Du får neppe kansellert med mindre det utstedes et reiseråd til Singapore. Du bør derimot kunne endre reisen til ny dato og/eller destinasjon dersom SAS forlenger perioden der dette er mulig for utgåtte CT, eller dersom Singapore fortsatt har innreiserestriksjoner for reisende fra Norge. SAS Eurobonus FAQ sier følgende: Det viktigste i ditt tilfelle er vel "Vi tilbyr også endring til land med innreiserestriksjoner rundt om i verden". Selv om jeg ikke helt skjønner hvor man skulle ønske å endre til land med innreiserestriksjoner
Hadde vi ikke reist på poeng hadde vi jo sørget for å ha en gjennomgående billett helt til USM. Blir jo litt hassle med en natt på karantenehotell i Bangkok før vi skal reise videre, men nå gjør jeg alt for litt sol og varme
Ikke noe problem, men de har ikke business. Jeg fikk uansett bestilt ekstra bagasje, og har lounge med PP. Det største savnet er kanskje fast track og priority boarding, siden boarding i Asia kan være en prøvelse.
Boarding BKK-USM er supereffektivt. Skikkelig samlebåndfølelse! De flyr jo normalt 2 ganger i timen begge veier. Hiv og hoi inn i flyet, varmmatserveringen er i gang før man har nådd marsjhøyde og ikke lenge etterpå er man på vei ned igjen.
Vel det er ikke Singapore sin regjering enig i; https://safetravel.ica.gov.sg/arriving/overview Om du legger inn Norge som avreiseland, vaksinasjonstype, og turist, så får du opp: If you do not qualify for any of the lanes above, please defer your travel or make alternative travel plans.
Ved et tidligere forsøk på booking med TK skjedde dette: Det var 4 billetter ute i biz og jeg booket 2 av dem, når jeg skulle booke de 2 neste så var det ingen ledige igjen. Er det noen som har kjennskap til om dette pleier å skje med Swiss også? De har jo ofte 9 billetter i biz tilgjengelig, er alle disse mulig å booke? Jeg trenger bare 4 da...
Det skjedde iallefall med oss på Lufthansa, de viste 9 C seter, jeg booket 4 i en bestilling, etterpå var det ingenting ledig.
Samme skjedde meg med TAP. 9 ledige i biz. Jeg booka 4 av de - og neste dag, da jeg skulle booke 2 til, var det tomt. En erfaring klokere ble jeg: neste gang booker jeg alle med en gang
Om det du sier er korrekt så gjelder fortsatt følgende krav: On-arrival COVID-19 PCR test upon arrival at Singapore Changi Airport Post-arrival supervised COVID-19 ARTs on Days 3 and 7 Post-arrival self-administered COVID-19 ARTs on Days 2, 4, 5 and 6 Man må sitte i karantene på hotellet frem til svar på pkt 1 foreligger. Vanligvis 24 t. Så en langweekend i Singapore under de reglene som er på nåværende tidspunkt går med på karantene på hotellet og covid tester dag hver dag. Vil ikke akkurat si det høres veldig attraktivt ut...
Dagens telefoner til SAS: #1: Avbestilling av 1 CT-reise. Med kommentar: skal du bestille ny så belastes du gebyr! For du kan gjøre det selv på nett! Men...går ikke...*orker ikke ta diskusjon* OK! #2: i kø frem til de tar telefon. Blir brutt. #3: Ok frem til sikkerhetskode. - Skal sende på SMS*...venter i 5min, kommer ikke* -Kan holde billetter i 3 timer, så ringer du opp igjen. Ok #4: Nå har jeg fått sikkerhetskode. -Hva er booking ref? Har ikke fått. -Finner ingenting, kan høre med supervisor og be han ringe #5: Ringer på ny, og ber om å bli oppringt. Blir brutt når jeg svarer på oppringing #6: Finner booking. -Splitter booking i to så du får brukt to CT. OK, skal jeg ikke betale/legge inn kredittkort? -Nei det er ok! #7: Ser feil CT har blitt brukt...sjekker...-Nei det er riktig som er brukt. Ok, står at billetter ikke er utstedt. -Ja noe rart her...sjekker...Betaling ikke gjort siden det ikke er lagt inn sikkerhetskode. Ok, legger inn. -Billetter ikke sendt, men skal bli sendt i løpet av noen dager...
Har en booking til BKK i januar, får den opp i appen men ikke på sas.no, er det noen måte å legge den inn manuelt på? Får den opp når jeg søker, men den blir ikke liggende.
Hva som er attraktivt er opp til deg å vurdere. Singapore er åpent for innreise og jeg deler reglene på hva som er mulig.
Har du sjekket om det fortsatt er registrert? Eurobonus-nummer har en tendens til å forsvinne ved endringer.
Stemmer. Flere nettsider sier derimot også at nordmenn IKKE er velkommen i Singapore pt. Så nei, det blir ingen tur dit med alle de reglene og risiko for å ikke komme inn i landet.