Må innrømme at jeg lo godt når jeg leste dette. Nei, jeg tror du ikke vil finne så mange andre som har booket en billett i rent trass for å føkke med agenten på telefonen, og deretter endt opp med en-og-en-halv bestilling Når det er sagt høres det jo mildt sagt spesielt ut at de skal beregne skatter og avgifter etter at turen er gjennomført. Denne casen skriker etter agentrulett eller diamond.dk (rip). Hold oss oppdatert.
Hahaha! Jeg måtte jo sikre meg de billettene før de forsvant! Satt 15 min i kø, deretter måtte han lete i 5 min, så 10 min på vent mens han var på do eller gud vet, så krangling i 5 min om billettene var der eller ikke - hva annet skulle jeg gjøre for å overbevise fyren om at billettene faktisk eksisterte enn å booke dem mens jeg snakket med han? Stolte jo ikke på at han skulle klare å kansellere opprinnelig hjemreise, kansellere ny utreise, snappe opp disse og legge dem til utreisen. Men når jeg da ringte opp igjen og snakket med en ny agent endte jeg jo opp med løsningen jeg viste til over, og den har jeg aldri hørt om før! Kan ikke se for meg at dette blir riktig. Hun mente at hun hadde "kansellert" opprinnelig hjemreise, men at denne ikke ville bli offisielt kansellert før denne datoen var passert, og først DA ville jeg få refundert skatter/avgifter og points. Høres MEGET merkelig ut!
Ja, hun sa hun måtte gjøre en "Administrativ grej" for å fikse det, og hun virket rask og kompetent. Mulig dette løser seg som det skal, men føles ikke ikke helt ok å ha en tur/retur og en enkeltbillett uten noen bekreftelse på denne administative grejen som tydeligvis er gjort. Noe har hun hvertfall gjort, for da jeg gikk inn på siden for oppgraderinger så jeg at budet jeg hadde lagt inn fra plus til biz på opprinnelig hjemreise hadde endret status til "Upgrade offered".
Nei, med EuroBonus er du begrenset til Star Alliance, Widerøe og enkelte ruter med Ethiad. https://www.sas.no/eurobonus/partnere/opptjen-poeng/?category=flysas:eurobonus/category/airlines
Update: Sendte mail til gullmailen og spurte om dette kunne bli riktig. Fikk nei til svar. Eneste mulighet var å kansellere opprinnelig utreise å sitte med to enveis billetter. Dvs 120.000 poeng + 2 CT mot 100.000 poeng og 1 CT. Nok et eksempel på at man får ulike svar fra ulike agenter, og jeg som kunde vet ikke hvem jeg kan stole på.
Tenker du må ringe nok en gang og håpe at du treffer en danske. Prøv å ringe Norsk SAS nummer etter at CT telefonen er stengt. Eventuelt prøv engelskspråklig.
Jeg leser at Lufthansa long-haul Business ikke kan bestilles 85 dager i forveien. Men internt i Europa da? Sånn type FRA-OSL eller IST-OSL, det denne tilgjengelig tidligere? Noen som vet?
Ny dag, nye Sas utfordringer. Plutselig oppdaget jeg at det lå både biz og plus billetter tilgjengelig for Miami til vinterferien. 5.min til møte på kontoret og jeg booket på rekordtid. Fornøyd går jeg inn i møte med billetter i boks til vinterferien. Etter møte går jeg inn for å velge seter og oppdager da at begge veier har fått A340 og er utilgjengelig for salg Sas om dere leser her inne, jeg er fortsatt ikke grå i håret men forstår at dere virkelig prøver forandre fargen på min hårmanke
Men får du ikke byttet til en annen avgang hvis ditt opprinnelige fly kanselleres? Eller er ikke dette tillatt på bonus billetter?
Nå må jeg bare vente på at Sas offisielt kansellerer /booker om. Passer ikke de nye datoene, blir det ringe inn og forhandle som på en tyrkisk basar. Ny rekord fra bestilling til A340. I underkant av 2timer. All time IF rekord?
X er ledig tidlig. I slippes senere, men før long haul. Husk at LH ser ut til å knytte sammen noen I billetter til long haul sånn at det kan være mindre bookbarhet når du legger til en enkelt flyvning.
Jeg har tidligere (har faktisk en aktiv booking for februar) booket JFK-HND-FRA med ANA F som en enveis-booking for 105.000 EB. Forsøkte idag å gjøre samme booking for oktober 2022, fikk først ja (hun fant flighter og alt var fint) men så nei (ikke lov å booke USA-Europa via Asia). Noen som har klart å booke dette i det siste slik at jeg bør forsøke igjen eller er det sjanseløst?
Samme her. Etter at novemberturen måtte rebookes til mars, så fant vi ikke business på utreise og det ble eco med lufthansa FRA-MUC-MIA og retur i biz med TAP. I dag tidlig fant jeg (takk awardhacks!) biz ARN-MIA, og fikk CT-telefonen til å erstatte utreisen med FRA-ARN-MIA i biz. Da skulle de reberegne skatter og avgifter og kom tilbake med at kun nedgradering var tillatt, ikke oppgradering, så for å få biz måtte vi ofre en nyere CT som utløper i år. Greit nok, man ønsket jo å ha biz. Så ser jeg nå etter tips fra @Maggie at vi er satt opp med A340-300.. Jeg ser det selges fly via CPH den dagen, så da må jeg nesten bare håpe på at de kansellerer ARN-MIA og lar oss booke om til CPH-MIA, men SAMTIDIG også booke om FRA-ARN til FRA-CPH.. Hjelpes.. dette kan umulig gå bra. Var det en SNAFU at de la ut ARN-MIA for salg i det hele tatt? Jeg fatter virkelig ikke hva SAS driver med for tiden, som kunde er det nærmest umulig å forholde seg til et så upålitelig selskap. Vi har forøvrig også en OSL-MIA direkte dagen før som har fått A340... Hvis SAS rydder opp så kan vi komme på samme fly som svigers fra CPH, det hadde jo vært fint.
Hei folkens, Er det best å ringe CT-nummeret, eller vanlig norsk/dansk kundeservice-nummer ved bestilling av CT? Beklager om spørsmålet er dumt, men har vært ute av bonusgamet en stund nå. Forstår likefullt at agentrulletten fremdeles er en ting.