Ingen salg av billetter til eller fra Japan per nå.. Og jeg som satt litt på gjerdet ang bestilling av connection til min first-reise ut fra HND i desember..
Fikk endret CPH-HND med SAS i mars fra A350 til A340 nå nettopp. Forstår at flere har opplevd dette på andre ruter. Har dere fått endret tilbake til A350?
Kan ha en sammenheng med dette: https://simpleflying.com/japan-no-new-flight-bookings-2022/ "The Japanese government has asked airlines to stop accepting new bookings on flights to Japan over heightened concerns about the new omicron virus variant. The announcement from the Japanese transport ministry followed the news that a second traveler from overseas had tested positive for the variant. The Japanese transport ministry says the request was made to all airlines with international flights to Japan and not just Japanese carriers. The ministry also said that, at this time, it was simply a request and not a mandate. The recommendation applies to all passengers, including Japanese citizens, and is effective today, Wednesday, December 1st."
Er det mulig å bruke CT på Aegean Airlines? Og stemmer expertflyer og awardfares for dette selskapet? Trenger å finne noe annet enn TK til IST, da TK ikke er åpent for eurobonus booking den dagen jeg sender noen på tur. Har biz videre fra IST dagen etter
Er det noen her som har erfaring med å betale reiser med Paypal? Som del av en ferie har jeg leid en relativt dyr villa i Thailand i februar. De tar ikke kredittkort, og ville ha bankoverføring. Det var helt uaktuelt, så vi har blitt enige om Paypal. Det betyr at jeg om ikke annet får bonuspoeng på det underliggende kortet, men ikke den vanlige kredittkortgarantien. Paypal gjør som kjent sine egne vurderinger ved tvister, og har visstnok 6 mnd behandlingstid. Kontrakten innebærer at de tilbakebetaler hele beløpet hvis landet stenger ned, eller flyselskapet kansellerer pga covid. Jeg har så langt betalt et depositum jeg tåler å tape, men må betale restbeløpet innen nyttår. Jeg aner ikke om de har økonomi til å betale tilbake. Er veldig i tenkeboksen om jeg skal ta sjansen på å betale restbeløpet 1,5 mnd i forkant. Er det noen som har erfaring med en slik prosess? Håper jo at det ikke blir nødvendig, men greit å høre om erfaringer med Paypals klagehåndtering.
Ikke et direkte svar på spørsmålet ditt, men jeg for min del ville valgt et overnattingsted via en kjent leverandør som hotels/expedia/booking/agoda, AirBnb eller Vrbo, og som tilbyr gratis kansellering tett opptil avreise. Mulig det vil funke å kjøre krav via PayPal, men pga usikkerheten vedrørende dekning hadde ikke jeg giddet.
Har gode erfaringer, men kanskje ikke direkte sammenlignbare. Ved to anledninger har jeg klaget/reklamert på vare bestilt på nett og betalt med paypal. Begge gangene fikk jeg refundert hele beløpet uten nevneverdig spørsmål fra paypal. Var dog et beløp på bare noen få tusen den ene gangen og 3-400 andre gang.
Takk! Beløpet er nok ikke så viktig. Det viktigste er at Paypal faktisk er villig til å ta tak i slike ting.
Hadde samme opplevelse med Dennis forrige uke. Helt håpløs. Kjente ikke til reglene for endring av kansellerte ruter med gammel CT, og fant ikke en enste mulighet til reise på 3 mnd og visste null interesse for å hjelpe. La på og kom gjennom etter 40 min til en som fant mine forslag og alt i boks 10 min senere.
...og det første som skjer etter man har sendt inn all mulig info de krever og litt til i et webskjema er en automatisk mail-kvittering i retur: "Vi har 6-8 ukers behandlingstid" Bolaget i Frösundavik slutter aldri å imponere!
Da er det bare å glede seg, for etter 8-12 uker kommer det et copy paste svar som ikke er relevant for din klage fra en Indisk kundehandler som ikke har lest infoen i web skjemaet ditt. Så da er vi nok kvitt Denniz
Det er viktig å oppgi EB-status. Det har de faktisk presisert til meg. Tror de er flinkere til å prioritere her enn på tlf. Jeg har hatt 3-4 saker, og samtlige har blitt behandlet på 1-4 dager.
Takk, det var veldig nyttig klipp. Men i mitt tlifelle hjalp det ikke. Jeg oppga både EB nummeret (mener jeg å huske) i skjemaet, OG jeg er sikker på at jeg innledet friteksten med å si at jeg er EB diamond nr xxxxxxxxx. Så langt har jeg ikke hørt noe, 3 uker etter innsendelse. Bortsett fra auto-mailen.
Samme erfaring som de over ang. innsendelse til Customer Care. Presiserte at jeg var EBG, fikk bare svada om 6-8 uker behandlingstid.
Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg spør likevel. Jeg skal bruke min første CT. Opptjent i 2020, og utløper nå ved nyttår. Planlegger reise til sommeren. Men, er det mulig å gjøre endringer på en booket CT-reise, etter at CT er utløpt? Og i så fall, hvilke endringer er mulig? Dato, flyselskap, klasse, destinasjon etc.? Må forøvrig si at jeg gruer meg litt til å forsøke meg på CT-booking for første gang, etter å ha lest de siste sidene her.
I utgangspunktet nei, men akkurat nå går det å endre på reiser til Asia så lenge utreisen er før 31. Mars. Dette pga Covid. Mulig denne datoen flyttes på pga Omnikron såklart, men ingen indikasjoner på det enda. Ellers kan du endre på/kansellere reisen og få utløpsdato på CT utvidet dersom hele eller deler av reisen kanselleres av SAS, Utenriksdepartementet kommer med et reiseråd for destinasjonen eller du eller noen i reisefølget får Covid tett opp mot reisen.
Du har i utgangspunktet ikke noen muligheter til å gjøre noen endringer på en utgått CT, dessverre. Men med pågående covid-19 situasjon, har SAS åpnet for muligheten for å endre på disse. Om du får tilbake den utgåtte CT'en med frist på 30 dager (ved kansellering), eller om du kan endre billettene til en annen destinasjon eller tid er litt avhengig av hva SAS velger å gi. Du finner mer informasjon om dette her: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus
Har en 2xCT reise bestilt til Thailand i sommer for 4 pax. Til HKT (SK,TK), hjem fra BKK (TG, LX). Fikk for et par dager siden en epost fra Turkish at de har kansellert segmentet IST-HKT. Ser ut som de har fjernet den flighten fra programmet og nå kun flyger til BKK (mulig det var et married segment tidligere). Ringte SAS og snakket med noen som ikke virket veldig viderekommen. Han mente uansett at de hade et helt team på SAS som jobbet med slikt og at det ville fikse seg med all sikkerhet, men at jeg kunne ringe tilbake om en uke hvis det ikke har fikset seg. Spørsmålet mitt er hva dere har for erfaring av dette? Blir jeg ombooket av Turkish/SAS, eller må jeg ta tak i det selv? Finner ingen andre reiser til HKT på disse dagene, men klarer å finne 4 billetter i C til BKK i hvert fall. Litt usikker på om det kan bli problem å vente for lenge da en av mine CT går ut nå ved nyttår. Håper noen har litt gode råd?