Hotell: Radisson Blu Hotel Nydalen, Oslo Status: Gull Rom booket: Standard med frokost Oppgradering: Junior Suite, uten oppfordring Rom: 420 Opphold: 16 timer Andre fordeler: Gratis 2 flasker vann, som var greit å ha når nachet var hos meg etter guttas julebord... Stort og fint rom (40 kvm) med utsikt mot akerselven
Hotell: Radisson Blu Royal Garden, Trondheim Status: Gull Rom booket: Standard med frokost Oppgradering: Junior Suite Rom: 621 Opphold: 1 natt Andre fordeler: 2 flasker vann og sjokolade. Utmerket service og gode senger.
Hallojs Jeg har Radisson Gold kort. Frugan skall ut å reise uten meg. Kan madammen checka in även om det er booket i mitt navn så at hun får perks å jag får nätter registrert?
Jeg har gjort det mange ganger når fruen har vært på tur. Både i Norge, Europa og USA. Aldri vært noe tull
Radisson exit fra US: https://loyaltylobby.com/2022/06/13/choice-acquires-radisson-hotel-americas-624-hotels/
Hotell: Radisson Red, Oslo Lufthavn Status: Gull Rom booket: Standard rom Oppgradering: Ingen Andre fordeler: Merket ingenting. Ankom hotellet ca. klokken 21 på en lørdagkveld. Skulle avgårde tidlig på søndag. Måtte stå 20 minutter i kø for å sjekke inn, selv om tre av fire personer var på jobb i reservasjonen så gikk det utrolig tregt. De som var på jobb virket rett og slett uerfarne. Status ble på ingen måte bemerket, heller ingen oppgradering på rom. Rommet var lite, men helt greit. Bruker vanligvis Choice i Norge, tenkte å prøve Radisson nå for å teste hotellet etter at det har gått fra Park In til Radisson Red, samt for å slippe å ta buss tidlig på morgenen. Her skuffet Radisson, så ser ingen grunn til å bytte kjede.
+1 Billige eller dyre rom booket, så er de alltid like lite inspirerte eller service innstilte. Har fått et par oppgraderinger på det "vanlige", store radisson hotellet på OSL - til familie-suiter i enden av korridoren lengst vekk fra både heiser og alt annet. Som gull medlem. De har nok ment det godt. Og rommene har vært veldig store. Men samtidig veldig upraktisk plassert i hotellet. Park Inn er min favoritt på OSL. Samme eier, har gangavstand til terminalen og er likevel greit nok på fasiliteter.
Radisson Blu Atlantic Stavanger Status: gull Booket: Standardrom uten frokost (poeng) Fikk: Premiumrom i 12 etg inkl frokost
Æsj, er det? Jeg som likte Park Inn! Red har fått ganske lav score både her i tråden og også i ARN/Sthlm eller et annet sted jeg leste review om her eller på FT. Men beliggenheten med gangavstand til OSL terminalen er bra. Hvis det altså er samme sted som Park Inn. Og det skal sies at jeg ganske sjelden bor på selve OSL, siden jeg bor litt vest for Oslo og har Flytoget tilgjengelig. Hvis dårlig tid eller grytidlig avgang, er det nesten like raskt som å gå fra Park Inn til terminalen dersom jeg booker en bonusnatt rett over gaten for Oslo S (har massevis av NCC poeng på kontoen) på Clarion Oslo. Benytter forøvrig enhver anledning til å skryte av Clarion Oslo. Strålende hotell! EDIT: googlet litt, og Radisson Red er ganske riktig det som pleide å være Park Inn rett ved terminalen. For å komplisere litt, finnes det er Park Inn ved OSL fortsatt, men det ligger borte ved Comfort Runway, ikke langt fra militær-terminalen. Og man trenger shuttle istedet for å kunne gå til terminalen.
Heisann! Skal en helg til Oslo i sommer der det er personen jeg reiser med som har booket rom. Radisson Nydalen. Denne personen har ingen form for status hos radisson. Noen mulighet for å kontakte radisson med booking reference og at vi får tilgang til mine Radisson Gold fordeler? Tenker da hovudsaklig på romoppgradering.
Ikke noe problem det. De krediterer selsvagt bare ett opphold til ett kort, men om dere vil registrere kortet med ditt bonus nr ordner de det på KS.
Bestilte rimeligste rom hos Radisson Park Plaza Soi 18 Bangkok og fikk oppgradert to nivåer. De beklagde at Radisson ikke hadde gitt gull status basert på Amex Platinum. De kjente til avtalen. Fikk også gratis frokost for begge (gull gir bare frokost for innehaver ikke partner hvertfall i Thailand sier resepsjon her). Vi fikk super service som forventet av 4 star hotell i Thailand (selv om det også viser seg å variere stort). God kvalitet på rom. Legger inn et par bilder i morgen.
Det løste seg med en e-post direkte til hotellet nå Radisson kundesenter var det lite futt i si… Det blir en annen som sjekker inn, og jeg kommer senere på kvelden. Det skal vel ikke være noe problem? Han har også notert navn på person som sjekker inn på bestillingen.
Det går helt sikkert greit. Selv om den som sjekker inn først antagelig må trekke kortet sitt som garanti for kostnader osv. Om ønskelig kan du uansett betale med et annet kort ved utsjekk.
Noen som har erfaring med å avbestille siste natt av en bestilling? Hadde opprinnelig fra 11-15, men behovet har endret seg og jeg trenger nå bare 11-14. Såklart bestilt ikke refunderbart rom, men de har ikke trukket noe enda.
Erfaringsmessig lettere å ta direkte med hotellet. Har flere ganger sluppet å betale for den siste natta, men ikke alltid.
Jeg har erfart at noen hoteller ikke har fått med seg statusen. Derfor spør jeg alltid i resepsjonen om det står vannflasker på rommet eller om jeg får dem av dem i resepsjonen. Det har vist seg en glimrende mulighet til å sikre seg at de vet jeg har status uten å direkte si det slik at de ikke mister ansikt ved å ha unnlatt å bemerke det.