DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,845
    Bonuspoeng:
    183
    Hva og hvor ble du tilbudt? Jeg hørte noe om at nordea var offensive, er der selv men fikk ikke noe bedre, så jeg er på gjerdet for å vurdere dnb e.l. for å se om de vil komme med noe bedre.

Cumulus liker dette
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,424
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det kan bli dyre levelpoints om man betaler en høyere rente på et større boliglån. Sannsynlighvis billigere å kjøpe de levepointene du trenger i stedet.

3. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    2,053
    Bonuspoeng:
    93
    Har forhandlet boliglånsrenten etter forrige renteoppgang. Ble varslet i mai om at vi gikk opp fra 4,79% til 5,04% nominell. Sendte en mail til rådgiver og fikk forhandlet ned til 4,89% nominell rente. Ca 56% belåningsgrad.

Last edited: 07. aug 2026 kl 12:51
    Cumulus and stekus like this.
  4. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,845
    Bonuspoeng:
    183
    er på 4,99 nominell. Synes ikke det er fantastisk, da jeg har hørt om andre som man prøver å lokke til seg i samme bank (nordea) er bedre. Har nok noe høyere belåningsgrad, men ikke testet helt den i det siste.

5. eventyrer

eventyrer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har byttet bankforbindelse med DNB til Nordea for et år siden. Jeg har fortsatt SAGA hos DNB, så gjenstår det å se hvor lenge jeg får beholdt SAGA fordelene.

Jeg har lest her på forumet om at DNB har en opprydding en gang i blant på SAGA fordelene.

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,066
    Bonuspoeng:
    183
    Inntrykket er litt hitt or miss. Har en kollega som ble nedgradert og mistet SAGA. Kollega to beholdt alt og gjør det enda. Forskjellen var at kollega en har vært i tett dialog med DNB. :p

7. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Er dette vanlig lån eller rammelån?

Last edited: 07. aug 2026 kl 14:32
  8. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    2,053
    Bonuspoeng:
    93
    Vanlig annuitetslån

9. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyttet mitt lån fra Nordea til DNB og gjorde samtidig om til rammelån. Har 4,99 nominell hos DNB nå.

Del denne siden