Det kommer an på om du vil risikere å miste setene i Plus eller ikke. Du kan ringe inn og legge til en retur i økonomi for så kansellere setene i plus og endre returen på biz-bookingen selv på sas.no hvis setene dukker opp igjen. Klart.. siden du uansett må ringe inn kan du jo spørre dem om å gjøre det samme. Trikset jeg beskrev i posten over er mest nyttig når billetter til returen ikke er lagt ut enda i det hele tatt. Da kan man booke om til disse når de dukker opp, selv om kundeservice skulle være nattestengt (eller telefonkøen for lang) når de faktisk legges ut. Et alternativ hvis du er litt mer fleksibel er såklart å booke om returen på plusbestillingen til en annen dato som også funker som hjemreise. Hvis de opprinnelige setene dukker opp igjen kan de legges til bestillingen med enveis biz og plus-bestillingen kan kanselleres.
Oppdatering etter dagens telefoner til Sas. Takk @Jorge for godt tips. Nå mangler vi kun 2pax biz på returen fra Mia så er vi i mål med 4pax biz tur/retur Miami som vi klarte i 2019 Skrik ut om noen har tenkt kansellere fra MIA 2pax i biz 27.Des, jeg lover drikke på neste Sumo treff Agent 1: Fikset returen på enveis bestillingen. Tilbakeførte og trakk riktig antall poeng. Måtte lese inn kredittkort detaljer og han så både mitt amex og mitt sas mc kort, selv om jeg kun ser amex kortet når jeg selv betaler på Sas.no. Agent 2: Kansellerte reisen jeg ba om. Plus i returen dukket opp og skulle legge det inn på reisen, samt linke bestillingene mot hverandre. Alt var ok. Agent 3: Etter 2,5 timer ante jeg ugler i mosen da jeg ikke hadde mottatt mail fra Sas og eller ikke oppdatert reisen i Sas appen. Jeg ringte inn og han sa returen ikke var lagt inn grunnet manglende betaling. Jeg sa det gikk gjennom og at jeg leste opp kortdetaljene. Dette fikk jeg beskjed ikke var lov. Kun linker de sender slik som dk.mailen gjorde tidligere. Han sendte linken mens vi snakket sammen og bestillingen gikk gjennom. Forrige agent hadde eller ikke linket bestillingen opp mot hverandre.
Ellers er oppgraderingen fra plus til biz mulig legge inn bud før avreise, så det blir husfred Jeg sitter også på en back up booking 2pax biz og 2pax plus OSL-EWR-MIA-OSL så man kan feire jul i NYC og nyttår i Miami, som en mulig byttehandel Når man legger inn bud på oppgradering hos Sas, er barn halv pris, som de er på poengprisen?
Han hadde jo pengebinge med gullmynter. Gull består. Men gir jo ikke glede i seg selv. Og SAS-poeng kan man hvertfall og definitivt ikke ta med seg på innerlomma av likskjorten
EBD har vel også poeng som består, mulig devaluering, men det samme gjør gullprisen opp mot dollar. La oss bare håpe noen awards reiser er å oppdrive snart, lei av de poengene på bok
Noen som vet hvordan man kan finne ut om man er på SAS sitt «fantomfly»? https://e24.no/privatoekonomi/i/x85..._jwxEqMMq3Fx4UFIKj1kBEMuDe0tnvmAyk_RtI9Ljdfc0
Du finner flighten på sas.no, og så trykker du på den lille "i"-knappen helt til høyre der flighten vises. Da kommer dette og du kan se hva slags fly det er.
Jeg har ikke tilgang til artikkelen men det er altså flytypen som er svaret? Hvis flytypen er A330-300 så vil ikke flighten gjennomføres?
SAS har fortsatt noen 737-700 i drift på OSL, så du kan ikke være sikker på kansellering før du ser blokkerte midtseter/avgangen stenges for salg.
Nei, jeg fant ikke en sånn flight umiddelbart, det står a340 (som sas ikke har) dersom den blir kansellert.
Når en ct booking blir endret slik at man må endre utreise dagen før med Sas og ta en overnatting I Manchester. Går ut fra at Sas ikke dekker overnatting? Man-Lis er endret fra 10.55 til 5.55! (Tap) Og Lis-Cun er endret fra 17.30 til 11.30 (Tap) I booking står fortsatt Sas med Osl-Man samme dato 09.00-10.00 som flyvning nr.2
Beklager, glemte skrive at turen er til sommerferien. Fikk mail om endring og Sas avgangen fra Osl-Man er ikke endret og satt opp etter Man-Lis i avgangstid.
Ringte EB-tlf to ganger i dag. Begge ganger kom jeg til to ulike svenske ansatte. Hun første kunne ikke endre på bookinger fordi hun hadde akkurat begynt der, hun andre brukte 3 minutter (!!) på å finne bookingen. Så ble det noe kluss på linjen (usikker på hvor problemet var) og hun lovte å ringe meg på mobil. Ble aldri oppringt. Altså, blir jo alvorlig bekymret for nivået. Skjønner at folk er nyansatt, men virker som det ikke er noe opplæring. Har ikke lyst at amatører skal røre bookingen min siden den fort kan bli slettet (ja, det har hent meg før).
Etter 30 min i dag kom jeg til nok en agent som ikke kunne hjelpe, og ville sette meg i en ny kø. SAS har visst problemer med telefonsystemet sitt for tiden, så du kan havne hvor som helst i systemet uansett hvilket valg du taster. Topp stemning det når de har lang ventetid på tlf i tillegg...