Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen salg av billetter til eller fra Japan per nå.. Og jeg som satt litt på gjerdet ang bestilling av connection til min first-reise ut fra HND i desember..
     
  2. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk endret CPH-HND med SAS i mars fra A350 til A340 nå nettopp. Forstår at flere har opplevd dette på andre ruter. Har dere fått endret tilbake til A350?
     
  3. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk nylig endring fra A350 til A330 i januar, men den ryker vel av andre årsaker..
     
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,707
    Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ha en sammenheng med dette: https://simpleflying.com/japan-no-new-flight-bookings-2022/

    "The Japanese government has asked airlines to stop accepting new bookings on flights to Japan over heightened concerns about the new omicron virus variant. The announcement from the Japanese transport ministry followed the news that a second traveler from overseas had tested positive for the variant.
    The Japanese transport ministry says the request was made to all airlines with international flights to Japan and not just Japanese carriers. The ministry also said that, at this time, it was simply a request and not a mandate. The recommendation applies to all passengers, including Japanese citizens, and is effective today, Wednesday, December 1st."
     
  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    714
    Likes mottatt:
    1,787
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å bruke CT på Aegean Airlines? Og stemmer expertflyer og awardfares for dette selskapet? Trenger å finne noe annet enn TK til IST, da TK ikke er åpent for eurobonus booking den dagen jeg sender noen på tur. Har biz videre fra IST dagen etter
     
  6. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen her som har erfaring med å betale reiser med Paypal?

    Som del av en ferie har jeg leid en relativt dyr villa i Thailand i februar. De tar ikke kredittkort, og ville ha bankoverføring. Det var helt uaktuelt, så vi har blitt enige om Paypal. Det betyr at jeg om ikke annet får bonuspoeng på det underliggende kortet, men ikke den vanlige kredittkortgarantien. Paypal gjør som kjent sine egne vurderinger ved tvister, og har visstnok 6 mnd behandlingstid.

    Kontrakten innebærer at de tilbakebetaler hele beløpet hvis landet stenger ned, eller flyselskapet kansellerer pga covid. Jeg har så langt betalt et depositum jeg tåler å tape, men må betale restbeløpet innen nyttår. Jeg aner ikke om de har økonomi til å betale tilbake. Er veldig i tenkeboksen om jeg skal ta sjansen på å betale restbeløpet 1,5 mnd i forkant.

    Er det noen som har erfaring med en slik prosess? Håper jo at det ikke blir nødvendig, men greit å høre om erfaringer med Paypals klagehåndtering.
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,369
    Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke et direkte svar på spørsmålet ditt, men jeg for min del ville valgt et overnattingsted via en kjent leverandør som hotels/expedia/booking/agoda, AirBnb eller Vrbo, og som tilbyr gratis kansellering tett opptil avreise. Mulig det vil funke å kjøre krav via PayPal, men pga usikkerheten vedrørende dekning hadde ikke jeg giddet.
     
    Insomnia4u and Rscott like this.
  8. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Har gode erfaringer, men kanskje ikke direkte sammenlignbare. Ved to anledninger har jeg klaget/reklamert på vare bestilt på nett og betalt med paypal. Begge gangene fikk jeg refundert hele beløpet uten nevneverdig spørsmål fra paypal. Var dog et beløp på bare noen få tusen den ene gangen og 3-400 andre gang.
     
    Rscott liker dette
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Beløpet er nok ikke så viktig. Det viktigste er at Paypal faktisk er villig til å ta tak i slike ting.
     
  10. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde samme opplevelse med Dennis forrige uke. Helt håpløs. Kjente ikke til reglene for endring av kansellerte ruter med gammel CT, og fant ikke en enste mulighet til reise på 3 mnd og visste null interesse for å hjelpe. La på og kom gjennom etter 40 min til en som fant mine forslag og alt i boks 10 min senere.
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    ...og det første som skjer etter man har sendt inn all mulig info de krever og litt til i et webskjema er en automatisk mail-kvittering i retur:

    "Vi har 6-8 ukers behandlingstid"

    Bolaget i Frösundavik slutter aldri å imponere!
     
