Har du fått tilgodelapp på det? Jeg bestilte for lenge siden billetter til Vietnam neste år, disse ble så slettet også av Turkish (møkka selskap). Jeg fikk masse mailer på det men drøyde med å ringe inn til jeg hadde funnet ny tur, da fikk jeg tilgodelapp på en måned og var klar til å bestille igjen. Så om du ikke har fått tilgodelapp allerede så hadde jeg ventet med å ringe til du finner en ny tur w
Ikke fått noen tilgodelapp (er jo kun 1 av 3 strekkninger ene veien som er kansellert) - så jeg tror jeg rett å slett følger ovenstående råd. Har funnet ny rute med 4 pers i C til BKK, så får vi rett å slett kjøpe biletter til Phuket fra BKK. Koster 1000kr for C i en 777. Kan overleve det
Jeg får opp en reise både på Awardfares og united.com. Ringte SAS og de påstår ikke noe var ledig. Jeg ba henne sjekke den eksakte flighten men hun sa hun hadde sjekket alt ut av Europa på den datoen. Viser ikke united.com riktig eller har ikke SAS tilgang til samme bonus-billetter? Gjelder biz til EZE.
Blei det brukt relativt lang tid på søk? Viss nei, så ring igjen. Min erfaring i det siste er at SAS finn det meste utenom Air Canada som har vanvittig masse meir tilgjengelig for eget program. Ein agent tipsa meg forsåvidt om at viss det var synlig både på Aeroplan + United så fant SAS bilettane. Men hugs at United kun viser 330dagar fram i tid så lenger fram i tid enn det er kun Aeroplan som visast.
Det var Air Canada ja. Med to legs i biz så det blir kanskje dyrere for SAS og de dermed ikke er så keen på å søke den frem?
Tja, usikker på grunnen med Air Canada. Det virkar som folk får booka til/fra Europa-Canada. Men ikkje Canada-Usa f.eks. Sjølv har eg kunn sett/bekrefta til/fra YUL/Toronto. Har ikkje funne Vancouver/Calgary. Egen tråd med AC tilgjengelighet. https://insideflyer.no/forums/threads/erfaring-med-tilgjengelighet-med-air-canada.16916/ https://insideflyer.no/forums/threads/erfaring-med-tilgjengelighet-med-air-canada.16916/
Takk. Setene vises som ledige via United hos Awardfares, men det er muligens utdatert info. Jeg kan prøve å ringe igjen...
Jeg har bonusbilletter med Air Canada i business fra EZE-YYZ-CPH .... billetter jeg hadde funnet på ExpertFlyer (bruker bare EF) agenten fant dem også ganske raskt.
Ja, jeg booket TMS til våren. Mye tilgjengelig, og hyggelig poengpris. Har også TAP til MIA til høsten, så enig i at det ser ut som det er god tilgjengelighet. K
Tviler veldig på at den enkelte agent ser og har tilgang til flere seter en de de forteller oss på telefonen. At de selv sitter og "siler" seter basert på pris. Det ville garantert ha gått galt og det ville vært eksempler på at folk får booket seter. Fasiten er til slutt det agentene ser på skjermen. Forutsatt at de har gode søkekunnskaper. Og er en i tvil om det siste så spiller en agentrulett.
Er bestillingen langt frem i tid? Vurderer en tur til EZE selv. Har bare begynt å se på mulige reiser (ikke award engang) og det ser foreløpig ut som LH er en veldig god kandidat.
September 2022 Du kan reise til EZE med Turkish og Swiss og Avianca og Ethiopian også i tillegg til Air Canada og Lufthansa
En hel haug med muligheter! Har i alle fall begynt med å kjøpe en guidebok for Argentina, en start...
Takk for svar. Men hvis jeg skulle ende med å avlyse reisen, vet du om jeg kan få tilbake poengene, selv om CT-en er tapt?
Jeg fikk booket Pratet tidligere på dagen med en dame som påstod det ikke var noen ledige fra Europa. Jeg sa jeg så i United-søket at det var en ledig flight og oppga første flight til henne. Vet ikke om hun søkte eksakt på den men hun fikk ikke opp noe ledig. Senere på dagen ringte jeg igjen og fikk en effektiv svenske på tråden. Ga alle eksakte flighter til han og fikk raskt beskjed om at det var ledig. Mistenker at det er en begrensing på layover når agentene søker. Reisen jeg har nå har 10 timer layover og er jo en omvei via Canada. Kanskje derfor det ikke kommer opp som en valgmulighet hos dem.
Opplevde tidenes mest effektive dame hos SAS nå i kveld, men det begynte ikke så bra. Forhistorien: Hadde bonusbilletter i BIZ fra MUC til BKK i slutten av januar, disse ble kansellert av TG for en drøy uke siden. Har etter det søkt på nye billetter med jevne mellomrom, gjerne hver time gjennom dagen og kvelden, men det har vært lite å finne. I ettermiddag var det ikke noe, men i 21-tiden dukket det plutelig opp 2 seter FRA-BKK dagen før vi egentlig skulle ha reist. Kastet meg da over telefonen, men var usikker på om det fremdeles var åpent. Kom gjennom og valgte engelsk support. Kom gjennom etter 12 minutter, og traff på det som må være den engelske supportens svar på svenske Dennis. Jeg forklarte saken, han fant frem bookingen min og jeg forklarte at jeg ville ha FRA-BKK istedenfor den kansellerte bookingen MUC-BKK, men da han så at jeg hadde utreise fra OSL til MUC mente han at det var umulig å forandre på. Jeg ba han da om å snakke med sin supervisor, noe han skulle gjøre, men etter 34 minutter med den fantastiske ventemusikken til SAS la jeg på. Regnet med at det nå var stengt siden klokken hadde passert 22:00, men gjorde allikevel et nytt forsøk. Valgte denne gangen norsk kundeservice og fikk beskjed om at antatt ventetid var 17 minutter. Det tok 16 minutter og noen sekunder før en sprudlende engelsk dame svarte. Jeg fikk dessverre ikke med meg navnet. Jeg forklarte saken på nøyaktig samme måte som til forrige mann, og hun spurte om jeg hadde noen flightnummer hun kunne se på. Jeg ga henne de flightene jeg ville ha, LH OSL-FRA og TG FRA-BKK, og det tok under 3 minutter fra jeg ga henne numrene til bookingen var i boks. Hun fant riktignok ikke C hos LH til tross for at AW viser 9 ledige seter på den flighten jeg skal ha, men jeg overlever nok OSL-FRA i X. Så de kan hvis de vil, problemet er vel at det virker som at det er mange som ikke vil.
Ringte CT telefonen i dag tre ganger. Første gang for å booke og ba til høyere makter at vår kjære venn Dennis ikke svarte. Fikk svar fra Camilla, super hyggelig og effektiv som både søkte legg for legg og såg på flere muligheter. Alt gjort på under 10 min! Andre gang var Sophie for å sjekke opp bestillingen (fikk ikke bekreftelse av en eller annen grunn), men hyggelig og flittig. Tredje gang for å endre noen legs til biz, Emily (Engelsk talende) på andre siden, fant alt jeg ramset opp. Meget service innstilt dame! Godt mulig våre klager har hjulpet litt, så får vi håpe de holder trenden