Hadde du ikke sagt at hun var "blid og hyggelig" så hadde jeg vært helt sikker på at du snakket med Sara.
Dette er en kjent utfordring, og det hender jeg går inn i en lengre diskusjon om temaet og presser på. Blir sykt dårlig stemning, men er også tilfredsstillende å sette dem på plass av og til. Liker dårlig at de fabrikerer løgner.
Idag var det Patrick som tok telefonen når jeg ringte inn, han kunne til min store glede booke BKK-ARN på I-klasse på ønsket dato, men på ARN-OSL måtte det bli X-klasse. Han kunne heller ikke utstede billetten mens jeg var på linjen. jeg har nå den berømte røde boksen "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Kontakt SAS Customer Service for hjelp." på siden over bookingen. Dette er jeg ikke helt fortrolig med og må nok ringe inn mot slutten av dagen for å få noen andre til å utstede billettene, samt endre til I-klasse på sas sin egen flygning ARN-OSL.
Jeg fikk beskjed i går om at hun skulle sende det videre for å beregne avgifter, og så skulle hun ringe med i 9-tiden i dag. Ble om deg litt skeptisk, men kl 09.17 ringte hun, og jeg måtte betale 169 kr ekstra i avgifter. Kortopplysninger ble tatt på telefonen, og jeg fikk oppdatering i app 10 minutter senere. 15 min etter det fikk jeg epost med "Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS", og jeg kunne velge seter hos SAS. (På Thai kunne jeg velge seter med en gang i går, faktisk)
Slipper ANA bonusbilletter kun til faste tider eller kan det dukke opp når som helst? Mangler ett leg på en bonustur til Asia i desember og vil helst slippe å betale 4000kr for en tur mellom BKK og HND..
Ser flere har variert opplevelse med å booke AC flights her inne nå. Er det noe nytt rundt det? Når jeg ringer inn har de null problem med å finne flights til og fra Europa. Men jeg fant feks disse i går som går videre til Mexico men de klarer de ikke å finne på tlf.
I mitt tilfelle var det snakk om å få igjen penger for reduserte skatter og avgifter, så han var sikker i sin sak at det ville gå sin gang. Men at det kunne ta opp til 1 uke før billettene ble utstedt. Det tok riktignok ikke mer en 2 timer etter telefonsamtalen var ferdig før nye billetter lå i innboksen Det var i følge Patrick også ingen gebyr for endringer av *A reiser pga covid (nytt for meg) og jeg fikk refundert hele 444kr pr pers Nå gjelder det bare å få endret til I-klasse på ARN-OSL.
Har hatt mange bestillingar i det siste, bestilt på formiddag bilettert ila dagen. Det beste er å gi agenten kredittkort opplysningar å OK til å trekke avgiftene sjølv om du ikkje veit eksakt sum. Då slepp du å bli ringt opp igjen for å bekrefte skatter/avgifter.
Jeg har i lang tid prøvd å finne en retur fra Brasil i desember. Jeg finner Swiss C fra Sao Paulo til Europa på AF, 2 agenter på CT telefonen finner ingenting ovehodet. I frustrasjon lager jeg en profil på Chathflight og jaggu kan de ordne Swiss for meg med eurobonus og CT. Hva i svarte er det som foregår hos SAS?
Chatflights bruker sammen verktøy som vi har tilgang til (United, Awardfares etc.) for å lete opp seter, for deretter ringe inn på dine vegne om du vil at de skal ta seg av bestilling. Jeg ville ikke tatt noe for gitt før billettene er utstedt av SAS.
Det var faktisk en mulighet der, begynner å bli litt rusten på søk. Takker så meget for tipset. Noen som vet om det er greit med en lang stoppover i Canada, vurderer en tur inn til Montreal siden det blir 13 timers transit. Tenker mest på coronasertifikat og imigrasjon.
Det hadde vært svært interessant å se om Chatflights faktisk klarer å booke disse billettene. Og hva SAS sier når man deretter sender dem en henvendelse om dette.
Jepp. I så fall vil det nok være snakk om ekstra hell i agentrulletten, kombinert med at de sitter på noen triks i hvordan instruere agenten til å søke opp ruten på riktig måte.
Det må jo være det siste de har kunnskap om. Kan ikke satse på flaks der. Hvis de ikke har en cheat code for å komme først i køen på telefonen da..
Drakk champagnen din i Stavanger igår. Kostet 1400 der ute i vågen, så det er lett å like fri flyt ombord (eller i loungen) som alternativ.