å booke/bytte sete. men halve bookingen er med rødt grunnet cancelled så muligens derfor? har sendt goldmailen en forespørsel så får se hva som skjer
Om de har avgang til samme destinasjon dagen før, eller etter så bør du flyttes dit. Ikke aksepter at de flytter deg til plus. Ring til du kommer til en agent som får det til etter hva som passer deg og ikke dem. DK mailen fikset slikt på et blunk tidligere.