Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. mariusea

mariusea Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Skulle gjøre en endring på returen på en CT-bestilling (jeg er på ferie nå og SAS endrer returen pga. covid). Er i Dakar, Senegal (Vest-Afrika) og ringte og spurte om å fly herifra og hjem til Oslo.
    Agenten: ja, finner ledig på business med Singapore Airlines til Brussel og videre til Oslo.
    Jeg: sikker på at du søker fra riktig flyplass? Jeg er i Dakar, Singapore Airlines flyr ikke hit…
    Agenten: joda, det er ledig med Singapore Airlines nå om en uke fra Dakar… nei vent litt, fikk ikke til å booke den likevel

altså…

Upsaker, holmen, Nemo and 2 others like this.
  2. mariusea

mariusea Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Kort spørsmål: hvis en booking som har utgått CT blir kansellert av flyselskapet, får man utvidet varighet på CT i 30 dager eller ut denne+neste måned?

3. SInn

SInn Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som har erfaring med å booke fifth freedom flights med poeng? tenker da spesielt på SQ sine, FRA-JFK, MAN-IAH, CPH-MXP

4. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Tidligere har det vært lett å finne bonusbilletter med Ethiopian på united sine søkesider, men den siste tiden vises ikke noe tilgjengelig. Noen som vet om CT-telefonen ser ledige billetter?

5. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Ut inneværende + neste. Så det kan lønne seg å vente til 1. januar med å gjøre krav på den ;) Jeg fikk kansellert en reise i midten av oktober, men ventet til 1. november med å ringe inn. Fikk da ny med varighet ut desember.

Emma liker dette
  6. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Takk!

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,058
    Bonuspoeng:
    293
    Artig tilfelle i dag!
    Jeg hadde en flygning fra YUL-VIE-CPH-BGO 26.-27.05
    Så kansellerte Austrian flygningen 26.05 og flyttet oss til 27.05 slik at vi kommer til CPH 28.05. SAS har likevel oss på flyet 27.05 og jeg spurte om det var mulig å flytte den til den 28.05 …
    Svaret jeg fikk fra Magnus var at vi kunne få plass på CPH-SVG-BGO den 19.05 …
    Du verden…

sutenai, Insomnia4u, Upsaker and 4 others like this.
  8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk melding om kansellering av ene flyet i dag. CT tur OSL - VIE - HND.
    Opprinnelig utreise 8. april, flyttet til 5. april.
    Kan jeg be om noen alternative ombookinger uten å miste eller måtte ut med ny CT? Ønsker ikke ta ut 3 ekstra fridager for å reise. Bare Wien - Tokyo strekket som er ombooket, ikke kommet noe med sas enda. Booket gjennom CT-telefonen.

9. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Bare til å finne frem DeLorean Doc!

tobeornot999 liker dette
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,644
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor finner de de der folka?

tobeornot999, Jeanette and Eddie47 like this.
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker som om Austrian har gjort endel kanselleringer idag. Jeg har også en flight som har blitt flyttet på et par dager.

12. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk dessverre en kansellering på en SN BRU-YUL flight.

Ringte SASpå kveldstid for å forandre CT. Valgte engelsk for "kortere svartid"
    Jeg: Ser det er en kansellering, tror jeg fant en alternativ routing via VIE.
    Agent: finner ikke den du fant, men det er en tidligere på dagen med Singapore Airlines til VIE og videre med Austrian Airlines(!)
    Jeg: (*du verden*) okei... får du booket de?
    *Pausemusikk, nye flighter dukket opp i app*
    Ikke Singapore airlines, men selvsagt SN fra BRU til VIE.
    Agent: Det var dessverre noe galt med den VIE-YUL flighten, ikke bekreftet.
    Ber deg ringe på mandag for å bekrefte.
    Jeg: ...meeen, den står som kansellert, og jeg er booket i økonomi?(!)
    I tillegg har du satt opp flighter der jeg ikke rekker neste flight...
    Agent: ber deg om å ringe på mandag, og helst mellom 9 og 16...
    :rolleyes:o_O
    PS! ville ikke prøvd å forandre en F-reise med SAS på kveldstid...:eek:

