DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Jon_Noj

Jon_Noj EBD

Likes mottatt:
    657
    Bonuspoeng:
    93
    Min rådgiver fortalte at pkt.4 har vært praksis siden forrige innstramming, mulig de bare har presisert det for å unngå masse spørsmål om det.

Men nå ser personlige rådgiverne ut til å ha forsvunnet også, står ingenting om dette på Saga siden lenger, kun at man har tilgang til "et team av rådgivere".

Teknolai liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,973
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn er det på Private Banking også.

3. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,663
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Jeg har personlig rådgiver (i PB) og har hatt det i 10 år+

Ingen endringer der, selv om de evt har endret teksten på webben (har ikke sett det)

Hun sender personlige oppdateringer + invitasjoner, forteller på forhånd når hun har ferie, og svarer kjapt når jeg har spørsmål som jeg tar opp direkte med henne.

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    293
    De som har rådgiver mister såklart ikke rådgiverne sine, men det kan jo ha blitt sånn at nye kunder ikke får det.

5. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,663
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er absolutt en mulighet i disse krympflasjonstider :)

Tror nok likevel heller de ser an hver enkelt nye kunde, i så fall. Gulvet for å bli PB er jo ikke kjempehøyt selv etter de endret kravene for en tid siden.

6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,535
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ei på tråden i dag etter jeg svarte på mail som kom i går, de er hissige på salg av boliglån, 5,17% effektiv fikk jeg muntlig.

Omsider fikk jeg klarhet i at tjenestepensjon oppfyller plasseringsvilkår så da trenger jeg ikke flytte boliglån, men de vil ha lønnsinngang.

Får se hva det blir til, har ikke kjempebehov for Saga med SAS MC men boliglånet kan jo alltids tippe vektskåla.

tobeornot999 liker dette
  7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,626
    Bonuspoeng:
    113
    Har BSU på 500k i dnb. Er ikke i nærheten mtp inntekt, og bare 800k i frie midler som jeg kan ta over, så vil heller ikke være i nærheten mtp formuekravet.

Vil dere tro det er noe håp for å beholde med bare å flytte boliglånet (og evt lønnsinngang), eller er det glemmesak?

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,973
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde personlig rådgiver, og nå står det "PB rådgivningsteam" (eller noe sånt) i nettbanken. Ikke at jeg brukte ham så mye da han eksisterte. De skjønte kanskje at jeg ikke trengte støttehjul. :p

9. Jon_Noj

Jon_Noj EBD

Likes mottatt:
    657
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk faktisk svar i dag fra min (tidligere?) personlige kontakt at de har vurdert min forespørsel om lavere rente og satt den ned. Det er fordelen med å ha en person, ikke "et team", tror jeg.

holmen and tobeornot999 like this.
  10. Jon_Noj

Jon_Noj EBD

Likes mottatt:
    657
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet med gulvet på PB er at det må være hos DNB. Er andre plattformer med lavere gebyrer på investeringer.

11. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,663
    Bonuspoeng:
    293
    Ser det poenget, helt klart.

For akkurat meg har det fungert bra med fond jeg uansett ønsket å kjøpe, mens for andre vil det ikke passe.

Del denne siden