Hotell: Radisson Blu Scandinavia Copenhagen Sted: Kongens by København Status: Concierge Booket: Billigste "stay 2 nights in weekend and save 15%" Oppgradert: Oh yeah, men bare til businessrom. "alle junior suiter er dessverre booket. Beklager!" Offergave: Bitteliten flaske vann og en liten sjokolade. Greit opphold, men litt slitent businessrom. Mugglukt, og svært varmt på rommet. Vi valgte å ha vinduet åpent hele tida, og satset på at vår "pub til pub-runde" pr sykkel (som hotellet leide til oss) ville sørge for grei nattesøvn. Det gikk som beregnet. Forøvrig kan pub til pub runde pr sykkel anbefales. Det ble overraskende lett å sykle etterhvert. Og veien mellom Vesterbro og Nyhavn blir ikke særlig lang. Men go easy on the Old danish.
Hotell: Radisson Blu Oslo Airport Min status: Concierge Rom booket: Billigste poeng + cash Oppgradert: Ja etter en runde med innsjekk. Fikk tildelt standardrom i 2.etg. som ikke var rent engang. Tok kontakt med resepsjon umiddelbart og forklarte hva det var, og hintet om mulighet for et bedre rom. Selvsagt var svaret, og endte i 6.etg.på et schwært businessrom(det største businessrommet jeg har sett) Andre fordeler: niks,nada og ingenting
Hotell: Radisson Blu Scandinavia Copenhagen Sted: København Status: Concierge Rom booket: billigste tilgjengelige Oppgradert: ja, til Business Room Annet: ikke mye å skryte av, fikk en liten flaske vann på rommet Generelt grei service, men dette var kun et døgn I byen (ankom med ettermiddagsfly fra HAU og dro hjem igjen dagen etter), og gjorde ikke stort annet på rommet en å sove 5-6 timer.
Farnborough og York adventure 18.juli - 21.juli 2014 Hotell: Radisson Blu Edwardian Berkshire Hotel, London 18.-20.juli (2 netter) Status: Concierge Booket: For oppholdet knytta til Farnborough, booka eg 3 single-rom god tid i forveien på www.clubcarlson.com, rimligaste med frokost som kunne avbestilles innen ankomstdag (trur det var all-time billigast også). Oppgradert: Til slutt, ja Opplevelse: Eg etterlyste på forhånd tidlig innsjekk og sein utsjekk, men hadde blitt varsla om at innsjekk var til oppgitte tider per e-post. Eg satsa likevel på at dette ville ordne seg ved innsjekk. Liten og trang lobby, han som sjekka meg inn observerte ikkje at eg var concierge sjølv om eg viste han kortet, heller ikkje når han såg bookinga så han gav meg beskjed om at single-rommet mitt ikkje var klart, og eg måtte vente -men kollegaen som sjekka inn ein av dei to andre observerte statusen min og gjorde min innsjekker oppmerksom på det. Først då fekk eg oppgradert single-rommet til dobbelrom, med høg etasje. Alle 3 single-romma blei oppgradert til dobbelrom. Ingen personlig melding, ingen personlig gave, foruten 2 flasker gratis vann. Hotellet ligger PÅ Oxford street, så med tanke på plassering, romstørrelse (synes dette var bra stort), baderom og sengekvalitet, så var dette eit godt opphold. Må naturligvis gi trekk for at eg ikkje først fekk gjenkjent statusen min. Frokosten var English, ikkje så stort utvalg i cold-cuts eller grønt, men absolutt bra. Pris betalt:NOK 3605,- (£328)/rom Hotell: Park Inn By Radisson York City Centre, York 20.-21. juli (1 natt): Status: Concierge Booket: Booka 3 single-rom god tid i forveien på www.clubcarlson.com, rimligaste med frokost som kunne avbestilles innen ankomstdag (trur det var all-time billigast også her). Oppgradert: Ja, single --> dobbel Opplevelse: Her var det god velkomst. Innsjekker hadde forberedt alle 3 single-romma, dvs. han hadde oppgradert oss alle til dobbelrom, plassert oss alle på samme etasje, forholdsvis høgt. Vi fekk tidlig innsjekk, og vi blei også gitt litt seinare utsjekk. Personlig velkomst melding av James, fruktfat på rommet, samt ei flaske vann. Ligger sentralt, romstørrelsen var god, god seng og fint baderom. Frokosten var her også English, med eit bedre utvalg i cold-cut og grønt. Oppholdet var veldig bra. Pris betalt:NOK 867,- (£80)/rom Begge kan anbefales -ivertfall i dei dobbelromma me budde på.
Du har faktisk krav på de fordelene statusen gir så fremt hotellet har noen som helst mulighet til å gjøre det. Har de et bedre rom ledig enn det du har betalt for SKAL du bli oppgradert til dette. Jeg skjemmes derfor ikke (men syns det er ubehagelig å be de gjøre jobben sin) over å be resepsjonen sjekke om det er ledig oppgradering om de har "glemt" det ved innsjekk. Det samme gjelder velkomstgaven. Om alle er som deg så kan de jo bare legge ned fordelsprogrammet
Det samme skjedde meg forrige uke.. Null annerkjennelse av status, måtte mase for å få en oppgradering og fikk da et rom som var alt for varmt!
