Jeg har ringt et par ganger i det siste ca 07 om morgenen. Har gjennomgående truffet på svensker som rett ut sier de er ny i jobben og ikke klarer å endre bookinger. Virker som det er et lass av nyansettelser der nå.
Min erfaring i det siste er at de ikke finner en dritt, om det så er fullt samsvar mellom alle søkemotorer. Ganske sikker på at det er sparetiltak ved å begrense tilgang til *A.
Det stemmer nok bra det. Bookingsystemet høres veldig komplisert ut hvis man skal tolke av kommentarene til de på telefonen som snakker litt med seg selv mens de holder på. Men hvorfor hun fikk sitte på telefonen i det hele tatt før hun var ferdig med kurs er en annen ting...
Fordi sist jeg forsøkte så sa SAS at 1) Jeg får ikke endret med utgått CT 2) Det er ikke mulig å oppgradere fra Eco til Biz, bare mulig å nedgradere fra Biz til Eco :-/ Tror jeg skal prøve meg på en skriftlig henvendelse/klage, for grunnen til at vi har Eco på utreisen er fordi vi måtte flytte bookingen fra november i år til mars neste år, og da var det ikke biz å oppdrive. Det hadde vært fint om SAS hadde laget de 10 bud for bonusbilletter/CT og holdt seg konsekvent til de.
Virker som retur fra Canada til Europa er nesten umulig å få booka i AC biz på nyåret, tror jeg har prøvd 15 forskjellige datoer, kun økonomi tilgjengelig...
Hvis vår er ett alternativ, så starter Brussels Airlines tidligere utsatt rute (BRU-YUL) i mars. Første tur YUL-BRU er 27.03 (SN562). Nesten akkurat samme tidspunkter som AC...
Jeg savner Vibeke, men i dag hadde jeg reiseruten og flightnummer klar og ringte CT-telefonen. Ventetiden var bare 21 min sa de, og hele samtalen tok 31 min. Svensken som var klar og tydelig (de er ikke alltid det) søkte leg for leg og sa OK mellom hver flygning, så var det alle formalia. Til slutt spurte han hyggelig om det var mer han kunne hjelpe med og jeg skrøt av servicen. Etter å ha lagt på sjekket jeg SAS appen og der lå BGO-YUL-BGO …. Da blir det YUL i mai!
Er det fortsatt nødvendig å søke leg for leg, eller ser de også hva vi ser på awardfares hvis det er mulig å booke?
Dagens første samtale gikk ikke etter min plan. Flightene var klare (vises ledig på awardfares (aeroplan, lifemiles og United med 9 på business og eco) og på expertflyer), men neida der kom «tyvärr, bare eco». Blitt vanskelig med Lufthansa over dammen…Så satser på at neste runde blir bedre, hvis ikke må man prøve igjen senere…
Det vet jeg ingenting om, jeg leter opp hvilke fly jeg vil reise med på ExpertFlyer og da er det de jeg ber dem søke opp. Da stemmer det som regel.
Gleden over å få fikset bookingen ble kortvarig. Etter fire runder med kundeservice så viser det seg at den som fikset ruten tidligere hadde fucket opp og det var visst ikke bare-bare å løse. Sitter nå med: TRD-CPH - SK eco CPH-HND - SK eco HND-SFO - NH F LAX-HND - NH F NRT-BRU - NH biz BRU-ARN - SK eco ARN-OSL - SK eco OSL-TRD - SK plus Inkudert en frekk overnatting på OSL på veien hjem. Tror det er på tide å overvinne sunk cost fallacy og bare skrote hele greia... fuckings SAS kundeservice altså... Er det noe vits i å beholde skiten og håpe det lar seg fikse senere? Eneste grunnen til å beholde er at det er teknisk sett ulovlig routing og det er jo kjekt.
Det jeg også fant ut. Hadde YVR - YYZ - CPH med AC i biz, men de kansellerte. Forsøkte derfor å finne flights via USA i business. Fant masse tilgjengelighet fra SFO, men SAS kundeservice finner selvfølgelig INGENTING av det jeg finner... Håpløst.
Hvis du vil send meg pm, jeg skal kontakte en pandion kollega som har ganske så god kontakt der inne hos SAS. Bare oppgi meg reise ruten (eventuelt ref nummer) og den reise strekningen som du fant som du vil bytte til og fra eco til business.
