Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Hotel Nydalen, Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Standard med frokost
    Oppgradering: Junior Suite, uten oppfordring
    Rom: 420
    Opphold: 16 timer
    Andre fordeler: Gratis 2 flasker vann, som var greit å ha når nachet var hos meg etter guttas julebord...

    Stort og fint rom (40 kvm) med utsikt mot akerselven 262913803_312829560709852_2419016372915358441_n.jpg 263246212_618570439266652_5080260008063022678_n.jpg
     
    puckno, Upsaker, Spielhaug and 3 others like this.
  2. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Royal Garden, Trondheim
    Status: Gull
    Rom booket: Standard med frokost
    Oppgradering: Junior Suite
    Rom: 621
    Opphold: 1 natt
    Andre fordeler: 2 flasker vann og sjokolade.

    Utmerket service og gode senger.

    F588EFAA-07C4-4B3C-AB95-C4AB8379EFD5.jpeg 41E3E064-01F2-47F6-AA7D-2DA37B0321AA.jpeg 72BFFB6B-AEFB-4E38-AEDF-0842BECF95B0.jpeg
     
    Upsaker, Emma, jgroneng and 2 others like this.
  3. Klubba

    Klubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    33
    Hallojs

    Jeg har Radisson Gold kort.
    Frugan skall ut å reise uten meg. Kan madammen checka in även om det er booket i mitt navn så at hun får perks å jag får nätter registrert?
     
    eventyrer liker dette
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg har gjort det mange ganger når fruen har vært på tur. Både i Norge, Europa og USA. Aldri vært noe tull
     
  5. Klubba

    Klubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    33
    Tusen takk, da tester vi det!
     
  6. Klubba

    Klubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    33
    Det gick fint :) 2C907A71-0A8C-48A5-A81C-731C38AF0C65.jpeg
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Red, Oslo Lufthavn
    Status: Gull
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradering: Ingen
    Andre fordeler: Merket ingenting.

    Ankom hotellet ca. klokken 21 på en lørdagkveld. Skulle avgårde tidlig på søndag. Måtte stå 20 minutter i kø for å sjekke inn, selv om tre av fire personer var på jobb i reservasjonen så gikk det utrolig tregt. De som var på jobb virket rett og slett uerfarne. Status ble på ingen måte bemerket, heller ingen oppgradering på rom. Rommet var lite, men helt greit.

    Bruker vanligvis Choice i Norge, tenkte å prøve Radisson nå for å teste hotellet etter at det har gått fra Park In til Radisson Red, samt for å slippe å ta buss tidlig på morgenen. Her skuffet Radisson, så ser ingen grunn til å bytte kjede.
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    +1

    Billige eller dyre rom booket, så er de alltid like lite inspirerte eller service innstilte.

    Har fått et par oppgraderinger på det "vanlige", store radisson hotellet på OSL - til familie-suiter i enden av korridoren lengst vekk fra både heiser og alt annet. Som gull medlem.

    De har nok ment det godt. Og rommene har vært veldig store. Men samtidig veldig upraktisk plassert i hotellet.

    Park Inn er min favoritt på OSL. Samme eier, har gangavstand til terminalen og er likevel greit nok på fasiliteter.
     
    Flymunda liker dette
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Radisson Blu Atlantic Stavanger
    Status: gull
    Booket: Standardrom uten frokost (poeng)
    Fikk: Premiumrom i 12 etg inkl frokost
     
    Flymunda and Eddie47 like this.
  11. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Radisson Red er vel det som het Park Inn før hvis jeg ikke tar helt feil.
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Æsj, er det? Jeg som likte Park Inn!

    Red har fått ganske lav score både her i tråden og også i ARN/Sthlm eller et annet sted jeg leste review om her eller på FT.

    Men beliggenheten med gangavstand til OSL terminalen er bra. Hvis det altså er samme sted som Park Inn.

    Og det skal sies at jeg ganske sjelden bor på selve OSL, siden jeg bor litt vest for Oslo og har Flytoget tilgjengelig. Hvis dårlig tid eller grytidlig avgang, er det nesten like raskt som å gå fra Park Inn til terminalen dersom jeg booker en bonusnatt rett over gaten for Oslo S (har massevis av NCC poeng på kontoen) på Clarion Oslo.

    Benytter forøvrig enhver anledning til å skryte av Clarion Oslo. Strålende hotell!

    EDIT: googlet litt, og Radisson Red er ganske riktig det som pleide å være Park Inn rett ved terminalen. For å komplisere litt, finnes det er Park Inn ved OSL fortsatt, men det ligger borte ved Comfort Runway, ikke langt fra militær-terminalen. Og man trenger shuttle istedet for å kunne gå til terminalen.
     
  13. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Heisann! Skal en helg til Oslo i sommer der det er personen jeg reiser med som har booket rom. Radisson Nydalen. Denne personen har ingen form for status hos radisson. Noen mulighet for å kontakte radisson med booking reference og at vi får tilgang til mine Radisson Gold fordeler? Tenker da hovudsaklig på romoppgradering.
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe problem det.

    De krediterer selsvagt bare ett opphold til ett kort, men om dere vil registrere kortet med ditt bonus nr ordner de det på KS.
     
    haovi liker dette
  15. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte rimeligste rom hos Radisson Park Plaza Soi 18 Bangkok og fikk oppgradert to nivåer. De beklagde at Radisson ikke hadde gitt gull status basert på Amex Platinum. De kjente til avtalen. Fikk også gratis frokost for begge (gull gir bare frokost for innehaver ikke partner hvertfall i Thailand sier resepsjon her). Vi fikk super service som forventet av 4 star hotell i Thailand (selv om det også viser seg å variere stort). God kvalitet på rom. Legger inn et par bilder i morgen. 20220720_092928.jpg 20220720_092857.jpg 20220720_082902.jpg
     
    Last edited: 20. juli 2022
    Flymunda, Are, tobeornot999 and 3 others like this.
  16. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Det løste seg med en e-post direkte til hotellet nå:) Radisson kundesenter var det lite futt i si…
    Det blir en annen som sjekker inn, og jeg kommer senere på kvelden. Det skal vel ikke være noe problem? Han har også notert navn på person som sjekker inn på bestillingen.
     
    tobeornot999 liker dette
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Det går helt sikkert greit. Selv om den som sjekker inn først antagelig må trekke kortet sitt som garanti for kostnader osv.

    Om ønskelig kan du uansett betale med et annet kort ved utsjekk.
     
    haovi liker dette
  18. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har erfaring med å avbestille siste natt av en bestilling? Hadde opprinnelig fra 11-15, men behovet har endret seg og jeg trenger nå bare 11-14. Såklart bestilt ikke refunderbart rom, men de har ikke trukket noe enda.
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Erfaringsmessig
    lettere å ta direkte med hotellet. Har flere ganger sluppet å betale for den siste natta, men ikke alltid.
     
  20. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har erfart at noen hoteller ikke har fått med seg statusen. Derfor spør jeg alltid i resepsjonen om det står vannflasker på rommet eller om jeg får dem av dem i resepsjonen.

    Det har vist seg en glimrende mulighet til å sikre seg at de vet jeg har status uten å direkte si det slik at de ikke mister ansikt ved å ha unnlatt å bemerke det.
     
    eventyrer, Are and Eddie47 like this.

Del denne siden