Hei Skjønner ut ifra denne tråden at det ikke er «bare bare» å få bestilt CT-billetter om dagen. Men prøver likevel å søke litt råd. Har en CT fra i fjor som jeg må få bestilt på innen året er omme. Planen var opprinnelig å reise til Vietnam i sommerferien (med samboer), men slik koronasituasjonen er så er jeg litt usikker på om det er en lur destinasjon. Jeg tenker kanskje at det er større sjanse for å få gjennomført turen til enkelte land (USA, Thailand) enn andre. Det er jo umulig å forutsi hvor det går an å reise om 7 måneder, men jeg tenkte jeg skulle prøve å bestille så safe som mulig. Planen er 2-3 uker i juli. Det er kun da vi har mulighet til å reise langt/være borte lenge nok til at en lang reise føles verdt det. Vi søker primært sol og varme. Helst ikke USA (vært der mye). Har vært inne på Thailand, Maldivene, Canada (nytt land), Cuba etc. Hvor ville du bestilt reise til i sommerferien, med utgangspunkt i det som er nevnt over, og med størst mulig sjanse for gjennomføring med tanke på korona? Veldig åpent (og vanskelig) spørsmål, jeg vet. Men kanskje noen kloke hoder her som har sittet med samme problemstilling..?
Jeg bruker mye awardfares men det blir kanskje feil? for der får jeg opp utrolig mye som kundeservice ikke klarer å booke nå.
Jeg er likke like erfaren som dere men er ganske oppgitt over SAS selv nå (mulig jeg gjør feil) Men de finner blant annet ikke veldig mange av turene som jeg finner på AW eller EF. samt ekstremt varierende kvalitet på samtalen.. Er det et alternativ å feks bestille kort hos Lufthansa og samle poeng der i stedet?
Tillater meg å dele dette i denne tråden også da flere tydeligvis er misfornøyde. Jeg har sendt inn klage til SAS etter anbefaling fra blant annet kundeservice, blir kanskje mer kraftfult om flere gjør det.. " Hei, Viser til dialog med kontaktperson hos dere og sender etter avtale inn en formell klage. Jeg er Eurobonus kunde, samt at jeg har AMEX kort hos dere med flere CT tilgjengelig som snart går ut på dato. Utfordringen min er at jeg ikke får booket billetter fordi dere har et utrolig dårlig tilbud på dette tilgjengelig nå. Søker jeg via United eller andre steder får jeg opp mye flere muligheter. Dette er for dårlig! Ut ifra hva jeg forsto på kundekonsulentet er det fordi dere har stengt mot Star Aliance gruppen? Men jeg har fått høre via andre at det er fordi dere ikke er villig til å by det samme som andre selskaper. Dette er ekstremt dårlig fra deres side og gjør at jeg nå re-vurderer min tilknytning til SAS og Eurobonus. Håper dere gjør umiddelbare grep på dette. "
Jeg tenker i utgangspunktet at de landene som har vært mest "åpne" under pandemien kanskje er de sikreste kortene, men samtidig er jeg ikke så sikker på at det vil være like strengt/strengere i juli 2022 enn det er nå. Enkelte land kan sikkert oppleve en ny bølge som gjør at de strammer inn i en periode, men om det skjer og i tilfelle hvilke land, det er det jo som du selv er inne på ikke mulig å forutse. Siden du ønsker deg sol og varme, og er låst på datoer, ville jeg sett på hvilke destinasjoner som er fine å reise til om sommeren. Store deler av Asia har f.eks regntid på denne tiden - f.eks Thailand. Koh Samui kan være ok i juli, men du må være forberedt på mer regn og bølger enn det er i høysesong. Indonesia har derimot veldig bra vær sommerstid. Du kan jo undersøke Bali? Maldivene har regntid i juli, men så vidt meg bekjent regner det sjelden over flere dager. Sentrale Vietnam har vel heller ikke mye regn i denne perioden. Har du ikke vært på Hawaii er det også helt prima på sommeren - anbefaler da Kauai.
Jeg pratet også med Sara forrige helg. Hun forsøkte å bli kvitt meg med diverse sang-og-dans-nummer da hun tydeligvis ikke skjønte bæret, men siden reservasjonen min hadde forsvunnet fire ganger på rad i løpet av to dager uten billettering, satte jeg meg hardt på henne og nektet å slippe taket før jeg så billetter i innboksen. Det tok et par timer med henne og support, men ordnet seg til slutt
De destinasjonene du nevner er bra og åpne, men har du tenkt på Brasil? TAP har flere flygninger feriedestinasjoner på østkysten og innenriksflygninger er relativt billige. Vi reiser til Recife i Brasil i september og «ender opp» i Buenos Aires før vi flyr hjem igjen med Air Canada via YYZ og CPH.
United Polaris : Michelob Ultra Stella Artois Breckenridge Brewery Juice Drop Hazy IPA ANA F Suntory The Premium Malt’s Asahi Super Dry Kirin Ichiban Shibori Sapporo Kuro Label Det spørs litt hvilken ølstil du liker. United har 2 øl som smaker vann og en IPA som får 3.71 på Untapped ANA har 4 øl som er god, men ingen som er glitrende.
Det er en grunn til at jeg ikke sa bedre, men heller mer spennende Som i har mer enn lys lager. Men nå ser jeg at det har faktisk ANA også. Dark lager antar jeg? Hvis jeg husker rett om at Kuro er noe i retning mørk på japansk Ærlig talt trodde jeg også at United skulle ha mer. Amerikanske selskaper pleier å ha litt mer å velge i.
Takk @Jorge for forsøket. Men slemme mennesker har altså tatt både kaviar og Billercart-Salmon fra meg. Så jeg er utrøstelig!
ANA F har (hadde?) også en av de beste single malts jeg noensinne har drukket, og jeg har drukket et par hundre forskjellige.
Er det fremdeles sånn at CT-telefonen er stengt på søndager? Hvis ja, er det noen som har fått vanlig kundeservice til å bytte fra X til I i det siste dersom det åpner seg en mulighet enten på en lørdag eller på en søndag?
Sant nok, Hibikien deres var hakket bedre en den som står i skapet her hjemme. Men ikke så god som Hakushuen som står ved siden av Neste Japantur ( inn i landet) skal føre meg hit
Det er ikke lett å være SAS-kunde for tiden. Endringene jeg forsøkte å gjøre i forrige uke hadde selvfølgelig ikke blitt utført. Ringte på ny i dag, og fikk da "kjeft" for at jeg ringte feil nummer. Skulle jo ringt CT-telefonen forstås, ellers ble det feil i statistikken siden CT-telefonen har satt av mye lengre tid til hver kunde. At Jeg måtte ringe CT-telefonen 3 ganger etter hverandre og sitte 3 x 25 min i kø for å få booket en reise, i tillegg til å ha ringt det "vanlige" nummeret 4 ganger uten at bookingen min var blitt endret korrekt, var ikke så farlig. Han mente også at jeg etter å ha sittet i kø nå måtte ringe CT-telefonen. Da jeg protesterte, presterte nissen å si at han kunne hjelpe meg for å være snill siden det satt de samme folkene på begge linjene og at han derfor visst hvordan han skulle utføre endringen. Jeg sa at det ikke er rart SAS sliter om det er sånn kundene blir behandlet, men den kommentaren ignorerte han glatt. Du verden, du store alpakka og herre min skaper...