Erfaring med tilgjengelighet med Air Canada?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av indahla, 25. aug 2021.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ettersom Canada er et av få land som (snart) er åpent for fullvaksinerte nordmenn forsøker jeg å få til en tur dit i starten av oktober. Har funnet "massevis" av ledige billetter på AF men SAS finner ingenting.
    De sjekket totalt 10 flighter hvor jeg så ledig i Biz men de ikke fant noe ledig, verken i Biz eller Eco. Dette var for en person.

    Noen med erfaring på hva AC gjør tilgjengelig av billetter til Eurobonus og hvordan jeg kan søke opp disse uten å måtte ringe SAS hver gang for å sjekke?
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,948
    Likes mottatt:
    5,744
    Bonuspoeng:
    183
    En grei tommelfingerregel er at setene ikke kan bookes av andre selskaper dersom AwardFares kun viser tilgjengelighet for Aeroplan.
     
    indahla liker dette
  3. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Samme erfaring her. Hadde vært en god funksjonalitet i AF å kunne ekskludere programmer som Aeroplan fra søket.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøkte å snakke med SAS igjen. Fant en flight som viste 1 Biz for United (LHR-YVR, AC861) men likevel ikke synlig hos SAS. Litt dårlig tid så rakk ikke å sjekke flere flighter.

    2021-08-25 13_57_14-YVR to LHR, FRA - Sat, Oct 2 · AwardFares.png

    Jeg kjenner jeg sliter med å be de søke massevis av flighter, men det er kanskje det de er der for (når ikke løsningen på nett fungerer..)
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Booket tur til Kanada i påsken neste år, og fant billetter der United og Life Miles (og AC) viste tilgjengelighet.
     
    indahla, RoadKing, holmen and 2 others like this.
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har personlig gitt opp AwardFares, men jeg har ved to anledninger den siste måneden funnet Air Canada business-billetter på united.com som jeg har booket med EuroBonus. På den siste måtte jeg riktignok spille agentroulett, men det ser ut til å være sjeldent god tilgjengelighet på Air Canada bonusbilletter akkurat nå.
     
    indahla liker dette
  7. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte en mail til AwardFares i går og fikk bekreftet at de jobber med en løsning hvor man kan velge/velge bort de ulike awardprogrammene. Hvis man kan luke ut Aeroplan i et søk blir det kanskje enklere å finne de som kan bookes med EB.
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan nå bekrefte at selv om det står tilgjengelig for United (både på AF og united.com) er det ikke alle seter SAS kan se/booke.
    Jeg fant, etter mye frem og tilbake med en meget hyggelig agent, likevel en reise LHR-YUL-YYZ-YUL-FRA med Air Canada i Biz.
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    For meg funket ingen ruter som kun United og Aeropostale viste tilgjengelighet på. Viste derimot både United og lifemiles tilgjengelige billetter ble det brått litt bedre, men var jo nesten ingen avganger hvor begge viste tilgjengelighet.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Er det slik at den "everyday" fare'n som vi brukte som indikator på om en poengreise funnet på United var bookbar med SAS EB ikke funker lenger?
     
  11. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Huff… jeg som akkurat hadde lagt meg ned i sengen med iPaden min for å finne en reise i biz til Canada. Ser selv på awardfares at det ser tørt ut…
     
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,220
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Og er expertflyer enig med awardfares? Og i såfall hvilken variant av Awardfares? United eller Air Canada?

    K
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde vært digg å finne ut av, og at Awardfares isåfall kunne implementere dette. Så slipper man å lete seg gjennom alle de billettene hos AC man ikke kan booke..
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Koster EF penger for å søke etter bonus-seter eller er det mulig å gjøre gratis?
    Kan jo være en mulighet å bruke AF for å finne flighter (syns den er god på det) og så sjekke tilgjengelighet på EF.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det koster.
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Har EF fortsatt samme begrensning som United på søk fram i tid? 337 dager er det vel, dvs ikke mulig å søke opp for eksempel NH F når de blir lagt ut.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nope .
    Screenshot_20210915-123559_Chrome.jpg
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,948
    Likes mottatt:
    5,744
    Bonuspoeng:
    183
    For Award-søk hos de fleste *A-selskaper er det 337 dager som gjelder:

    Screenshot 2021-09-15 at 12.42.04.png

    Unntak er f.eks. Turkish som publiserer I og X-klasse i GDS.
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Joa. Men jeg ser etter grunner til å bytte tilbake til expertflyer her ;) Awardfares har blitt dyrt og treigt, men har fortsatt enkelte fordeler som akkurat dette.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Blææ...
    Var gøy så lenge det varte, men det var jaggu ikke lenge..

    upload_2021-10-7_22-38-51.png
     

Del denne siden