Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,962
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke størrelsen det kommer an på ;)

Man må bare be høflig om mer hvis man fortsatt er tørst :D

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    :p

3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er helt klart en mulighet.
    Men hvorfor kan de ikke bare regne ut differansen der og da, samt utstede billettene med det samme? Det har gått helt fint før.
    Jeg er også lei av at hver og en agent kommer med forskjellige forklaringer på hvorfor de ikke kan gjøre det.

Jeanette and Maggie like this.
  4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,169
    Bonuspoeng:
    183
    Heilt enig, opplevde faktisk ein agent som gjorde klar bilett for reise til USA på ny booking.
    Men samme samtale der eg la til retur på reise til Asia, så måtte denne bookinga sendas til beregning.
    Agenten var veldig hyggeleg, søkte leg for leg på
    egen oppfordring hjalp med setevalg etc. Så diskuterte ikkje på det.
    Men syns det var litt merkeleg.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    Samme erfaring her. Ved nybestilling blir det ofte ordnet på flekken, mens endringer som regel må videre til back office for behandling. I Tallinn-tiden var det en del venting mens agenten regnet på skatter, så kan tenkes de har valgt denne løsningen for avlaste førstelinje.

snus_mumrikken liker dette
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk flyttet en booking i dag som hadde fått 340 og senere booket om til dager det ikke passet. Forsøk 1 var at det ikke fantes bonus billetter på dagene jeg ønsket. Forsøk 2 gikk det gjennom. Bookingen er endret til datoene jeg ønsket men om jeg logger inn og går på bookingen står det i rødt:Vi jobber fremdeles med å behandle bestillingen, og du vil snart få e-billetten din. Stått slik siden jeg så det ble endret når jeg snakket med agenten i dag formiddag.

I tillegg hadde jeg en nøyaktig lik booking i plus på nøyaktig samme dagene som jeg ba om få endret likt. Startet faktisk med denne bookingen og den finnes det ikke spor av lenger på mine bestillinger!
    Burde jeg være bekymret?

Last edited: 25. nov 2021
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,057
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du vil inn til byen, så må du ha koronasertifikat, samt PCR-test som er mindre enn 72 timer gammel idet flyet tar av mot Canada. Du må også ha eTA, og lastet greiene opp i ArriveCan-appen. Litt, men ikke så mye hassle

8. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Takker for info. Dette var ikke all verden så det blir nok en tur på byen om vi reiser via Canada.

9. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde også en 340 booking som ble flyttet til dagen etterpå. 2 bonusbilletter (I), og en betalt biz. Forsøkt flyttet til dagen før:

EBD mail før flight faktisk ble kansellert: "no-can-do" - ingenting kan gjøres før kansellering.
    EBD mail etter kansellering: "no-can-do" - ring kundeservice
    Tlf1: "no-can-do" - ikke ledige bonusseter
    Tlf2: "skal kolla" - linje brutt etter ca 15-20 min venting
    Tlf3: "skal kolla" - "Sorry, no-can-do" (hyggelig svenske dog)
    Mail nr 3 sendt til EBD. o_O:rolleyes::mad:

Last edited: 26. nov 2021
    Insomnia4u and Xflipper like this.
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er belegget på avgangen du ønsker å bytte til? Flere skal ha fått beskjed om at det går fint å få åpnet opp nye bonusseter etter en kansellering/ufrivillig endring så lenge flyvningen har ledige billetter i J-klasse.

11. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Ett ledig J-sete mens vi er tre personer (men nok av andre seter).
    Den siste agenten forsøkte i alle fall.
    C9 D9 Z9 J1 R0 Y9 S9 B9 P9 A9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L0 T0 O0 G9 N0

12. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er sansynligheten for at det vil forandre seg før jul?
    Bedre å satse på å kjøpe egen billett siste strekket?

13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    J klasse, er det også biz som I ?

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg oppgraderte selv fra plus til biz bestillingen Mia-Chp-Osl.
    Men jeg fikk da ny avgang fra Chp 3,5 timer etter opprinnelige bestilt.

Tidligere ville dette være løst på et blunk av dk.mailen. Ringte inn og fikk til svar at dette ikke var mulig. Prøvde forklare at jeg før oppgraderingen satt på plus på samme bestilling 3,5 time tidligere. Fikk da til svar at min gamle booking var kodet x. Min nye booking er kodet I og da må det være ledig bonus billetter tilgjengelig i plus for at jeg skulle komme på opprinnelige booking chp-osl.

Stemmer dette?

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    J er billigste betal-Biz.

Maggie liker dette
  16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusbilletter i SAS Plus til USA og Asia er i bookingklasse F. Dette gjelder også tilhørende tilslutningsfly innen Europa, og det hender at disse har en annen tilgjengelighet enn I-klasse.

Maggie liker dette
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Du har rett. Jeg blandet x med f.
    Men i eksempelet mitt over, har agenten rett?
    Og om han har rett, så er det forskjell på ledighet sas plus f vs i?

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, agenten har nok rett her. Du kan f.eks. ofte se ulik tilgjengelighet på OSL-CPH avhengig av om du skal videre i Plus eller Business.

Maggie liker dette
  19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatering: Ny dag, nye muligheter med Sas.

Jeg ringte inn for etterlysning av min bestilling jeg ikke kunne se lenger på sas.no.
    I det Dennis ringte opp vurderte jeg legge på, noe jeg angrer på at jeg ikke gjorde.
    Fikk til beskjed at bookingen min ikke gikk gjennom og at dette var pga det ikke fantes ledig bonus billetter på datoene jeg fikk lovet endret på telefon i går.
    Jeg nektet siden jeg fikk bekreftet det i går og hintet om at han kunne høre på tale opptaket. Ba han høre videre med en supervisor.

Ble satt på vent i 15 minutter!!!! Så kom han tilbake med at det var umulig. Da ba jeg om få tilbake min opprinnelige booking som Sas hadde endret til. Han nektet dette også, jeg skulle kun få igjen poeng. Beklager Dennis, du har møtt en person som ikke gir seg så lett. Vi kranglet fram og tilbake som 2 barnehagebarn og enden på visen var at jeg igjen ble satt på hold i nye 10 minutter.

Han kom tilbake med at han skulle se om han fikk opprinnelige booking tilbake.
    Jeg påpekte at jeg ved alternativ 1, ville ha tilbake den bookingen jeg ble lovet på telefon i går, alternativ 2 min opprinnelige booking. Dennis truet med å legge på og skrek at det ikke finnes noe alternativ 1.
    Han sa at han ville gi meg beskjed senere i dag ved enten ringe meg, eller sende meg mail.
    3,5 timer senere forsøker Sutherland global service ringe meg, noe som tydeligvis er Dennis. Jeg orket ikke ta telefonen og regnet med en mail.
    30 minutter senere ticket billetten inn slik jeg ble lovet i går

DENNIS, can you hear med???
    Du er den mest ubrukelige personen jeg noensinne har snakket med i Sas, en komplett skandale for Sas at slike som han sitter på kundeservice. Utrolig uhøflig og arrogant person, la våre veier aldri krysses igjen.

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Sjelden jeg sier noe sånt, men han er helt j..... Min samboer ble lilla i ansiktet av å prate med han i 5 min. Hvordan tør han å oppføre seg sånn når samtalen tas opp?

EndreD, Rscott and Maggie like this.

Del denne siden