Jeg har booket to flygninger med Air Canada på telefon den siste uken og det gikk helt fint. På mitt første forslag EZE-YYZ var det bare ett Business sete, men det var to ledige dagen før. Videre var det plass på YYZ-CPH. Jeg hadde ikke funnet plassene noe sted.
Har en fly premium booking med kun bestilt utreise. Hvordan endre denne reisen med legge til returen?
Takk for svar Om jeg bokker returen nå som ny enveis, må jeg da ringe inn for at de slår de sammen og beregner riktig poeng+ skatter&avgifter?
Får vel ikke slått de sammen. Eneste måten for å kunne få de som tur/retur (og spare poeng) er å kansellere utreise og håpe at begge er tilgjengelig for ny bestilling etterpå. Har booket 4stk (2pax) enveis til USA i vinterferien neste år. Jeg tør ikke gamble på at de dukker opp igjen…
Som @Origo sier, du får ikke slått sammen uten at de kansellerer en av dem, og håper at den kommer tilbake. Så da kan man like gjerne gjøre det selv, eller beholde to enveis.
Det går an å utvide fra enveis til t/r, men ikke slå sammen. Så min metode er først enveis, så legge til uinteressant retur, så endre retur. Dette er hvert fall metoden når du sitter klar 330 dager før. K
Du ringer inn. Poenget er at du kan ikke legge til en retur selv på sas.no, men du kan ringe inn og legge til en retur på en enveis på en dato du ikke har tenkt å reise hjem. Returen på denne kan du så endre selv på sas.no når riktig returdato blir tilgjengelig for booking (330 dager før).
Aha. Forumet leverer Tusen takk folkens. Når man ringer inn, endrer de til riktig fly premium for t/r når man legger til returen?
Hva mener du med riktig fp? Du kan legge til retur i eco eller plus, samme det, så kan du endre selv når det dukker opp bis du vil ha. FP nivå blir riktig uansett er min erfaring. Avogtil vises feil poeng frem til du trykker bestill, men det blir riktig tilslutt. K
Så lenge agenten gjør jobben sin så går det helt fint. Og hvis ikke er det nok større sannsynlighet at de glemmer å endre fra 36k til 60k enn at de glemmer å ta med fp-rabatt. Dessuten har det ikke noe å si om du legger til en retur i økonomi, Plus eller Business, du får valgt business når du endrer returen senere uansett.
Om du hadde sittet på t/r i plus og en nøyaktig lik enveis booking i biz som utreisen på t/r bestillingen. Hvordan ville du gått fram for å beholde biz bookingen og plus i retur?
Fra mars.2020 til mars.2021 var jeg EB millionær før jeg booket C x 4 pax til SIN, muligheten for at jeg blir det igjen er stor da utreise er Swiss