Det varier veldig" på hvem du treffer. Og ja billettene finnes hvis de søker legg for legg. Hadde flere slike bare eco over damen. Jeg sier: søk opp legg for legg f.eks med LH, og yes sier de, det er mye ledige. Tålmodighet som gjelder i disse tider.
Det skjer mye rart av ruteendringer på USA-flightene til SAS om dagen. Men det er lov å håpe på at det løser seg, og at både du og @Maggie kommer dere av gårde selv om det er A340 akkurat nå. Jeg har selv hatt endringer på både HND og LAX flights (FP3), hvor jeg har separate bookinger på utreisen og returen - plukket opp når de var tilgjengelige. På HND er det godt mulig det fortsatt er stengt i januar 2022, så der er jeg tilbakelent. Men begge flightene der har gått via A340 til å bli satt opp med A350. Og masse mail + SMS fra SAS hver gang de endrer. Bedre med for mye enn for lite info Til LAX (februar 2022) er det enda mer komisk: Først "forsvant" returen min LAX-CPH ved å bli en A340 - men så gikk det en drøy uke og ny endring kom. Da var den endret til A350 med bittelitt endrede rutetider. Det ble først riktig "morsomt" da returen igjen altså var på plass, og jeg nesten samtidig fikk endring på utreisen også. Plutselig var den blitt til A340, og slik er det fortsatt
Det spørs veldig hvilken kabin du skal fly. Fra SAS biz kvalitet på signature sete og service til enkelt på rouge flyvningene. søker du i forumet/ via google/ finner du blant annet mitt reisebrev med bilder fra begge kabiner.
Herre min skaper... Ga et siste forsøk på å komme meg til Thailand i januar/februar. Forsøk 1 - Satt 25 min i kø og fikk deretter snakke med Sara. Sa at vi var fleksible på avreisedag innen en gitt periode, og hun satte i gang i søke. Beklaget deretter at det tok litt tid, og spurte om det var greit at hun satt meg på vent. Svarte at det var ok, hørte på den idiotiske pausemusikken i 1 min og så BRUTT! Og selvfølgelig ringer hun ikke tilbake. Forsøk 2 - Nye 25 min i kø, og støtte på verdens verste kundebehandler, Dennis. Han var sur fra første minutt, og var ikke noe interessert i å søke på avganger i en gitt periode. Måtte komme med "exacta datum" ellers gadd han ikke gjøre noe. Sa at vi var fleksible, og at siden det ikke er mulig for oss å undersøke tilgjengelighet på forhånd, må han nesten søke dag for dag i den 30 dagers perioden jeg forspurte. Fikk blankt NEI. Måtte "återkomma" med eksakte datoer han kunne søke på. Spurte da om det ikke var dette som var jobben hans, og da ble han svært agressiv. Ba da om navnet hans og sa at jeg ville sende inn en klage på oppførselen hans. Første gang jeg har sett meg nødt til å gjøre noe sånt. Forsøk 3 - Nye 20 min i kø. Traff på Jana som fikset alt på 5 min. Tok til og med kortopplysningene over telefon. Forsøkte også tidligere i dag og ringe SAS kundeservice for å slette en retur og endre utreise på en annen. ""Inga problem" svarte agenten. Glad og fornøyd la jeg på, og ingen endring var skjedd. Nå 7 timer senere er det fortsatt ingen endring, så vedkommende har tydeligvis ikke gjort som han lovet. Jeg gir opp SAS.
Gratulerer med forsøk 3. Kom alt på Mail og i app? Har opplevd noe av det samme, men har da stoppet i betalingen. De hadde trukket poeng, men ikke pengene… Når det gjelder kansellering og endring, kan det hende at disse er blitt satt på en kø, hvor en som er større og sterkere enn konsulenten du snakket med dobbeltsjekker, godkjenner og kjører det gjennom systemet. Dette har jeg førstehåndserfart. Har også erfart at hvis du ANGRER på kansellering, kan de slette kanselleringen fra køen og den forblir en gyldig booking
Ja, alt kom på mail og app mens jeg snakket med henne. Var som Tallin i "gamle dager". Sendte reisen til mail for kontroll før hun utstedte billettene, spurte om CT skulle benyttes, tok kortopplysninger og forsikret seg om at jeg hadde fått billettene på mail før vi la på. Om det bare hadde vært så enkelt hver gang! Takk for info om billetter i kø. Da avventer jeg til mandag før jeg gjør noe mer. Avreise er ikke før i september 22 så haster på ingen måte.