Last edited: 16. des 2021
    Insomnia4u and holmen like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,058
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsettelse:

Ringte i dag til SAS sitt norske nummer, fikk en smilende og hyggelig dansk dame på tråden.
    Hun forsto problemet med en gang, «litt vanskelig å fly fra CPH 27.05 når dere lander på CPH 28.05»
    «Gi meg noen minutter så skal jeg sjekke muligheter, er det ok å reise fra YUL 26. eller 27.05»
    Pausemusikk!
    «Er det i orden at dere reiser CPH-BGO 28.05 i stedet for 27.05?»
    Jeg hadde selvsagt sjekket på forhånd om det var ledige bonusseter på det flyet og det var det ikke.

Den hyggelige danske damen hadde da fått åpnet 2 Plus seter for oss ….
    Jeg oppfattet ikke navnet, men er helt sikker på at det var en av våre hyggelige venninner på dansk diamant-Mail. Hun hørtes ut som om hun kjente meg og mine ønsker.

Last edited by a moderator: 21. des 2021
    EndreD, Hanen, Kjetil L and 10 others like this.
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes ikke billetter med *A til USM, så disse kjøpes separat. Hadde ikke planer om å benytte noen av Sandbox-variantene, men ordinære innreiseregler til Thailand. Det betyr test ved ankomst, 1 natt på godkjent hotell, vente på svar og deretter frihet til å reise hvor som helst i Thailand forutsatt negativt testresultat.

Insomnia4u and Rscott like this.
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Drar du fra Bangkok til Samui med Bangkok Airways, eller har du funnet andre alternativer? Jeg har en tilnærmet identisk tur et par uker senere, så jeg håper du poster litt erfaringer og evt info om problemer underveis :)

16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Vi flyr alltid Bangkok Airways til USM. :) Eneste jeg er usikker på er om vi må beregne 1 eller 2 netter på hotell i Bangkok før avreise til Samui. Det beste hadde vært å reise rett til Samui uten å stikke innom Bangkok, men flyet lander på Suvarnabhumi litt over kl. 17 og siste fly til USM går kl.18. Det blir for snaut! Vil helst komme oss med siste fly til USM dagen etter ankomst i BKK, men er rett vi ikke har fått svar på testen. Må undersøke litt nærmere hvor lang tid det har tatt før folk har fått svar på test.

Rscott liker dette
  17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    I snitt ca 8 timer fra prøvetaking til svar på mail.

Rscott and Jeanette like this.
  18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info! Hvis det er representativt er det jo ikke ille. Da kan vi forhåpentligvis komme oss videre til USM dagen etter. :)

19. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har prøvd å lese meg opp på reglene for CT ved kansellering pga innreiseregler, men finner ikke svaret på mitt spørsmål.

Har en CT som utløper i år og vi ønsker å booke Singapore rundt mai.
    Jeg finner billetter og alt er ok der, men Singapore tillater ikke turister fra Norge pt.
    Hvordan situasjon er i mai er jo ikke lett å forutse, men vi håper jo på at dette potetlandet har litt mer kontroll på smitten i mai enn nå.

Hva skjer med min CT om vi kansellerer i mai pga fortsatt innreise nekt for Nordmenn til Singapore?
    Jeg antar at vi mister CT fordi det på bookingtidspunkt ikke var mulig å dra dit, men jeg tenkte å høre her om noen her inne hadde noen konkrete erfaringer med den problemstillingen.

Alternativet vårt er selvsagt å booke veldig mange måneder frem i tid, eller velge en annen destinasjon vi vet er åpen.

20. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Bare ville nevne at norsk UD ikke har noe reiseråd for Singapore og Nordmenn er velkommen som turister i landet. Begrensningen for norske borgere ligger i hvor du har oppholdt deg de siste 14 dagene og hvilken flight du tar.

Insomnia4u liker dette

Del denne siden