Per i dag er det nok noen utfordringer med å booke en ruten i og med at most reasonable route er JFK-OSL direkte med SAS. Og den reglelen ser ut til å bli håndhevet strengt for tiden. Men det er nok mange som har fått til denne typen bookinger, det er jo derfor samtlige medlemmer på IF skal et par turer til HND med ANA....
The Terminal 2 ? Fra spøk til alvor, vil en så lang layover godtas som "transit" om du ikke skulle få lov til å gå inn i Japan?
Det er det som er spørsmålet nå. Må forske litt på det. Mener å ha sett at det ikke er noe airside hotell på HND, så det spørs.
Haneda har airside hotell, men litt usikkert om det er åpent for øyeblikket: https://www.the-royalpark.jp/the/tokyohaneda/en/transit/ https://onemileatatime.com/haneda-airport-transit-hotel-review/ Edit: Forsøk på å booke via "View plans" nederst på siden viser <Temporarily Closed> 【Transit Hotel】
NRT har ikke airside hotel, men HND har. Som @trygveat sier ser det ut som det er midlertidig stengt, men det har ihvertfall blitt sagt at overnight transfer på HND er greit i motsetning til NRT. Dette skyldes nok at NRT stenger terminalen om natta.
Sikkert ikke noe problem, men jeg ville sendt en mail til ANA nå og spurt om lengden på transit er ok. Da har du det skriftlig til du står der i FRA og skal overbevise dem om at dette er ok. Jeg opplevde FRA å være nåløyet på min reise. 25 min gransking av dokumenter utført av en egen tilkalt rep fra ANA (ikke agenten som betjener gate). Hun sjekket alt opp mot kravene til reise og ankomst, punkt for punkt, på en medbragt iPad. Kanskje de også vet om airside hotell er åpent
Fant det samme hotellet selv, og det er stengt pga Covid ja. Kan jo håpe på at det åpner innen november. Folk sier det er helt OK å sove på flyplassen. Loungen er jo åpen fra 05 til 01, så det er 4 timer med soving på benk/gulv. Men et hotellrom hadde vært digg. Har holdt et øye på AF for å se om det kommer noen flighter som jeg kan bytte til, men det har ikke dukket opp noe.
Visstnok ikke noe problem å overnatte på flyplassen, har funnet en del folk på nett som sier at det er helt OK på HND. Men, som du er inne på, det viktigste er å finne ut av om ANA har tenkt til å la meg boarde i FRA, ellers er jo alt bortastet.
Legger denne her Det er samme flightene jeg har, men "bare" biz på utreisen. Bli med, så er vi to som kan kjede seg på HND sammen.
Angående transit hotellet, så ser det ikke så lovende ut, her har hotellet svart på spørsmål om det åpner innen desember, og de sier nei. https://www.tripadvisor.com/FAQ-g1066454-d6777496-The_Royal_Park_Hotel_Tokyo_Haneda.html
ANA loungen ved gate 110 stenger etter at siste ANA fly er gått dvs NH203 til FRA kl 00:10 og åpner kl 05:00 … Det blir da et tidsgap på 5 timer som må fylles.
Dette ble kortvarig glede. Dagen etter bestilling stokket Swiss om på ruteprogrammet og kansellerte flyvningen vår uten noen ombooking. Spørs om det ikke heller blir å satse på storslipp fra SQ når Singapore åpner grensen
lurer når disse flyselskapene skal slutte med endringene, gjør det utrolig frustrerende og booke noe som helst for penger eller poeng. Hvorfor skal de endre på programmet 6 mnd fram ukentlig?
Jeg har allerede fortalt kona om en gærning som fløy t/r Tokyo uten å gå inn i landet (for å få mine egne ego-trips til å ikke se så ille ut) så spørs om jeg kan prøve meg på denne .. Helgeturen til Toronto med enn natt der for holde i denne omgang