DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,887
    Bonuspoeng:
    183
    Hva og hvor ble du tilbudt? Jeg hørte noe om at nordea var offensive, er der selv men fikk ikke noe bedre, så jeg er på gjerdet for å vurdere dnb e.l. for å se om de vil komme med noe bedre.

Cumulus liker dette
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,495
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det kan bli dyre levelpoints om man betaler en høyere rente på et større boliglån. Sannsynlighvis billigere å kjøpe de levepointene du trenger i stedet.

3. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    2,093
    Bonuspoeng:
    93
    Har forhandlet boliglånsrenten etter forrige renteoppgang. Ble varslet i mai om at vi gikk opp fra 4,79% til 5,04% nominell. Sendte en mail til rådgiver og fikk forhandlet ned til 4,89% nominell rente. Ca 56% belåningsgrad.

Last edited: 07. aug 2026
    FlyerOslo, Cumulus and stekus like this.
  4. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,887
    Bonuspoeng:
    183
    er på 4,99 nominell. Synes ikke det er fantastisk, da jeg har hørt om andre som man prøver å lokke til seg i samme bank (nordea) er bedre. Har nok noe høyere belåningsgrad, men ikke testet helt den i det siste.

5. eventyrer

eventyrer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har byttet bankforbindelse med DNB til Nordea for et år siden. Jeg har fortsatt SAGA hos DNB, så gjenstår det å se hvor lenge jeg får beholdt SAGA fordelene.

Jeg har lest her på forumet om at DNB har en opprydding en gang i blant på SAGA fordelene.

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,095
    Bonuspoeng:
    183
    Inntrykket er litt hitt or miss. Har en kollega som ble nedgradert og mistet SAGA. Kollega to beholdt alt og gjør det enda. Forskjellen var at kollega en har vært i tett dialog med DNB. :p

7. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    Er dette vanlig lån eller rammelån?

Last edited: 07. aug 2026
  8. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    2,093
    Bonuspoeng:
    93
    Vanlig annuitetslån

9. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyttet mitt lån fra Nordea til DNB og gjorde samtidig om til rammelån. Har 4,99 nominell hos DNB nå.

10. trondern

trondern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Hvis jeg bikker 500 000 i omsetning i midten av desember slik at de 10 000 nivåpoengene utbetales tidlig i januar når fakturaen kommer, teller da disse 10 000 som opptjent i 2027-opptjeningsperioden min, eller har de et system for å tilbakedatere de til 2026?

11. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    27

12. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,115
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan kontakte kundeservice slik at de endrer fakturadatoen fra starten av måneden til slutten av måneden, da vil du få faktura siste uken i måneden (rundt den 25. om jeg ikke husker helt feil).

13. trondern

trondern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Det var 2027 jeg ville høre!

14. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har opplevd 1 gang, og det var i mars i år, at nivåpoeng ble kreditert i "feil" måned. Jeg har fakturadato på den 5. i måneden, men fakturaen for mars kom 1. april og nivåpoeng ble kreditert 31. mars. Banken forklarte det med påsken som gjorde at første bankdag etter 1. april var tirsdag 7. april. Derfor kjørte de like gjerne ut faktura 1. april. (Forfallsdato endret de ikke - den var 20. april.)

Men i ditt tilfelle bør du være rimelig trygg. Både 4. og 5. januar er vanlige bankdager.

Del denne siden