    Jeanette, Eddie47 and Rscott like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,325
    Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det bare å glede seg, for etter 8-12 uker kommer det et copy paste svar som ikke er relevant for din klage fra en Indisk kundehandler som ikke har lest infoen i web skjemaet ditt. Så da er vi nok kvitt Denniz :rolleyes:
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  13. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Det er viktig å oppgi EB-status. Det har de faktisk presisert til meg. Tror de er flinkere til å prioritere her enn på tlf. Jeg har hatt 3-4 saker, og samtlige har blitt behandlet på 1-4 dager.

    DiamondDK.png
     
    Last edited: 04. des 2021
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, det var veldig nyttig klipp.

    Men i mitt tlifelle hjalp det ikke. Jeg oppga både EB nummeret (mener jeg å huske) i skjemaet, OG jeg er sikker på at jeg innledet friteksten med å si at jeg er EB diamond nr xxxxxxxxx.

    Så langt har jeg ikke hørt noe, 3 uker etter innsendelse. Bortsett fra auto-mailen.
     
  15. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Samme erfaring som de over ang. innsendelse til Customer Care. Presiserte at jeg var EBG, fikk bare svada om 6-8 uker behandlingstid.
     
  16. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg spør likevel.

    Jeg skal bruke min første CT. Opptjent i 2020, og utløper nå ved nyttår. Planlegger reise til sommeren. Men, er det mulig å gjøre endringer på en booket CT-reise, etter at CT er utløpt? Og i så fall, hvilke endringer er mulig? Dato, flyselskap, klasse, destinasjon etc.?

    Må forøvrig si at jeg gruer meg litt til å forsøke meg på CT-booking for første gang, etter å ha lest de siste sidene her.
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,312
    Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet nei, men akkurat nå går det å endre på reiser til Asia så lenge utreisen er før 31. Mars. Dette pga Covid. Mulig denne datoen flyttes på pga Omnikron såklart, men ingen indikasjoner på det enda.

    Ellers kan du endre på/kansellere reisen og få utløpsdato på CT utvidet dersom hele eller deler av reisen kanselleres av SAS, Utenriksdepartementet kommer med et reiseråd for destinasjonen eller du eller noen i reisefølget får Covid tett opp mot reisen.
     
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,416
    Likes mottatt:
    912
    Bonuspoeng:
    113
    Du har i utgangspunktet ikke noen muligheter til å gjøre noen endringer på en utgått CT, dessverre.

    Men med pågående covid-19 situasjon, har SAS åpnet for muligheten for å endre på disse. Om du får tilbake den utgåtte CT'en med frist på 30 dager (ved kansellering), eller om du kan endre billettene til en annen destinasjon eller tid er litt avhengig av hva SAS velger å gi. Du finner mer informasjon om dette her: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus
     
  19. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Har en 2xCT reise bestilt til Thailand i sommer for 4 pax. Til HKT (SK,TK), hjem fra BKK (TG, LX).

    Fikk for et par dager siden en epost fra Turkish at de har kansellert segmentet IST-HKT. Ser ut som de har fjernet den flighten fra programmet og nå kun flyger til BKK (mulig det var et married segment tidligere). Ringte SAS og snakket med noen som ikke virket veldig viderekommen. Han mente uansett at de hade et helt team på SAS som jobbet med slikt og at det ville fikse seg med all sikkerhet, men at jeg kunne ringe tilbake om en uke hvis det ikke har fikset seg.

    Spørsmålet mitt er hva dere har for erfaring av dette? Blir jeg ombooket av Turkish/SAS, eller må jeg ta tak i det selv? Finner ingen andre reiser til HKT på disse dagene, men klarer å finne 4 billetter i C til BKK i hvert fall.

    Litt usikker på om det kan bli problem å vente for lenge da en av mine CT går ut nå ved nyttår. Håper noen har litt gode råd?
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,993
    Likes mottatt:
    22,910
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ikke holdt pusten.
     
    tobeornot999, ehawk and espenlampe like this.

Del denne siden