Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,198
    Bonuspoeng:
    183
    Må skryte litt... En Svensktalende CT ansatt, Christoffer, var superhjelpsom, søkte på alt mulig, hadde søkt på ting før jeg rakk å spørre, klarte å holde styr på forskjellige ting på en gang (som den gamle bestillingen for å sjekke om en del av ruten kunne "gjenbrukes" i den nye). Avbestilling, rebestilling, kreative rutinger med avgang kvelden før for å rekke noe dagen etterpå. Er er strålende fornøyd.

Baldrick, RoadKing, EndreD and 7 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Må vi gjette hvor du skal fly? ;)

RoadKing and indahla like this.
  3. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,198
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan enten gjette, eller se ca 8 linjer over der du begynte å klippe fra ;).
    Eller du mente på strekkene kanskje?

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Mente på strekkene ja.. :)

indahla and Flyingdutchman like this.
  5. LarsH

LarsH Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg prøvde, men SAS fant ingen reiser med Lufthansa på business selv om de lå på United.com. (via Frankfurt) Air Canada ble redningen for en sommertur til SFO, utsatt fra September. OSL-ARN-FRA-YVR-SFO, retur SFO-YYC-FRA-OSL. Business hele veien med unntak av Vancouver til San Francisco. :)

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg flyr selv til Toronto 1/10 via ARN, LHR og YUL (Montreal).
    Blir spennende å se hvordan det blir å reise med alle de tester, dokumenter og restriksjoner og slikt som gjelder.

7. igjr

igjr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Men er det ikke muligheter for å få refundert basert på Sas sin regler om at utenriksdepartementet i landet mitt ikke anbefaler reiser til denne destinasjonene. I et slik tilfelle skal man få refundert alt (selv utgåtte CT) og få 30 dagers ekstra til å bestille.

8. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,198
    Bonuspoeng:
    183
    De lagt til :)

Så ikke så ille ut fom i morgen.
    En molekylær test 72 innen avgang for å slippe inn i Canada. For LHR trenger man ingenting så lenge man er kun airside. Ikke så ille det vel?
    Verste for min del er at Quebec ikke er open for business riktig enda, men det sto at websiden med info snart oppdateres, så håper på at de letter på restriksjonene også, som de 5 andre provinser.

holmen liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis reisen er før 31. oktober går dette. Og den datoen flyttes nok på dersom reiserådet også forlenges.

Last edited: 06. sept 2021
    igjr liker dette
  10. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,198
    Bonuspoeng:
    183

På min bonustur til og fra Canada er 5 av 6 legs i pluss/business og 1 i go. Har gullkort, men på siste leg kan jeg visstnok ikke velge sete med mindre jeg betaler for det. Er det noe nytt de har begynt med?

11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var borti noe lignende i forrige uke, men da var rett og slett ikke bookingen linket mot mitt EB(D)-medlemsnr. Når jeg la til dette selv i bookingen (SAS -> Mine Reiser) så fikk jeg så velge sete gratis.

holmen liker dette
  12. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,198
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, se der ja, feltet for EB var tom. Får ikke lagt til akkurat nå, SAS IT melding "ikke mulig å behandle forespørselen..." osv. Men skal smøre meg med litt tålmodighet og prøve senere.
    Takk!

13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Traff på samme problem i går. Her var løsningen å slå opp bookingen hos et av de andre selskapene jeg reiser med og legge inn EB-nummeret der.

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, hvis det er reiseråd fra staten så skal du ha anledning til å kansellere og få ct tilbake. Sorry, fikk ikke med meg at det var tilfelle hos deg.

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Bare hyggelig! Og ja, fikk samme feilmeldingen her også ett par ganger på forskjellige tidspunkt, men det gikk til slutt :)

Flyingdutchman liker dette
  16. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket først 1 stk CT-reise til Maldivene samt en enkeltbillett i tillegg i økonomi. Betlate totalt 160.000 poeng. Tirsdag ettermiddag denne uken ringte jeg og forandret reisemål til Cancun samt forandret til business. De måtte ringe tilbake dagen etterpå for å beregne skatter og avgifter. De ringte meg tilbake i går og alt gikk greit, det ble et ekstra mellomlegg som jeg betalte. De nevnte ingenting om at det ble en økt mengde poeng jeg måtte betale. Slik jeg har beregnet skulle denne nye ruten koste totalt 260.000 poeng Inkl en stk CT, altså 100.000 poemg ekstra. Alt virker å være i orden, jeg har fått bekreftelse/billettene på mail og det er i business. Men ingen ekstra poeng er trekt.

Kan det være at de rett og slett bare har glemt dette/gjort en feil? Og kan de trekke poengene senere når de ikke har gjort det nå?

Et siste spm. Jeg vurderer å endre daro på utreise, kan det være at de merker dette da? Er det best å ikke gjøre noe mer med denne billetten?

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,446
    Bonuspoeng:
    293
    Poengprisen T/R til Cancun er 130 000 poeng
    For 2 blir det da 260 000 poeng

Var CT-en fremdeles gyldig?

18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,838
    Bonuspoeng:
    293
    Ja

Magnus77 liker dette
  19. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,198
    Bonuspoeng:
    183
    Trikset for min del ble å legge inn EB nr for kun den ene flighten, det var dønn umulig for alle. Men siden det var kun den ene flighten jeg ikke fikk velge sete er det helt greit, for nå har jeg sete reservert på alle 6 legs.

Travellingalf liker dette
  20. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er 2 voksne og et barn samt et spebarn, så det stemmer at det blir 260000 poeng til sammen. Så de har ikke trukket de siste 100.000 poengene. CT er fremdeles gyldig ja.

Del denne siden