Tidligere var det ikke mulig å endre destinasjon eller gjøre endringer som fører til endret poengtrekk, men ser nå at Corona FAQ-en igjen er oppdatert med nye vilkår: Can I rebook my bonus trip if points have expired? Normally, you cannot rebook your bonus trip if your points have expired, but due to the pandemic, we are now offering you that opportunity. The offer is valid for trips with SAS, Wideroe and Star Alliance if the booking meets any of the following criteria: Flight to/from the US departing November 30, 2021 or earlier. Flight to/from Asia departing March 31, 2022 or earlier. You have tested positive for COVID-19 within 24 hours of departure. Valid until March 31, 2022. Then you can reschedule to a later date or change destination. If the points price is higher or you change the booking class, you pay the difference and any fees that apply. Above criteria also applies if: You have an Amex 2f1 voucher in your booking, regardless of whether your voucher has expired or not. You have rebooked you bonus trip more than once. Exceptions For domestic travel, travel to/from Scandinavia/Europe and within Europe, normal rebooking rules apply to your bonus trip if the entry restrictions do not change. If you can’t show a COVID-19 test result within 24 hours before departure, you cannot rebook.
Hei! Idag prøvde jeg å endre to bookinger til Bali som hadde fått noen flyvninger kansellert. Totalt 4 personer i 2 ulike bookinger med CT. Det var 4 ledige billetter i C på alle flyvningene. Endret først en ene og når det var gjort så var det ikke flere billetter på IST-DPS-IST (Turkish). Så selv om det stod at det var 4 billetter på de lange distansene så var det bare 2. Jeg har hørt at dette er vanlig med TK med ikke opplevd det selv. Når agenten oppdaget dette så sendte han en melding for å stoppe ombookingen. Når jeg nå går inn på bookingen står de nye datoene der, men det står at billettene ikke er utstedt. Det jeg nå lurer på er hva som skjer med disse billettene nå, blir de stående slik eller blir de kansellert eller blir de omgjort til min opprinnelige booking? Noen som har opplevd lignende? Jeg vil helst ikke at disse skal bli avbestilt da de er bestilt til gammel poengpris....
Ikke umulig at det er ulike praksis hos flyselskapene, men EVA praktiserer avbooking etter noen dager-ish. Siste gang dette skjedde med meg var jeg heldig fordi billetten var fortsatt det. Så det var bare å booke på nytt.
Takk for svar! Ble hele bookingen kansellert da og du fikk ny CT? Eller gikk bestillingen tilbake til opprinnelig booking?
Jeg var nok litt upresis. EVA kansellerte deres flighter så jeg sto uten fly mellom Europa og Asia. Andre flighter var comfirmed fra før, så de ble ikke berørt. Flightene før ombookingen kom ikke tilbake da de allerede var avbooket.
For å være nøyaktig: CT kan legges til på en eksisterende bestilling så lenge CT var opptjent _før_ bookingen ble gjort. Du kan med andre ord ikke gjøre en booking, opptjene en CT og deretter legge den til bookingen.
Thai er fortsatt 90 dager fram i tid fra europa i biz? Ser det ligger ledige billetter både på united og awardfares til sommeren.
Taiwanske aviser melder i dag om at taiwansk CDC antyder det kan være lettelse rundt innreise- og transittregler før kinesisk nyttår som faller på 1. feb. 2022. Regner med vi kommer til å vite mer om en månedstid eller noe sånt.
Jeg fant ledige billetter i C med Thai både BKK-FRA og BKK-ZRH på United på 2 forskjellige datoer i Januar. Agenten klarte ikke plukke de når jeg ringte i går. Fikk feilmelding sa han
Noen som vet hva dette betyr: *Info: I and X award classes are currently unavailable by request of Air Canada due to the new Aeroplan program. Er det restriksjoner fra AC eller bare en midlertidig periode med systemendringer ?
Jeg tolker denne meldingen på ExpertFlyer som at Air Canada har bedt om at I og X-klasse ikke skal vises. De ønsker kanskje å gjøre det vanskeligere å finne de billigste bonusbillettene?
Det er jo kjedelig da, men har du prøvd å booke AC i I/X klasse på telefon i det siste - og vet at det går ann ? De var jo blandt de som har hatt relativt grei tilgjengelighet sammenlignet med mange.