Eh.. ok? Fikk en danske på tlf, skjønner bare halvparten av hva vedkommende sa. Er livredd for å få noe kål med bestillingen nedover. Forstod det sånn at alt må kanselleres for å så booke på nytt. Med risken for at bonusbill i ikke dukker opp igjen. Kan du utdype litt @Upsaker
Dette ble faktisk interessant.. Grunnen til at jeg ble satt på hold var at ombokkingen Lufthansa\SAS hadde gjort var på flyvninger utenom Star Aliance. Agenten jeg snakket med skjønte derfor fint lite hvordan det gikk på en normal Reward bilett. Fikk faktisk veldig god hjelp og turen ble vestenlig bedre en før endringen. OSL - MUC - HND - MUC - OSL 2 dager lenger i Japan også Win-Win
Du ringer inn, ber om å splitte bookingen i 2 PNR. Da kan du gjøre hva du vil med den ene. Blir som å ha booket hver for seg.
Mulig å legge til infant på eksisterende booking men hvor CT er utløpt? Eller blir dette å anse som en endring av reisen?
Gullmailen skrev til meg en gang at dette ikke er noe problem, faktisk er det en fordel å vente siden det kan bli problemer å fjerne spedbarn igjen hvis man velger å skaffe barnevakt isteden. Klart... Det var Vibeke som sa dette, så det som gjelder nå trenger jo ikke være det samme...
Jeg mente det ble rapportert om ny jobb på LinkedIn, men nå har ikke jeg sjekket selv. Savner henne uansett, og hun kan sikkert ønskes en god jul både en og to ganger fra forum.
Vi vurderer Maldivene (MLE) i vinterferien i 2022. Hva anbefales av reiserute? Jeg skjønner at vi muligens er for seint ute, men lurer på hvor folk eventuelt prøver å søke seg frem og typisk reiserute?
Jeg ga opp å finne Star Alliance billetter til MLE, men det var før søket til SAS kom på nett igjen. Via IST virker som det mest innlysende, men jeg fant aldri noe tilgjengelighet i I klasse. Ellers tror jeg det er en og annen Edelweiss flyvning fra ZRH, men er ikke sikker på om det lar seg booke for EB poeng? Tror de andre mulighetene er via VIE, FRA eller SIN. Jeg endte opp med å bruke Flying Blue poengene fra Ressurs Bank sitt velkomsttilbud for et par år siden. Har inntrykk av at det er flere på forumet som sitter på en del Flying Blue poeng, så det kan være et alternativ å undersøke hvis dere er fast bestemt på MLE.
Takk for utfyllende svar. Det kan godt være vi er villige til å betale noen for en Flying Blue poengreise. Ellers er vi definitivt ikke helt låst til Maldivene. Men et sted varmt, feks Mauritius, Seychellene, etc.
Sjekk også Finnair sitt poengtilbud: https://insideflyer.no/forums/threads/finnair-strikes-again.17285/ Vet ikke om de flyr til MLE.
Har 2 ANA F til Tokyo som egentlig skal foregå i slutten av januar. Disse ble booket gjennom diamantmailen og hjelp av Vibeke/Janni i sin tid. Disse er vel det dessverre en stor sannsynlighet for at det ikke blir noe av. Hva anbefales å gjøre her? CT'ene er utgått. Kan disse bli "reaktivert" hvis man ringer inn, eller bør man vente til flyselskapet kansellerer her?
Du kan vente og se om det blir en kansellering. Evt kan du booke om disse til et annet tidspunkt og/eller destinasjon da SAS lar deg booke om reiser til Asia, selv om CT har utløpt, så lenge avreise er før 31.3.
Har en reise til Thailand i januar som kanskje ikke blir noe av pga nye innreiserestriksjoner. På denne er det benyttet en CT med utløp 31.12.21. Om jeg selv kansellerer reisen, vil CT frigjøres med 30 dagers gyldighet? Eller må jeg endre den eksisterende bookingen, dvs ikke kansellere den?