DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hvorfor i all verden sender DnB ut et slikt tilbud til meg når jeg har fått velkomstpoeng før? Hos strømleverandører og annet kan man svært ofte få velkomstpoeng på nytt etter feks. ett år. Det er ikke feil av meg å kanskje tro det samme om dette tilfellet. Om vilkårene er så soleklare hvorfor klarte ikke kundeservice og gi meg svaret?

    Det riktige her ville vært å gi meg beskjed om at jeg ikke oppfylte kriteriene for velkomstpoeng. De burde ikke fjernet tidligere gitte poeng og startet upgrade på nytt. Har man ikke angrerett på ting bestilt på nett?
    Hvor vanskelig kan det være å informere om at det ikke gjelder mottakere av tidligere velkomstpoeng i selve eposten, slik feks. strømleverandører gjør?

    Kan noen her svare på om man noen gang oppfyller kriterier til å få nye velkomstpoeng? Vilkårene er kanskje dårlig utarbeidet med vilje.

    Ja, det er lett å tro vondt om DnB, særlig når de også svikter på mange andre områder. De får begynne å jobbe med å overbevise meg.
     
  2. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    DNB Saga, pros og cons.

    Er det noen som har mer cons mot DnB her inne?

    Man skulle tro de fleste her inne arbeider for DnB.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    • De har alt for dårlig mobilbank
    • De må sende ny nedbetalingsplan per brev på lånet i borettslaget
    • I bedriftsavdelingen er det ingen som bryr seg om å samle f.eks både lån og forsikringer i samme bank for å få bedre vilkår
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid "krig" for å oppnå markedstilpasset rentereduksjon...
     
    snus_mumrikken, Chrisljo and Maggie like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du ikke ta en screenshot av der det står at det er forrige runde med velkomstpoeng du ble trukket?

    DNB priser seg høyere enn enkelte andre banker, men hvis man er en god kunde, og vet hvordan man forhandler frem bedre betingelser, så får man god service og behandling i DNB.

    Som man sår, høster man.

    Du betaler 99 kr i måneden for å få bonuspoeng. Ikke for å få velkomstpoeng.
    Som jeg sa, hvis du ikke får bonuspoeng ved bruk av SAGA MC, så bør du ta kontakt med banken. Men ikke rope svindel her på forumet.
     
  6. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    De sender nok ut tilbudet til alle fordi de ikke har systemer for å håndtere de som har hatt upgrade fra før. Uansett så er det reklame for Mastercard Upgrade, som vil gjelde alle Mastercard-kundene. Du kan legge til det på con-listen. Hvorfor de har fjernet tidligere poeng aner jeg ikke, men det antar jeg du får et svar på ettersom du allerede har klagd. Du får helt sikkert ryddet opp i dette uten å betale en krone, men du får ikke 20 000 poeng for 99,- sannsynligvis.

    Det er nok heller ikke så vanskelig å informere i e-posten, men du har faktisk signert på at du har lest og forstått vilkårene. Med andre ord er det feil av deg å tro at du får velkomstpoeng på nytt, når det svart på hvitt står at du ikke kan få det (denne tråden viser f.eks. at det både skjer og ikke skjer at folk får velkomstpoeng på nytt). Iht. vilkårene, som jeg er helt uenig i at er dårlig utarbeidet, så får du aldri velkomstpoeng på nytt. Om du får det bør det regnes som en bonus.

    Hvorfor skulle DNB jobbe med å overbevise deg? Du må jo være verdens enkleste kunde mtp. at selv de verste opplevelsene ikke gjør at du bytter bank.

    - Må jobbe mer for å få samme betingelser enn andre steder
    - Dårlig mobilbank
    - Knotete nettsider

    Hos meg er det derimot enda flere pro's, og jeg er totalt sett en happy kunde.
     
    vegardg liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    - Mobilbanken kunne blitt enda bedre. (Den var ræva frem til i fjor, så det er bedre nå)
    - Det at de ikke kunne reforhandle eksisterende forsikringer. Jeg måtte bytte til Gjensidige for så å se om DNB kunne gi meg et bedre tilbud i etterkant. Tungvint. (Det synes kundebehandleren min også, men hun fikk ikke gjort noe mer med det)
    - Nettbanken er litt tungvint. Men den er MYE bedre enn Nordea som min mor har.

    Når det er sagt, så er jeg en veldig fornøyd DNB SAGA kunde. De behandler meg godt.
     
  8. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    JEG har betalt 99 kr for velkomstpoengene, resten av medlemskapet gir jeg blanke i. De har lurt seg til upgrade-avgiften uten at jeg får tilbake det jeg trodde.

    Det er ikke mulighet med screenshot da hele transaksjonen har forsvunnet. Dette i seg selv er jo bemerkelsesverdig.

    For å legge til noe på cons-listen så er ikke medlemsfordelene så mye å skryte av. Det hele er nok ment for at banken skal tjene mest mulig penger (naturlig nok).
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner godt hvorfor DNB ikke er så opptatt av å beholde deg som kunde..
     
    sovehue, Chrisbgg, Pledriko and 6 others like this.
  10. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Regner med du er en av dem som betaler godt for å være kunde! Det er slike kunder DnB vil ha - bra jobba!
     
  11. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg lager gjerne et diplom til vinneren av diskusjonen.

    Si fra når dere er ferdige.
     
    Chrisbgg, markus, drsyk and 4 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ganske mange banker ville vært fornøyd med å ha meg som kunde. Men nå er jeg hos DNB.

    Betaler omtrent det samme som i en hvilken som helst annen bank, så jeg er fornøyd der jeg er. Er du?
     
  13. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Man skal være ganske naiv om man ikke tror at hver eneste bank som eksisterer gjør det for å tjene penger, det er tross alt litt av konseptet i et aksjeselskap.
     
    holmen liker dette
  14. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Andre som er kjent med begrensningen på 20 transaksjoner/døgn på SAGA MC? Aldri hørt om det før, men ble opplyst om dette når jeg ringte DnB og spurte hvorfor kortet ble avvist. Satt på vent i 5 min pga han måtte sjekke med en kollega, så fikk inntrykk av at de ikke kjente dette veldig godt selv heller.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg at jeg har vært borti en gang, men det er sjelden noe problem. Likevel ganske teit..
     
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Disse ekstra velkomstpoengene, kommer de for seg selv?
    Jeg har fått 3000 poeng på siste faktura etter at jeg aktiverte EB-opptjening 24. juni og brukte kortet i dagene etter. Alt var før 30. juni som var fristen for å benytte seg av tilbudet.

    Jeg tror uansett ikke jeg gjør noen stor sak ut av dette. Jeg er så heldig at jeg har fått disse poengene flere ganger, men da standardsatsen på 3000 poeng.

    upload_2020-7-11_9-1-46.png
     
    Last edited: 11. juli 2020
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde det samme. Aktiverte på saga og ordinært dnb mc samtidig. Fikk 20k på saga, men bare 3k på ordinært. Kommer ikke til å klage. Fortsatt fått 3k ebp for 49 kr. Håper de siste 3k kommer på neste regning, hvis ikke, jaja Kaia.
     
    freddyen liker dette
  18. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som er heldige. Jeg fikk også, men de fjernet poengene jeg fikk forrige gang :mad:
     
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Om man bytter kundeprogram har man rett på ny velkomstbonus. Så veien for en bonusnerd er vanlig kunde-Saga-Pb, timet hver gang det kommer kampanjer :cool:
     
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    +1 på den
     
    Maggie liker dette

Del denne siden