Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke et dumt spørsmål, men erfaringen er vel at det avhenger mer av personen du treffer enn nummeret du ringer.

Kristian and KristianR like this.
  2. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Så begge er et reelt alternativ? Før var det vel slik at det vanlige kundeservice-nummeret kunne søke opp og legge inn flights, men ikke "issue the ticket"?

3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg ringte SAS kundeservice fikk jeg beskjed om at de ikke booker CT lenger

KristianR liker dette
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Det varierer igjen fra agent til agent ;)

KristianR liker dette
  5. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,081
    Bonuspoeng:
    183
    Om man har nok poeng, så har det ingenting å si hvilket tlfnr du ringer. Om agenten du snakker med på vanlig SAS kundeservice ikke vil booke reise med bruk av CT, helt uproblematisk. Bare book reisen, betal full poengpris og legg på. Så ringer du CT-telefon og be agenten du snakker med legge til CT og kalkulere på nytt. Problem solved.

6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Begge kan gjøre begge deler, men i utgangspunktet skal du ringe "CT-telefonen" om du skal benytte en CT. Mail eller chat fungerer ikke til bestilling.

Rscott and KristianR like this.
  7. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar @Jeanette og @bombusfervidus. Situasjonen min er denne: Hadde booket en tur/retur CT fra Oslo til Vancouver. OSL-FRA-LHR-YVR på utreise, og YVR-YYZ-CPH-OSL på hjemreise.

Air Canada kansellerte plutselig hjemreisen min. Fant nye flyvninger hjem fra YVR. Ringte inn. Svensken på telefon fant selvfølgelig ikke det jeg fant. Spør om han ser noe andre muligheter i business. Svarer KONTANT nei. "Det går raskt å søke", svarer han, og gjør det ganske tydelig at han overhodet ikke er interessert i å hjelpe. Han brukte med andre ord under ett minutt på å søke direkte fra YVR til diverse Europeiske byer, i tillegg til å søke fra nærliggende byer på vestkysten som Seattle, San Francisco og Los Angeles. Ja, ikke sant.

Føles ganske håpløst slik det er for tiden.

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Desverre helt normal kundeservice. Jeg har gitt opp flere ganger når konsulent ikke engang ser problemet når de åpner en booking. Og ringt på nytt. Så treffer en på gullet inimellom som skjønner og kan både søke og ordne. Så spill agentrulett.

Jeanette, Eddie47 and Insomnia4u like this.
  9. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Etter manges dårlige erfaringer her var det med en smule skepsis jeg ringte CT-telefonen i dag etter å ha kjøpt en CT fra en av forumets hyggelig medlemmer, men jeg må si at jeg sannsyligvis traff med agentruletten på første forsøk.

Etter ca 5 minutters ventetid kom jeg gjennom og traff på en meget trivelig svenske med det ganske typiske navnet Emil. :)

Forklarte hva jeg var ute etter, og at jeg på forhånd hadde sjekket litt på nett selv. Fikk da følgende kommentar: "Jaha, du har kollat på Awardfare förstår jag. Jajamensan, då får vi se hva vi hittar".

La frem det jeg hadde funnet (OSL-MUC-BKK og BKK-ARN) og utreisen fant han med en gang, så den var i boks etter ca 4 minutter. Deretter gikk han i gang med returen, han fant billettene, men de var rett og slett ikke mulig å booke. Han fortalte da at dette var noe som skjedde ofte, men at det også hendte at de dukket opp senere, så han ba meg ringe tilbake om noen dager. Så foreslo han at han kunne legg inn retur i X sånn at jeg i det minste hadde den inne, noe jeg valgte å gjøre. ARN-OSL finnes det ikke en eneste ledig bonusbillett på hverken i GO eller Plus den dagen vi lander på ARN, men det er ikke noen krise, dukker det ikke opp noe så har vi vel råd til et par billetter i GO.

Totalt tok vel hele seansen 12-13 minutter, aviftene kom på 700 kroner pr person og så langt kan jeg ikke si annet enn at jeg er ganske fornøyd.

Baldrick, EndreD, sunshine and 10 others like this.
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Har forsøkt å finne billetter til BKK selv, men AF viser kun tilgjengelighet i ett av bonusprogrammene, ikke flere samtidig. Og da er vel sjansen for at billettene er tilgjengelig ganske små har jeg skjønt. Synes det er så kjipt å be agenten søke på 30 dager dag for dag... he he

11. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ser ingen andre muligheter, men det går på motivasjonen løs når det tar opp mot en time å spille hver rulett-kule, selv med prioritet i telefonkøen...

mariusberg89 and Jeanette like this.
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde det samme i dag. Spurte om 2 ulike datoer og fikk beskjed om at det ikke var noe ledig etter 3 sekunder. Spurte så om han kunne søke på nærliggende datoer. Etter 5 sek svarte han at det ikke var noe ledig. "Jøss, det var raskt" sa jeg, "trodde du måtte søke dag for dag". Joda, det måtte han og han hadde søkt på i en 30 dagers periode. På 5 sek! My ass!

Insomnia4u, Spielhaug and Maggie like this.
  13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,057
    Bonuspoeng:
    183
    Lather, rinse, repeat :cool:

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk svar fra dk mailen i dag på en mail sendt til no, som betyr se..Og hva tror du skjedde, jeg fikk hjelp på det jeg spurte om :p
    Skrev tilbake at jeg savner de dypt ;)

EndreD, Eddie47 and Jeanette like this.
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, vi får prøve å le av det, men egentlig er det katastrofe.

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    DK mailen har i dag gitt meg 3 svar, kopierer inn det siste etter at jeg skrev at de er dypt savnet. 3 svar fra svenskene på samme dag ville aldri skjedd.

Tak for din E-mail og dine søde ord.

Der har været en forskel i Service niveau om man skrev til den Danske eller den Norske mail tidliger. Dette skulle der gerne værer rettet op på så vi giver den samme service uanset hvilken nationalitet man har og hvilken mail man skriver til. Der ud over så er vi blevet nødt til at overfører alle mails til korrekt inboks. Det er godt vi stadigvæk har tid i overskud til engang imellem at tage henvendelser der ligger på den Norske Mail boks.

Jeg ønsker dig en god dag

Baldrick, EgilSk, Jeanette and 3 others like this.
  17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan det av og til føles å snakke med CT-telefonen..

skjermbilde-2018-02-24-kl-19-25-04.png

Propflyer, Kalsnes, sutenai and 3 others like this.
  18. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Har bestilt en reise CPH-ORD i plus/business i mars 2022 med Fly Premium.
    Ringte nå og skulle legge til ALF-CPH, og CPH-ALF, men får beskjed av "Rasmus" at den må bestilles som separat reise, med dog ekstra kostnad av poeng..
    Dette stemmer vel ikke?

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært i kontakt med SAS hver dag denne uken, om det er noe trøst. Med litt status hos SAS og med engelsk kundeservice og ved å ringe morgen og kveld har jeg stort sett fått tilbud om tilbakeringing, og rask respons.

Men ja, det er jo litt demotiverende å måtte kjøre pausemusikk på øret til stadighet mens en gjør alt annet i hverdagen.

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Nei det stemmer ikke, så ring igjen og ha forslagene klar.

Eddie47 liker dette

Del denne siden