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, Oslo Min status: Concierge Rom booket: Premium rom Oppgradert: Ja, Business Class-rom Andre fordeler: Ett grønt eple og en flaske imsdal. Endelig fikk jeg i allefall rom med utsikt rett vei! Får se om det blir bedre når jeg sjekker inn i morgen igjen PS: Den Glade Gris som ligger i "kjelleren" av hotellet anbefales på det sterkeste for godt øl og god nøff nøff
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, Oslo Min status: Concierge Rom booket: Premium rom Oppgradert: Ja, Business Class-rom (samme rommet som forrige natt) Andre fordeler: En appelsin og en flaske imsdal. Sjekket ut etter en natt da det var en del usikkerhet rundt om møtene jeg var på ville vare to dager. Når jeg sjekket inn igjen hos en relativt hyggelig (om en ubrukelig) trainee, fikk jeg tildelt akkurat samme rommet som natten før (1711). Jeg oppdaget da at housekeeping heller ikke denne dagen hadde fylt på med dusjsåpe og sjampo. Tok dette opp med innsjekk når jeg gikk ut for middag, og de kunne fortelle at hotellet var tomt for begge deler! Jeg måtte spørre hvordan dette var mulig, når man har 4 andre Radisson Blu i Oslo sentrum og jeg tviler på at alle manglet disse to, men det kunne ikke damen bak skranken svare på. De lovet å sørge for at jeg skulle få to flasker, men de så jeg aldri noe til. De var meget sorry når jeg sjekket ut for å si det sånn, men jeg vurder å sende en klage til CC.
Hotell: Radisson Blu Bosphorus, Istanbul Min status: Gull Rom booket: Poeng Oppgradert : Usikker. Vart ikke nevnt under innsjekk. Rommet var veldig stort, med walk in closet, morgenkåper osv. Men ingen kaffimaskin. Andre fordeler: Velkomstgave (turkish delight, dadler) Gratis frokost. Fint hotell, god service. Fantastisk å sitte på en av altanene og ta en drink å nyte utsikten over elven. Litt dårlig plassering med tanke på attraksjoner. Trafikken i Istanbul er et rent helvete, og man må ta taxi for å kome fra hotelle til t-banen. Forholdsvis billig med taxi, men livsfarlig og tidkrevende.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, Oslo Min status: Concierge Rom booket: Premium rom Oppgradert: Ja, Business Class-rom Andre fordeler: En rødt eple og en flaske Imsdal (dette måtte de minnes på om), men pluss for at jeg har fått "forskjellig frukt" på siste tre oppholdene De har nå fått tak i mer dusjsåpe og sjampo. Damen i innsjekken syns det var morsomt at jeg var tilbake igjen på tross av dusjsåpe/sjampo mangelen forrige uke. Skal nå henge ut frokost bestillingen min til i morgen tidlig, så får vi se hvordan det går
Hotell: Park Inn OSL Min status: Concierge Rom booket: F&F Oppgradert: Ja, Business Friendly hjørnerom Andre fordeler: Ett eple og 7 druer
Hotell: Radisson Blu OSL Min status: Concierge Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, Business Class-rom Andre fordeler: Ankom 0900 og ble sendt på frokost mens de gjorde klart rommet. Innsjekk kl 1000. Mimmi var en superstjerne i katastrofen norsk servicestandard. Kudos!
Hotell: Park inn, Oslo sentrum Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert: Ja, Business Ready rom Andre fordeler: En liten tallerken med Nonstop og to Orio cookies, samt en hyggelig og personlig velkomsthilsen.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, Oslo Min status: Concierge Rom booket: Premium rom Oppgradert: Ja, Business Class-rom Andre fordeler: En rødt eple og en flaske Imsdal (samme som sist). På innsjekk lurte han som sjekket meg inn om det var noe kjent med rom 1711 Da har jeg hatt samme rommet 3 av de 4 siste oppholdene! Frokost på rommet fungerer utmerket på dette hotellet og Nadia som leverer den er meget hyggelig
Blir man oppgradert til business class rom er skandinavisk frokost på rommet inkludert som et av business class perksene. Gjorde det to ganger denne uken, og måtte ikke betale noe ved utsjekk
Litt usikker på at det gjelder overalt. Jeg leste lista som var spikret på veggen på Radisson Blu OSL og det nevnte Super Breakfast, men ingenting om at du kunne få den på rommet.
Hotell: Radisson Blu Seaside, Helsinki Min status: Concierge Rom booket: Billigst Oppgradert: He he. Nei. Andre fordeler: Nei. Concierge ikke nevnt med ett ord engang. Fikk ett bøttekott i 6. etasje. Kunne ikke forsvare prisforskjellen for ett kort stopp her. 80 Euro her vs. 250 + for Royal som ble anbefalt i en annen tråd. Hotel Kamp var over 300 Euro. Dette hotellet ligner mer på ett hospits med minibar. Rommet er ett bøttekott og det er 15 cm plass på hver siden av sengen. Ikke ventilasjon overhodet på rommet. Wifi suger nøtter. For det jeg betaler er det liksom greit, men ikke ett sted du drar med dama på helgetur for å si det sånn